1
Vraag
2
Reageer en help mee
Haander

Level 9
  • 342Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Radio via Next screensaver

Hoi, even een mini vraag: bij het radio luisteren via de Next komt de screensaver (zenderlogo) in beeld, van links naar rechts.

Kan het zo zijn dat het beeld waar die saver doorheen gaat niet 100% zwart is?

Ik meen er altijd een soort licht grijzige waas doorheen te zien, heel subtiel.

Wat dus zou betekenen dat als je urenlang radio luistert, je TV constant een "grijs" beeld laat zien en dat wil ik niet.

Als dat maandenlang zo gaat dan zou het kunnen inbranden en heb je altijd een grijze waas te pakken.

Daarom zet ik altijd "screen off" van mijn TV (LG) als er radio wordt geluisterd.

Ps: ik luister zelf zo nooit naar de radio maar mijn parter alhier wel en dan zet ik dus steeds het "sceen off". 

Meer mensen dit opgevallen of ben ik de enige die denkt dat de Next een niet helemaal zwart beeld heeft bij radio?

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21887Posts
  • 993Oplossingen
  • 6856Likes

@Haander 

De screensaver is inderdaad niet geheel zwart, is een logo met donker grijs/grijs achtergrond waar hij van rechts naar links gaat. Dit was al reeds zo aanwezig. Mocht ie wel zwart zijn, dan kan je beste even de kleur instelling van de TV veranderen naar BT2020/22 

Haander
Topicstarter
Level 9
  • 342Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Nee, hij is bij mij ook grijs. Daar gaat juist mijn hele post over.

En omdat ik geen constant grijs beeld wil, zet ik het scherm van de TV uit (met de optie "screen off" van de TV). Dan weet ik zeker dat het grijs niet "inbrandt".

Karel.

Level 16
  • 1460Posts
  • 168Oplossingen
  • 911Likes

Bij een LCD TV zal een zwart beeld de liquid kristallen “dicht” zetten. Echter zal de achtergrond/paneel verlichting aan blijven. Dit kan je zien doordat het beeld niet echt diep zwart wordt. Wel zal dan op de meeste nieuwere TV’s de paneel verlichting enigszins dimmen maar niet volledig uit gaan.

De functie “beeld uit” of “screen off” van de TV bij radio luisteren is dan beter. Dan wordt door de TV de achtergrond/paneel verlichting echt uitgezet en zal daadwerkelijk ook minder energie gebruiken. Deze functie zal je altijd zelf moeten selecteren, aangezien de TV niet “weet” of te wel niet slim genoeg is om te detecteren wanneer de Next een TV of radio kanaal weergeeft.

RoWi.

Level 20
  • 17382Posts
  • 738Oplossingen
  • 5771Likes

Dat is dan ook het probleem het zijn gewoon TV kanalen. Omdat we het logo van de zender zien is het feitelijk geen echte screensaver meer een soort video loop. Een echte screensaver zou voor elk radiokanaal hetzelfde zijn. Maar ik kan het uiteraard mis hebben.

Ps @Haander heeft u geen extern audio systeem de Next heeft gelukkig nog een optische uitgang en met de spraak gestuurde afstandsbediening hoeft de TV niet aan. Puur even hardop gedacht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic