1
Vraag
2
Reacties
Royco1967

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Radio via Next en radio ontvanger?

Mijn bejaarde ouders keken naar een beperkt aantal kanalen digitale tv zonder Mediabox. Die boxen gingen een paar keer stuk, dus ze waren het zat.

 

Vervolgens ging analoge radio eruit, en heeft mijn moeder gebeld met Ziggo wat er moest gebeuren. Mijn moeder heeft verteld dat tv niet hoefde te veranderen, maar ze wilde radio luisteren.

 

Ziggo heeft een Mediabox XL opgestuurd, maar dat was volgens de monteur niet goed. Moest Mediabox Next zijn. Ook moesten mijn ouders een digitale radio ontvanger van Quantis bestellen.

 

Mijn vraag is: is het voor het beluisteren van digitale radio van Ziggo via een versterker nodig dat er een Mediabox en een digitale radio ontvanger is? Mij lijkt dat dubbelop.

 

Omdat ik in het buitenland woon, was het voor mij niet mogelijk het zelf te doen. Maar nu kijken mijn ouders toch weer tv via een Mediabox en hebben een duurder tv pakket en een Quantis aangeschaft. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Zeker dubbelop, als je de mediabox en quantis via dezelfde apparatuur zou gebruiken. Huidige XL's hebben eenzelfde software als de Next, dus qua radio doen die hetzelfde.

De Quantis is m.i. alleen nuttig voor klanten die geen gebruik maken van mediaboxen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Royco1967
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Steefb, dat had ik gelezen. Maar wellicht heb ik het niet goed begrepen, aangezien Ziggo er niet naar handelt. Derhalve stel ik de vraag hier of ik het goed begrepen heb dat een Mediabox Next en een Quantis digitale radio ontvanger dubbelop is.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Zeker dubbelop, als je de mediabox en quantis via dezelfde apparatuur zou gebruiken. Huidige XL's hebben eenzelfde software als de Next, dus qua radio doen die hetzelfde.

De Quantis is m.i. alleen nuttig voor klanten die geen gebruik maken van mediaboxen.

Royco1967
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

AlexHelpt, bedankt. Ik begreep de gekozen oplossing niet, maar vermoedelijk is er wat miscommunicatie geweest tussen mijn moeder en Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic