1
Vraag
2
Reacties
trulier

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Radio via Mediabox XL schakelt zichzelf af en toe uit

Nadat de analoge radio niet meer ondersteunt wordt, kan ik na  veel puzzelwerk radio luisteren via de TV, waarbij de Marantz SR 5007 aangesloten is aan de Mediabox XL. Dat is hij trouwens al jaren. Dit was puzzelen omdat altijd radio weergegeven werd via boxen en het geluid van de TV via de soundbar. Dit lukt me nu. Het is wel een gegoochel met afstandsbedieningen. Maar dat is niet het probleem.

Nu schakelt de Mediabox zich af en toe uit als ik radio luister. Meestal rond 19.00 uur. Als ik hem weer aanzet middels de 'rode knop' is een tv zender zichtbaar. Is wel op te lossen middels de stembesturing van de afstandsbediening. Maar toch. Blijft de vraag hoe dit op te lossen is. 

Dank het meedenken

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Een mediabox schakelt zich vaak in stand-by als deze enige uren niet word bediend. Is dat niet wat je opmerkt? Dat kun je doorgaans ook uitschakelen via het menu, kijk daar eens naar. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@trulier  Staat er geen timer geprogrammeerd toevallig?

 

Teun.

trulier
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee geen timer. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Een mediabox schakelt zich vaak in stand-by als deze enige uren niet word bediend. Is dat niet wat je opmerkt? Dat kun je doorgaans ook uitschakelen via het menu, kijk daar eens naar. 

trulier
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kunt u me vertellen hoe?

trulier
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Gevonden in de instellingen. Stond op 5 uur.  Zal het op 24 uur zetten. Wordt vervolgd. Dank alvast.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Top! Hopelijk is het nu in orde. 

trulier
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Opgelost. Dank voor het meedenken

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Top! Dank voor de respons. Tegenwoordig is een dergelijke optie normaal ook bij Tv's, in het kader van de energiebesparing. Als een apparaat dan een X aantal uren niet wordt bediend, 'denkt' deze niet meer te worden gebruikt en gaat in stand-by. Maar soms is dat ongewenst. Vaak kan het dan ook worden uitgeschakeld, maar soms is dat ook best moeilijk. Maar goed te zien dat het nu is gelukt.

Groet, Willem

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic