Geruime tijd geleden heeft een monteur van Ziggo naar tevredenheid de AOP opnieuw geplaatst en er ook voor gezorgd dat de Quantis radio niet meer uitvalt. Echter lijkt het erop dat als wij de laptop en/of mobiele telefoon gebruiken het geluid toch weer soms wegvalt....?
Het geheel is door de monteur aangesloten zoals bijgaande schets.
Zijn de kabels soms niet afgeschermd zodat ze door de modem (internet/Wifi) een stoorsignaal opvangen?
Wie weet raad?
Groet, Ruud
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hmm, wat gek dat jij nog niks hebt ontvangen. Ik heb direct een nieuw verzoek gedaan om een filter jouw kant op te sturen. Sorry voor de vertraging @ruudfehres
Het filter al een aantal dagen in gebruik. Geplaatst in de lijn tussen splitter en radio.
Alles werkt nu zoals het moet, radio valt niet meer uit.
Bedankt voor deze oplossing!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als de boel zo is aangesloten zou ik de witte kapje van de Splitter die op de AOP zit even verwijderen.
Kan je voor de zekerheid volgende ook doen.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een Goede foto plaatsen van de AOP Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
De Quantis is gevoelig voor signalen vanaf de modem richting Ziggo (de upstream). Er zijn sperfilters in de handel die dat frequentiegebied (tot ongeveer 65 MHz) er uit kunnen filteren.
Het heeft dus niets met afgeschermde kabels te maken maar inderdaad met het (stoor)signaal vanaf de modem.
Dit filter plaats je op de 2e splitter en dan de coaxkabel naar de radio. Het ilter komt naar je toe 🙂
Top, dank hiervoor!
Hoi Jos, ik wil niet ongeduldig 😇 overkomen, maar begreep ik het goed dat jullie een filter mijn kant op sturen?
@ruudfehres verzending kan 3 tot 5 werkdagen duren, als product niet op voorraad is gaat er even overheen, Heb je al een mail met een track en trace gehad van PostNL dan kan je zien waar ie is.
Ok, dank je. Ik wacht de track en trace van PostNL af.
Fijn weekend nog.
Zijn de filters nog niet op voorraad....het uitvallen van de radio begint nu wel erg irritant te worden...gebeurt nu steeds vaker....
Nogmaals, ik wil niet ongeduldig overkomen, maar ik heb het goed begrepen dat jullie een filter mijn kant op sturen als er weer voorraad is...
Groetjes, Ruud
Hmm, wat gek dat jij nog niks hebt ontvangen. Ik heb direct een nieuw verzoek gedaan om een filter jouw kant op te sturen. Sorry voor de vertraging @ruudfehres
Het filter al een aantal dagen in gebruik. Geplaatst in de lijn tussen splitter en radio.
Alles werkt nu zoals het moet, radio valt niet meer uit.
Bedankt voor deze oplossing!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.