1
Vraag
2
Reacties
ruudfehres

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Radio valt soms weer uit

Geruime tijd geleden heeft een monteur van Ziggo naar tevredenheid de AOP opnieuw geplaatst en er ook voor gezorgd dat de Quantis radio niet meer uitvalt. Echter lijkt het erop dat als wij de laptop en/of mobiele telefoon gebruiken het geluid toch weer soms wegvalt....?

Het geheel is door de monteur aangesloten zoals bijgaande schets.

Zijn de kabels soms niet afgeschermd zodat ze door de modem (internet/Wifi) een stoorsignaal opvangen?

 

Wie weet raad?

Groet, Ruud

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hmm, wat gek dat jij nog niks hebt ontvangen. Ik heb direct een nieuw verzoek gedaan om een filter jouw kant op te sturen. Sorry voor de vertraging @ruudfehres

Bekijk in context

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Het filter al een aantal dagen in gebruik. Geplaatst in de lijn tussen splitter en radio.

Alles werkt nu zoals het moet, radio valt niet meer uit.

Bedankt voor deze oplossing!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als de boel zo is aangesloten zou ik de witte kapje van de Splitter die op de AOP  zit even verwijderen.

 

 

Kan je voor de zekerheid volgende ook doen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een Goede foto plaatsen van de AOP Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

De Quantis is gevoelig voor signalen vanaf de modem richting Ziggo (de upstream). Er zijn sperfilters in de handel die dat frequentiegebied (tot ongeveer 65 MHz) er uit kunnen filteren.

Het heeft dus niets met afgeschermde kabels te maken maar inderdaad met het (stoor)signaal vanaf de modem.

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij de foto's van de AOP en en de splitter, beide een tijd geleden door Ziggo gemonteerd.

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

OK, bedoel je een filter zoals op de foto? En in welke lijn zou ik deze dan moeten plaatsen?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 675Likes

Dit filter plaats je op de 2e splitter en dan de coaxkabel naar de radio. Het ilter komt naar je toe 🙂 

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Top, dank hiervoor!

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Jos, ik wil niet ongeduldig 😇 overkomen, maar begreep ik het goed dat jullie een filter mijn kant op sturen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@ruudfehres  verzending kan 3 tot 5 werkdagen duren, als product niet op voorraad is gaat er even overheen, Heb je al een mail met een track en trace gehad van PostNL dan kan je zien waar ie is.

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ok, dank je. Ik wacht de track en trace van PostNL af.

Fijn weekend nog.

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Zijn de filters nog niet op voorraad....het uitvallen van de radio begint nu wel erg irritant te worden...gebeurt nu steeds vaker....

Nogmaals, ik wil niet ongeduldig overkomen, maar ik heb het goed begrepen dat jullie een filter mijn kant op sturen als er weer voorraad is...

Groetjes, Ruud

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hmm, wat gek dat jij nog niks hebt ontvangen. Ik heb direct een nieuw verzoek gedaan om een filter jouw kant op te sturen. Sorry voor de vertraging @ruudfehres

ruudfehres
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Het filter al een aantal dagen in gebruik. Geplaatst in de lijn tussen splitter en radio.

Alles werkt nu zoals het moet, radio valt niet meer uit.

Bedankt voor deze oplossing!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic