1
Vraag
2
Reacties
Raymond70

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Radio signaal hapert regelmatig, valt seconde(n) weg. Bij uploaden via wifi wordt het erger

Mijn radio signaal met Quantis ontvanger hapert regelmatig, het valt soms seconden lang weg. Ik heb zonder resultaat al coax kabels vervangen.

 Mijn Quantis zit op de wandcontactdoos TV aansluiting. (Die doos zal 20 jaar oud zijn). Zonder splitter.

Ik gebruik verder geen TV en lus dus niets door vanuit de Quantis.

Ik ben al met alu folie aan de gang gegaan in de hoop het signaal van verstoringen te voorkomen. Helaas.

 

(Ik heb meer storingen als ik via wi-fi iets upload of de Ziggo speedtest (upload) doe)

Zie foto's

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Raymond70
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

' middag,

Zojuist is de monteur langs geweest.

 

Hij heeft in de meterkast de splitters etc. vervangen, en de wandcontactdoos in de huiskamer.

Vervolgens heeft hij zijn metingen allemaal gedaan, dat was allemaal prima.

 

vervolgens heb ik de radio aangezet en de ziggo speedtest uitgevoerd, en jawel bij de upload test:

Nog steeds het wegval probleem.

De monteur (die meekeek) wist meteen de vinger op de zere plek te leggen. Hij zegt je hebt dat meegeleverde filter niet in de ontvanger zitten zeker? Nee dus, ik wist niet dat dat er er een filter in hoorde.

 

Ik heb die ontvanger een half jaar geleden geïnstalleerd, waarschijnlijk de gebruiksaanwijzing half gelezen. Dat Filter uit de doos gepakt en (gelukkig) weggelegd). Het ziet er uit als een aan batterij zilver. Filter erin gestopt, upload speedtest gedaan en probleem opgelost. 

Ik ben zeer te spreken over de service van ziggo, niets mis mee.

 

 

 

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik denk dat hier een Ziggo monteur aan te pas moet komen om de verouderde aansluitmaterialen te vervangen.

De 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met de 1e splitter en 1e 2 korte kabels zijn gratis en de wandcontactdoos kan vervangen worden voor kostprijs als de monteur er toch is.

Raymond70
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert, dank voor je antwoord.

 Hoe regel ik het makkelijkst de monteur?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even wachten op een Ziggo moderator die hier langs gaan komen en die een afspraak voor je kunnen maken.

Raymond70
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wederom dank!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Raymond70 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de diensten op dit moment niet lekker werken! Het is dan ook goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @Bert al met je aan het analyseren geslagen en wat hij aangeeft klopt. Zowel de aansluiting (AOP) als aansluitmaterialen zijn aan vervanging toe. Het aansluitpunt kan kosteloos worden vervangen door een monteur. 

Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op maandag 13 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Raymond70
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Paul

 

Dank voor het (zeer snel) regelen van een monteur. Hulde.

Ik zal mijn bevindingen volgende week delen.

 

gr Raymond

 


@Paul  schreef:

Goedemorgen @Raymond70 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de diensten op dit moment niet lekker werken! Het is dan ook goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @Bert al met je aan het analyseren geslagen en wat hij aangeeft klopt. Zowel de aansluiting (AOP) als aansluitmaterialen zijn aan vervanging toe. Het aansluitpunt kan kosteloos worden vervangen door een monteur. 

Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op maandag 13 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?


 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Raymond70 Fijn om te lezen! We houden contact en wachten jouw bevindingen even af. 

Raymond70
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

' middag,

Zojuist is de monteur langs geweest.

 

Hij heeft in de meterkast de splitters etc. vervangen, en de wandcontactdoos in de huiskamer.

Vervolgens heeft hij zijn metingen allemaal gedaan, dat was allemaal prima.

 

vervolgens heb ik de radio aangezet en de ziggo speedtest uitgevoerd, en jawel bij de upload test:

Nog steeds het wegval probleem.

De monteur (die meekeek) wist meteen de vinger op de zere plek te leggen. Hij zegt je hebt dat meegeleverde filter niet in de ontvanger zitten zeker? Nee dus, ik wist niet dat dat er er een filter in hoorde.

 

Ik heb die ontvanger een half jaar geleden geïnstalleerd, waarschijnlijk de gebruiksaanwijzing half gelezen. Dat Filter uit de doos gepakt en (gelukkig) weggelegd). Het ziet er uit als een aan batterij zilver. Filter erin gestopt, upload speedtest gedaan en probleem opgelost. 

Ik ben zeer te spreken over de service van ziggo, niets mis mee.

 

 

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Raymond70 Super dat het probleem is opgelost door de monteur! Fijn dat de verbinding nu weer werkt zoals het hoort. Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic