1
Vraag
2
Reacties
Kunnenkop

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Radio rechtstreeks kiezen

Heb sinds kort Ziggo Next. Hoe kan ik, zonder de tv aan te zetten en zonder door alle radio apps te moeten scrollen, rechtstreeks een radiozender kiezen. Voorheen ging dat simpel door, net zoals bij kiezen van een tv zender, het nummer in te toetsen.
De microfoon kent de zender niet (radio Rock on), dus dat werkt niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Welkom op de Ziggo Community, Kunnenkop 🙂 Het klopt wat Ricardo Ehv aangeeft, op dit moment werkt dit niet. Ook de Voice Command pakt dit kanaal inderdaad niet. We zijn bezig om dit te verbeteren!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Kunnenkop wrote:
Heb sinds kort Ziggo Next. Hoe kan ik, zonder de tv aan te zetten en zonder door alle radio apps te moeten scrollen, rechtstreeks een radiozender kiezen. Voorheen ging dat simpel door, net zoals bij kiezen van een tv zender, het nummer in te toetsen.
De microfoon kent de zender niet (radio Rock on), dus dat werkt niet.


Dat kan dus niet! Lang geleden al hierover melding gemaakt bij Ziggo. Als je de Topics hier leest zijn velen voorstander van de "oude" Mediabox XL methode, idd nummertje intoetsen en klaar. Maar Ziggo doet helaas niks met al die wensen...
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Welkom op de Ziggo Community, Kunnenkop 🙂 Het klopt wat Ricardo Ehv aangeeft, op dit moment werkt dit niet. Ook de Voice Command pakt dit kanaal inderdaad niet. We zijn bezig om dit te verbeteren!
Kunnenkop
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoop dat dat snel wordt gerealiseerd, is wel een tekortkoming.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Alex Ziggo wrote:
Welkom op de Ziggo Community, Kunnenkop 🙂 Het klopt wat Ricardo Ehv aangeeft, op dit moment werkt dit niet. Ook de Voice Command pakt dit kanaal inderdaad niet. We zijn bezig om dit te verbeteren.

Alex Ziggo De radiozender "Team FM" wordt ook niet herkend door Voice Command.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Bedankt voor de heads-up, Blauwvinger ! Kom je deze zender wel tegen in het normale overzicht?
Henkie67

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg binnenkort de next box en kijk er naar uit.... ik heb een radio tuner op mijn soundbar zitten.ik heb dan toch nog wel gewoon radio
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Alex Ziggo wrote:
Bedankt voor de heads-up, Blauwvinger ! Kom je deze zender wel tegen in het normale overzicht?
Alex Ziggo De zender zit verstopt onder het één na laatste logo van "Lokale omroep radio" zonder eigen naam helemaal aan het eind van het zenderoverzicht.
In de huidige situatie blijf je scrollen..... Voice Controle is hier de oplossing.
Het verbaast mij overigens wel dat bij geen enkel logo van "Lokale omroep radio" de naam van de zendgemachtigde staat of een verwijzing door wie waar wordt uitgezonden.
Nu moet je luisteren per zender in de hoop dat de naam een keer genoemd wordt.

oparinus

Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes
Ik heb een Logitech Harmony AB, werkt prima met de mediabox next.Alleen radio luisteren gaat wat onhandig, De Ab zet eerst de mediabox aan daarna mijn soundbar en dan moet ik in de Ziggo AB roepen welke zender ik wil luisteren.
Is het nou niet mogelijk om een kanaal nummer aan de zenders toe te wijzen dan kan ik mijn Harmony AB zo programmeren dat ik daarmee de zenders kan kiezen net als met de Mediabox XL.
Op de kabel zitten de radiozenders van af kanaal 1300, is dat niet te combineren met de Mediabox next? Aan de slag ZIGGO anders zullen veel mensen niet voor de nieuwe box kiezen, dus doe er iets aan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
oparinus schreef: "Aan de slag ZIGGO anders zullen veel mensen niet voor de nieuwe box kiezen, dus doe er iets aan. "

De Next is er net en er hebben al meer dan 160.000 mensen voor de Next gekozen las ik ergens, dat zijn er grofweg 2.500 per dag:
160.000 Ziggo-klanten overgestapt naar Mediabox Next in amper twee maanden
oparinus

Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes
Ja dat zal best maar die weten nog niet wat de next wel of niet kan.De klachten komen altijd pas nadat men er een tijdje mee heeft gewerkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
oparinus Zo kun je ieder apparaat de grond in boren, er is altijd wel iets wat niet naar wens is.
De tijd zal het leren, ik zie vooralsnog geen enorme bergen klachten over de radio hier verschijnen.
oparinus

Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes
Bert, je moet goed lezen. Ik boor het apparaat niet de grond in, het werkt prima. Ik heb alleen een suggestie gedaanvoor het kiezen van de radio zenders doormiddel van een kanaal nummer toe te voegen zodat ik hem met mijn Logitech AB kan kiezen en niet hoef in te spreken.
B. Storm

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vind het ook heel onhandig dat ik de radiozenders alleen maar met spraak of de "browser" op de TV kan kiezen.
Overigens worden sommige TV zenders ook niet met spraak gevonden.
Verder zou ik graag zien dat ook de laatst gekozen RADIOzender onthouden wordt.
Als ik de NEXT aanzet begint hij altijd bij de laatst gekozen TVzender.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic