Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9640Likes

Radio op de Next: welke screensaver kies jij? Beslis mee!

Iedereen bedankt voor het stemmen! Keuze 2 heeft duidelijk de voorkeur met 61,1%. We doen ons best om het dit jaar in één van de updates mee te nemen.

Heb je de Mediabox Next en luister jij wel eens naar de radio? De één is het nog nooit opgevallen en bij de ander is het een doorn in het oog. We hebben het hier natuurlijk over de screensaver. Geef daarom nu jouw voorkeur door en stem vandaag nog! 

 

Welke screensaver spreekt jou het meeste aan en waarom?  Vul de poll in en laat een reactie achter.

Keuze 1: Doorlopende infobalk
Keuze 2: Datum, tijd en programma-informatie
Keuze 3: Pulserend met infobalk
Keuze 4: Zwart beeld

 

Beslis mee!

De oranje cirkels van de screensaver storen mij; hebben anderen dit ook?” of “Zo rustig als de muziek is op de zender Classic FM, zo onrustig is de screensaver.

Dit soort reactie zien we geregeld voorbij komen op de Ziggo Community. Daarom laten we aan jou de keus. Zijn er voldoende stemmers en komt er een duidelijke voorkeur uit? Dan doen we ons best de screensaver dit jaar in één van de updates mee te nemen. 

 

Keuze 1:  Doorlopende infobalk


Keuze 2: Datum, tijd en programma informatie

 

Keuze 3: Pulserend met infobalk

 

Keuze 4: Volledig zwart beeld

 

226 Reacties 226
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Ik kan me voorstellen dat jullie benieuwd zijn naar de huidige stand van zaken. Ik zou jullie heel graag een super specifieke en gedetailleerde update geven, maar die heb ik helaas niet. Wel het volgende: 

Er zit een flinke uitdaging in het aanleveren van de informatie over titel/artiest (de meest gekozen optie). Simpelweg omdat we deze data momenteel niet meekrijgen van de leverancier die we gebruiken voor de tv-gids en radio informatie. 

Momenteel kijken we daarom naar een tussenoplossing om allereerst het pulserende deel weg te halen uit de screensaver om daarna verder te gaan met de uiteindelijke wens. Ga er wel vanuit dat dit nog een aantal software updates kan kosten. 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Hallo @Lycke Ziggo bedankt voor de update. Het verdwijnen van dat pulserende "ding" was het begin van de screensaver actie. Dat het niet meteen perfect zal zijn begrijp ik. 

In fases lijkt me een goed plan. De Next was ook niet meteen perfect na uitrol?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In principe wordt titel/artiest aangeleverd door het radio station via RDS (Radio Data System) dat implementeren mag toch geen grote uitdaging zijn.

Het gaat dan met name om deze stukjes

PI (programme identification)

Dit is een tekst die informatie over het huidige programma weergeeft

RT (radio text)

Met deze functionaliteit kan een radiozender een vrije tekst van 64 karakters meesturen. Dit kan statisch (slogan van station, bijvoorbeeld) of dynamisch zijn (uitvoerder en titel van het huidig spelend nummer, bijvoorbeeld).

.

RT+ (radio text plus)

RT+ is ontwikkeld om de luisteraar extra informatie te geven vanuit de radio text. De ontvanger kan in de RT+ direct bepaalde onderdelen uit de radio text plaatsen, zoals de titel en artiest van een huidig spelend nummer.

 

De radio info lijkt uit een andere bron te komen als ik het bericht van @Lycke Ziggo goed lees.

 
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
RoWi. wrote:

In principe wordt titel/artiest aangeleverd door het radio station via RDS (Radio Data System) dat implementeren mag toch geen grote uitdaging zijn. nummer.

.......

 

De radio info lijkt uit een andere bron te komen als ik het bericht van @Lycke Ziggo goed lees.

De RDS stream zal niet op de Next binnen komen. Die zal waarschijnlijk als internet stream van een server komen. Als die stream de data niet bevat kan de App er ook niets mee.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die info sturen de internet radio stations ook mee, net zo goed als de dab+ stations dit doen.

Het soort info verschilt per zender/omroep.

Inderdaad heb je gelijk iets wat niet aanwezig is kan niet worden getoond. 

Het staat en valt of de Next nog FM radio via DVB-c binnen krijgt. Het lijkt erop dat dit niet zo is.

Pajaro

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er ook een mogelijkheid dat de radiozenders in de Ziggo Go app komen? Ik vind het fijn om zowel radio en tv in 1 app te kunnen gebruiken. Het zou top zijn als de chromecast functie hierbij ook werkt. Dit zou al top zijn als tussenoplossing, maar mag het liefst gewoon blijven.

Ja ik weet dat er ook andere apps zijn. Maar gezien de Next 1 platform word voor alle zaken zou dat ook mooi zijn in de Ziggo Go app.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pajaro in grote lijnen begrijp ik je, het stukje radio via chromecast mis ik even. Als je bedoelt casten naar een speaker met ingebouwde chromecast optie dan snap ik het. 

Het ontbreken van radio kanalen in de TV app zal hoofdzakelijk een centen/rechten kwestie zijn. Mede ingegeven door de aanwezige apps van de radiostations zelf.

 

Ps ik denk dat voor deze vraag een los topic geschikter is.

kesper111

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit topic is van een jaar geleden, waarbij duidelijk werd dat er een nieuwe screensaver komt. 

Op dit moment zie ik nog steeds die cirkel als screensaver zodra ik radio luister via Ziggo Next.

Wanneer wordt optie 2 meegestuurd in de update?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
kesper111 wrote:

Dit topic is van een jaar geleden, waarbij duidelijk werd dat er een nieuwe screensaver komt. 

Op dit moment zie ik nog steeds die cirkel als screensaver zodra ik radio luister via Ziggo Next.

Wanneer wordt optie 2 meegestuurd in de update?

Hey Kesper. De laatste update, door mij gegeven op 9 oktober in dit topic, is nog steeds de huidige stand van zaken. 

Mduijm

Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Grappig dat er eerst een voorstel voor opties wordt gegeven en daarna bij de keuze dat men erachter komt dat dit technisch niet haalbaar is doordat de gegevens niet bekend zijn… typisch.. gewoon lekker zwart scherm zsm implementeren. stond ook hoog op de lijst. 

 

en graag ook voor de TV zodra deze op pauze gaat, zie andere topics hierover op het forum  😉 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Mduijm wrote:

Grappig dat er eerst een voorstel voor opties wordt gegeven en daarna bij de keuze dat men erachter komt dat dit technisch niet haalbaar is doordat de gegevens niet bekend zijn… typisch.. gewoon lekker zwart scherm zsm implementeren. stond ook hoog op de lijst. 

 

en graag ook voor de TV zodra deze op pauze gaat, zie andere topics hierover op het forum  😉 

Er is niet gezegd dat het niet haalbaar is :-). 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lycke Ziggo wrote:

Er is niet gezegd dat het niet haalbaar is

Ja op die manier is bijna alles wel haalbaar, want wat nu onmogelijk lijkt kan over 10 jaar wel iets heel simpels zijn 🙂

Mduijm

Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Lycke Ziggo wrote:
Mduijm wrote:

Grappig dat er eerst een voorstel voor opties wordt gegeven en daarna bij de keuze dat men erachter komt dat dit technisch niet haalbaar is doordat de gegevens niet bekend zijn… typisch.. gewoon lekker zwart scherm zsm implementeren. stond ook hoog op de lijst. 

 

en graag ook voor de TV zodra deze op pauze gaat, zie andere topics hierover op het forum  😉 

Er is niet gezegd dat het niet haalbaar is :-). 

 

Wellicht was ik wat zwart/wit, maar als je iets aanbiedt en daarna aangeeft dat het zeer lastig is.. waarom aanbieden? Dit vertraagd alles nu toch? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Mduijm wrote:
Lycke Ziggo wrote:
Mduijm wrote:

Grappig dat er eerst een voorstel voor opties wordt gegeven en daarna bij de keuze dat men erachter komt dat dit technisch niet haalbaar is doordat de gegevens niet bekend zijn… typisch.. gewoon lekker zwart scherm zsm implementeren. stond ook hoog op de lijst. 

 

en graag ook voor de TV zodra deze op pauze gaat, zie andere topics hierover op het forum  😉 

Er is niet gezegd dat het niet haalbaar is

 

Wellicht was ik wat zwart/wit, maar als je iets aanbiedt en daarna aangeeft dat het zeer lastig is.. waarom aanbieden? Dit vertraagd alles nu toch? 

Maar,, we hebben niets aangeboden toch? We hebben puur gepeild wat de klanten het liefste willen uiteindelijk. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De vraag voor een bepaalde screensaver type stel je enkel als je dit gaat implementeren. Er word hiermee een verwachting geschept. Kortom 11 maanden na dato mag hier wel iets mee gebeuren.

Er worden keuze's voorgesteld, dat doe je in mijn beleving na een vooronderzoek hoe makkelijk dit is te implementeren. Anders laat je die optie toch niet zien.

 

Mduijm

Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Lycke Ziggo wrote:
Mduijm wrote:
Lycke Ziggo wrote:
Mduijm wrote:

Grappig dat er eerst een voorstel voor opties wordt gegeven en daarna bij de keuze dat men erachter komt dat dit technisch niet haalbaar is doordat de gegevens niet bekend zijn… typisch.. gewoon lekker zwart scherm zsm implementeren. stond ook hoog op de lijst. 

 

en graag ook voor de TV zodra deze op pauze gaat, zie andere topics hierover op het forum  😉 

Er is niet gezegd dat het niet haalbaar is

 

Wellicht was ik wat zwart/wit, maar als je iets aanbiedt en daarna aangeeft dat het zeer lastig is.. waarom aanbieden? Dit vertraagd alles nu toch? 

Maar,, we hebben niets aangeboden toch? We hebben puur gepeild wat de klanten het liefste willen uiteindelijk. 

Hoi,

zoals ook al door ander persoon aangegeven, beter om eerst te kijken welke opties er zijn die je snel en makkelijk kan implementeren, niet iets wat je voorstelt en dan eigenlijk niet makkelijk kan maken. Verwachting creëren en dan niet leveren (of heeeeel laat) is erger dan zeggen wat wel mogelijk is. 

Wellicht iets om mee te nemen als je de community iets vraagt in de toekomst? 

Bedankt voor je snelle reacties!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
RoWi. wrote:

De vraag voor een bepaalde screensaver type stel je enkel als je dit gaat implementeren. Er word hiermee een verwachting geschept. Kortom 11 maanden na dato mag hier wel iets mee gebeuren.

Er worden keuze's voorgesteld, dat doe je in mijn beleving na een vooronderzoek hoe makkelijk dit is te implementeren. Anders laat je die optie toch niet zien.

 

De implementatie gaat hoogstwaarschijnlijk ook wel plaatsvinden. Ik heb in de vorige update alleen aangegeven dat daar nog wel een uitdaging in zit en waardoor dit komt. Daardoor duurt het dus langer dan wellicht verwacht. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het blijft software en programmeer werk dat kan en zal zijn tijd nodig hebben daar heb ik begrip voor.

Maar,, we hebben niets aangeboden toch? We hebben puur gepeild wat de klanten het liefste willen uiteindelijk. 

Ik had moeite met deze opmerking de insteek van dit topic leek op mij meer dan alleen een peiling voor iets wat gedaan wordt als pasen en pinksteren op één dag vallen.

Uit het start bericht.

Zijn er voldoende stemmers en komt er een duidelijke voorkeur uit? Dan doen we ons best de screensaver dit jaar in één van de updates mee te nemen. 

Dat komt toch over als een aanbod of belofte, ik heb er vertrouwen in dat het op de to do lijst staat tussen andere zaken. De voorkeur lijkt er te zijn, is het aantal stemmers ook genoeg dat is vraag twee ?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

De “tussen oplossing” https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/radio-op-de-next-welke-screensaver-kies-jij-beslis-mee-... is ook alweer 2 maanden geleden en dat heeft niets met de stream te maken. Een stukje oplossing bieden om van de **** ding af te komen is toch niet te moeilijk?

Dan lijkt het net alsof er iets aan gedaan wordt. Nu zal er wel vanalles aan gedaan worden wat we niet zien en niet mogen weten.

Kom op Ziggo. Begin een beetje beter te communiceren. Prijs verhogingen is niet het enige waarover we geinformeerd willen worden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik sluit me volledig aan bij de @RoWi. en @bloemen64 .

“...Radio op de Next: welke screensaver kies jij? Beslis mee!..” kan je toch niet vrijblijvend noemen. Dit is duidelijk een uitnodiging om mee te beslissen, welke screensaver geïmplementeerd wordt.

Tevens kan Ziggo natuurlijk meerdere screensavers implementeren. Het kost misschien wat meer, maar dan is de kans ook groter om het meer klanten naar wens te maken.

Als men een grote groep een keuze laat maken uit meerdere opties, dan wint zelden de meerderheid. Vaak is de grootste/winnende groep, kleiner dan 50%. Dus dan verliest de meerderheid ( is dus ontevreden ) en is de poll eigenlijk onzinnig.
Indien er een groot aantal stemmen zijn uitgebracht ( in de poll ), dan kan dat aangeven welke screensavers de voorkeur én de meerderheid hebben.


Soms heb ik inderdaad wel het idee, dat er door Ziggo een poll wordt gehouden om de klanten een idee te geven dat ze meebeslissen en zo 'stil’ te houden.


Ps. als technisch bedrijf ( dat kan Ziggo toch niet ontkennen ? ), is een zwarte screensaver geen optie, maar een must. Indien deze niet aanwezig is, dan misschien meer techneuten als managers kiezen, i.p.v. managers die alleen hun Excel sheet volgen. Met managers die weten waarover ze praten, is de kans op zinnige/werkbare opties groter.

Uitgelicht topic