1
Vraag
2
Reacties
Lagendijk

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Radio naar digitaal

Ik heb mijn radio aangesloten op de mediabox en ontvang de zenders nu digitaal. Maar de mediabox geeft niet aan op welke zender ik ben afgesteld zoals ie dat wel doet als je tv kijkt. Dus om op een andere zender af te stemmen moet ik eerst de tv aanzetten. Dat lijkt me niet logisch. Hoe los ik dit op?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Welke mediabox heb je in gebruik?

Als het de Mediabox XL is kan een afstandsbediening met stembesturing helpen.

 

Afstandsbediening met stembesturing (ziggo.nl)

Haal hem gratis op

Heb je de upgrade van de Mediabox XL gedaan, dan kun je deze afstandsbediening nu gratis afhalen in een winkel van Ziggo of Vodafone of voor € 6,95 bestellen. Je huidige afstandsbediening werkt nog gewoon, maar haalt het niet bij het gemak en de snelheid van deze nieuwe.  

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Welke mediabox heb je in gebruik?

Als het de Mediabox XL is kan een afstandsbediening met stembesturing helpen.

 

Afstandsbediening met stembesturing (ziggo.nl)

Haal hem gratis op

Heb je de upgrade van de Mediabox XL gedaan, dan kun je deze afstandsbediening nu gratis afhalen in een winkel van Ziggo of Vodafone of voor € 6,95 bestellen. Je huidige afstandsbediening werkt nog gewoon, maar haalt het niet bij het gemak en de snelheid van deze nieuwe.  

Lagendijk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb denk ik geen Mediabox XL. De naam die op mijn mediabox staat is: "UPC mediabox HD".

En als ik die XL al zou hebben, kan ik dan op de één of andere manier zien op welk kanaal ik ben afgestemd zonder daar de tv voor te moeten aanzetten?  Want pas dan is mijn probleem opgelost.

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Lagendijk  schreef:

Ik heb denk ik geen Mediabox XL. De naam die op mijn mediabox staat is: "UPC mediabox HD".

En als ik die XL al zou hebben, kan ik dan op de één of andere manier zien op welk kanaal ik ben afgestemd zonder daar de tv voor te moeten aanzetten?  Want pas dan is mijn probleem opgelost.

 


Nee, laat ik het zo zeggen als je huidige mediabox een display heeft met het kanaalnummer of naam van de tv zender, kan deze ook het kanaalnummer of naam van de radiozender laten zien.

 

De mediabox XL gebruikt de 'gewone' radiokanalen niet kortom dan zal de gekozen zender niet in het display verschijnen. Dit is wel een nuttige aanvulling voor een update, als de programmeurs dat kunnen realiseren.

 

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Lagendijk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jaaaa, dat is hem.

Geeft wel tv kanalen aan maar geen radiokanalen.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Voor de radiokanalen gebruik je de radioknop daarna zender kiezen vanaf 801, werkt dat wel? Het enige wat ontbreekt is de kanaal aanduiding begrijp ik het zo goedScreenshot_20210713-194453_Chrome~2.jpg

Lagendijk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik de radioknop. Maar wat bedoel je met "kiezen van 801"?

Ik kies zenders met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening maar ik zie niets. Geen 801 of wat dan ook. Om wat te zien op wat ik heb afgestemd moet ik de tv aanzetten. 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

NPO Radio1 is kanaal 801 NPO Radio2 is kanaal 802 en zo verder.

 

De Pace laat op de Display wel de kanaal nummers of namen van de TV Zenders zien, niet de namen of nummers van de radio zenders dat is vreemd.

Lagendijk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel fijn dat je me probeert te helpen hoor.

Maar de pace zeg je.  Ik heb geen flauw idee wat dat is.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Dat is de naam van je media box, afgaande op je reactie bij het zien van de afbeelding. Dat model Mediabox gedraagt zich blijkbaar verschillend met de TV en de Radio kanalen met betrekking tot de weergave op het display. De vraag is nu hoort dat zo of zit er ergens iets fout.

Lagendijk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vrees dus dat dat zo hoort anders had jij of iemand anders de oplossing wel geweten.

Ik denk dat ik maar van provider ga veranderen. Ziggo is duur en dwingt me om kosten te maken om op een normale manier naar de radio te kunnen luisteren. Best teleurstellend.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Ziggo is duur en dwingt me om kosten te maken om op een normale manier naar de radio te kunnen luisteren."

Kijk heel goed bij andere providers hoe zij de radio aanbieden.

Ziggo is namelijk vrijwel de laatste die analoge radio doorgaf, op 2 heel kleine lokale providers na.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Ik ken deze box niet ik weet niet of dit normaal is, ik ben het met je eens ook die kanaal info moet getoond kunnen worden, ik heb een Humax 5300C deze heeft helemaal geen display.

Toch kan ik op een redelijk normale manier radio luisteren het kiezen van een ander kanaal is ook simpel door het juiste kanaalnummer in te voeren, de TV hoeft niet aan. Nu staat hier standaard radio2 op dat maakt het iets makkeljker.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Bert  schreef:

"Ziggo is duur en dwingt me om kosten te maken om op een normale manier naar de radio te kunnen luisteren."

Kijk heel goed bij andere providers hoe zij de radio aanbieden.

Ziggo is namelijk vrijwel de laatste die analoge radio doorgaf, op 2 heel kleine lokale providers na.


Deels gelijk, maar dat is niet het punt, het gebrek aan informatie op een display dat is het probleem. Ik weet van minstens een paar providers dat het kanaal nummer van de zender op een display staat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic