In de nieuwsbrief van april staat een artikel om met de Next naar de radio te luisteren zonder de tv aan te zetten. Met de tv aan lukt het me wel om een radiozender te selecteren, maar niet met de tv uit.
Ik heb een afstandsbediening met stembesturing en dan moet het volgens jullie zonder beeld lukken.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.
Mijn vraag: Hoe kan ik met de tv uit de radio app onder in beeld zien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@RoWi. "Er zijn iets goedkopere opties dan nog blijft het een extra uitgave en een nutteloze FM tuner."
Onderstaand kun je ook eerst gratis proberen.
Met een FM-antenne
Goed antenne-signaal? Met een radio-antenne kun je het makkelijkst radio luisteren. Je hoeft alleen maar de kabel te vervangen voor deze antenne.
Dat stukje koper, de bijgeleverde FM antenne van mijn HTC geeft meer ontvangst. Dat is voor Ziggo ook goedkoper scheelt weer verzendkosten.
Hoi,
Ook ik vind het diep triest dat er geen rekening gehouden wordt met fanatieke radioluisteraars. Ook ik wilde op een goeie manier naar de radio luisteren zonder dat daarvoor de tv aan moet blijven staan, toen las ik dus bovenstaande info, ik meteen uitproberen, wat ik ook doe, geen geluid zonder beeld en ik wil dat dit lukt want de aanschaf van een goeie soundbar gaat anders niet door, want ik dus radio kunnen luisteren zonder de tv aan. Wat doe ik verkeerd.
Hoi,
Ik wilde het volgende hier nog aan toevoegen, als ik dus geluid gevonden heb via de info op de tv (die heb ik aangezet, want zonder beeld gebeurde er dus helemaal niets) en ik dus arrow rock radio gevonden had met geluid, perfect. Maar ik wil dus geen beeld erbij hebben en zet de tv uit en daardoor ben ik dus ook het geluid kwijt, zoals ik al eerder zei, wat doe ik verkeerd.
@Skillgannon Welk apparaat gebruik je om arrow rock radio te ontvangen?
Als dat je tv is moet deze natuurlijk aan blijven, veel moderne tv's hebben wel de optie om het beeld uit te schakelen .
Hier heb ik ook vaker de Next op radio aanstaan en via de afstandsbediening van mijn Philips-tv ga ik naar Instellingen > Scherm uitzetten. Werkt prima.
@Skillgannon "wat ik ook doe, geen geluid zonder beeld en ik wil dat dit lukt want de aanschaf van een goeie soundbar gaat anders niet door,"
Heb je ook een mediabox in gebruik of alleen de TV?
Ik heb een Onkyo Tuner-Versterker met 3 aparte digitale geluidsuitgangen, de next is met één van deze uitgangen verbonden. Als ik de tv (LG) via de LG afstandbediening uitzet dan ben ik dus beeld en geluid kwijt. Ik wil dus een goeie soundbar aanschaffen, die ik dus wel op deze manier Radiostations kan laten afspelen, dus zonder beeld, ook wilde ik mijn platenspeler aansluiten op de soundbar, dat is dus mogelijk zei de fabrikant en aangezien ik dus heel veel muziek op mijn computer heb staan wilde ik dat er een manier was zodat ik dat ook kan afspelen, ook dat is mogelijk. Overal is dus een oplossing voor te vinden, behalve voor het afspelen van radiomuziek zonder beeld. Ik vind dat toch wel een vreemde gewaarwording dat dat dus onmogelijk blijkt te zijn. Want dat gedoe met praten met je afstandbediening is een zeer vreemde oplossing, dit dus meteen uitgeprobeerd, maar zoals ik hier al eerder zei. Beeld uitgezet, dan ook geluid weg. Heeft Iemand ook een echte oplossing voor dit probleem.
@Skillgannon Er gebeurt dus iets vreemds of begrijp ik je verkeerd.
De Next is met een HDMI kabel aangesloten aan de Onkyo en die is weer met een HDMI kabel aangesloten met je TV.
Als je dan de TV uitzet, zou je geluid moeten houden van de Next of gaat de Next ook uit als je de TV uitzet?
Kan het zijn dat je voor het geluid van de Next een andere ingang moet kiezen?
De hamvraag is; als de tv met de LG-afstandsbediening uit wordt gezet, gaat dan tegelijkertijd de Next of de versterker uit?
Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb, maar ik heb nu dus het geluid uit de next aanstaan en ik deed de tv uit. op dat moment geen geluid niets, maar ik koos op de onkyo de uitgang cablesat (hierop is de next aangesloten) en het geluid bleef aan. Hoe ik weet het niet, ik had het al zo vaak op deze manier geprobeerd en steeds niets. Ik had de HDMI kabels aangesloten zoals Bert het voorstelde, de next met een kabel op de onkyo, cablesat en de arckabel naar tvuitgang 2, die is voor arc, Maar wat ik ook probeerde, niets, wel geluid maar geen beeld, alles nagelopen kon het niet vinden, next weer op hdmi 1 gezet en de onkyo op hdmi 2. En nu deed alles het prima, vreemd, maar ik ben blij, want ik heb geluid van de digitale radiouitgang en dat was het belangrijkste, bedankt voor jullie support.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.