Denys

Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Radio luisteren zonder beeld

Ik heb mijn next mini extra opgezegd en nu de mediabox next aangesloten hoofd tv.

Geluid tv is al gekoppeld aan mijn versterker met tulpstekkers.

Mijn versterker tevens radio analoog en alleen aansluiting kabelantenne. 

Hoe kan ik toch met de mediabox mijn radio aansluiten? zo kan dit niet dan radioa luisteren mediabox/tv maar wel zonder beeld.

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Daar kunnen we het beste antwoord op geven als we weten welke versterker (merk en typenr), en welke next.

Er zijn 2 types van de grote next, 1 met en een zonder analoge audio aansluiting.

 

Steefb_0-1683543928802.png

 

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb geen analoge aansluiting.Alleen hdmi,internet,kabel en power.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een optische uitgang zit er ook op je Next en met een optische kabel kun je die aansluiten op je versterker, als die een optische ingang heeft.

Geen optische ingang op je versterker, dan kun je het volgende apparaat met de aansluitingen gebruiken om de Next aan te sluiten aan de versterker met tulp.

 

Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Verguld - Dikte 5mm, 1 Meter. (alle...

 

Omvormer van Optisch of Coaxiaal naar Tulp - Zet een digitaal coaxiaal of toslink signaal om naar ee...

 

Tulp kabel - Soort: Stereo - Analoog, Afgeschermd: Dubbel, Aansluiting 1: 2x Tulp male, Aansluiting ...

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Dus met deze omvormer kan ik mijn radio/versterker weer gebruiken.Vervangt de next dan de aangeboden box van Ziggo om de radio weer te kunnen gebruiken.Ziggo bied namelijk naar mijn idee deze aan om de radio te kunnen gebruiken.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De radio bij/in je versterker zal niet meer werken bij Ziggo. Die mogelijkheid is niet meer beschikbaar nadat Ziggo geen radio meer aanbied op de FM-band. Daarvoor heb je nu een kabel(radio)ontvanger nodig, of je kan de Next daarvoor gebruiken.

Daarvoor moet je de Next aansluiten op de versterker zoals Bert al adviseerde. Je kan dan Radio kanalen kiezen met de Radio “app” in de Next of met je stembediening van de originele Next afstandsbediening. 

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

Bij sommige 'duurdere' televisies kan het beeld uit maar werken de luidsprekers nog wel.

Anders blijft het bij de eerder genoemde kabels.

Helaas heeft u nog niet genoemd welk merk/model versterker hoeveel en vooral welke specifieke audio ingangen heeft deze?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hoi @Denys, ik was even benieuwd, heb je al een oplossing gevonden of ben je nog steeds zoekende? Ik ontvang graag een update van je. 

Uitgelicht topic