1
Vraag
2
Reageer en help mee
AriedeBeuker

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Radio luisteren via de TV (nogal dom advies in deze tijd...)

Capture.JPG

In de mail die betrekking heeft op het vervallen van het analoge radio signaal, wordt mensen (o.a.) gesuggereerd om radio te gaan luisteren via het tv-toestel.

Het wordt zelfs als eerste suggestie gegeven.

Ik vind dit (uit oogpunt van milieu en kosten) een nogal dom advies.

Een tijdelijke oplossing is het wel,  maar het jaagt je wel op kosten qua stroomverbruik.

Het lijkt mij logisch, dat veel mensen geneigd zullen zijn om deze oplossing (want de eenvoudigste...) te gaan kiezen. 

Blijkbaar is het voorkomen van gezeur bij de Ziggo-helpdesk belangrijker.

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

"Ik vind dit (uit oogpunt van milieu en kosten) een nogal dom advies."

 

Voor mijn schoonmoeder van 94 is dit een uitstekend advies.

Nu hoeft zij niet meer te rommelen met een fm ontvanger om de zenders te zoeken en hoeft ze alleen maar een nummer in te tikken op de grotere afstandsbediening die gekoppeld is aan haar TV.

 

Milieu en kosten zijn natuurlijk wel relevant, maar niet meer als er dan allerlei techniek gebruikt moet worden die niet meer te volgen is voor een groot aantal mensen.

En als de TV een goed geluid heeft of een soundbar, zijn veel mensen al tevreden.

 

Maar op welke pagina zie je de TV als eerste suggestie, want die kan ik niet vinden:

ziggo digitale radio via tv ziggo - Google zoeken

AriedeBeuker
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat het ze het voor sommige (bijvoorbeeld oudere) mensen makkelijker willen maken, dat heeft Ziggo op geen enkel ander punt ooit laten merken.

Integendeel....

Dat zal echt hun overweging niet zijn.

 

En dan nog:  Vermeld in elk geval wat de nadelen zijn.

Voor heel veel mensen zijn die kosten namelijk wel van belang.

Ik denk overigens, dat oplossing 2 (via de ether luisteren) ook heel eenvoudig is,  maar daar heb je Ziggo niet bij nodig.

Op zich wel grappig:  Een kabelaanbieder die adviseert om via de ether te luisteren 🙂

 

AriedeBeuker_0-1636469101145.png

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Arie de reactie is erg kort door de bocht.

Een fm antenne aan de oude apparaten tuner /versterker kost niets en in makkelijks.

De bestaande media box xl of next met jack aan de bestaande oude app. koppelen komt dan.

Je gebruikt dan alleen de TV 10 seconden on zender te kiezen en daarna kan TV uit en werkt de versterker zoals voorheen.

AriedeBeuker
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Daarom zeg ik ook:  De tweede oplossing lijkt mij voor veel mensen zo gek nog niet.

Gewoon via de ether luisteren dus.  Ik vind het alleen grappig, dat luisteren via de ether geadviseerd wordt door een kabelaanbieder.  Dat zou je vroeger toch niet verwacht hebben...

Overigens is luisteren via de ether op nogal wat plaatsen niet zo makkelijk meer door storende ledverlichting, modems, schakelende voedingen etc.  Maar dit terzijde.

 

Mijn reactie ging overigens niet over het luisteren via de Mediabox die op een versterker o.i.d. aangesloten is.  Het gaat over het advies om te luisteren via de TV.

(Die kan zijn aangesloten op een Mediabox maar ook een ingebouwde CI+ kan hebben)

De meeste mensen horen het geluid van de TV toch echt via de TV hoor.

En als je dan de TV uitschakelt hoor je echt niks meer,  lijkt me....

Dus:  Mediabox aansluiten op een versterker is een prima idee,  maar daar ging mijn reactie niet over.

 

Er staat als eerste advies:  "Luister via je TV"

En daar reageer ik op.

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Lijkt mij niet.

De oorsprong van de klacht is stop ziggo analoge antenne.

Die mensen hebben meestal een media box en tuner versterker. Via CI weet ik niets,

AriedeBeuker
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Over zo'n CI+ module:

Er zijn aardig wat mensen die een TV hebben waar je direct een module met een kaartje van Ziggo in kunt schuiven.  Die mensen hebben dus geen Mediabox nodig om TV te kijken.

Maar ook voor dat systeem zal binnenkort wel een reden bedacht worden, om het af te schaffen....

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Als je radio luistert via de tv is het wel de bedoeling dat je het beeldscherm uitzet als dat mogelijk is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AriedeBeuker  schreef:

Over zo'n CI+ module:

Er zijn aardig wat mensen die een TV hebben waar je direct een module met een kaartje van Ziggo in kunt schuiven.  Die mensen hebben dus geen Mediabox nodig om TV te kijken.

Maar ook voor dat systeem zal binnenkort wel een reden bedacht worden, om het af te schaffen....


Dat zal niet snel gebeuren, dan zouden er ook voor de TV's die de vrije kanalen weergeven een kastje moeten gaan komen.

Dan zouden er mogelijk 10 miljoen of meer kastjes moeten komen voor het aantal 1e TV's en zeker voor alle 2e, 3e en mogelijk meer TV's die de vrije zenders ontvangen.

Dat is niet in een "paar" jaar te realiseren en het hoeft ook niet voor sneller internet of de hogere download en upload die er aan zit te komen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kastje de CI module en smartcard is er al. Het probleem bij meer coderen zit in de recent uitgerolde Humax 5500C  deze zijn dan onbruikbaar. Die was kort beschikbaar voor klanten met een TV zonder geschikte DVB-C tuner dus dat kastje is er al.

Daar heeft de topic starter het zo lijkt het niet over.

Zover ik goed lees wordt dit stukje bedoeld en dat komt inderdaad vreemd over.

Helemaal als de betekenissen van de termen Televisie en Radio vergelijkt.

Screenshot_20211109-211815_Chrome.jpg

 

 

 

En ik hoop dat je Upload bedoelt, de download is al hoog genoeg.

 

Ps dat kastje de opvolger van de CI module zeg maar is er ook al, enkel nog niet voor Nederland beschikbaar. 10 miljoen is wel een beetje overdreven nu er ook de Ziggo Go TV app is.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.  schreef:

 

En ik hoop dat je Upload bedoelt, de download is al hoog genoeg.

 

Ps dat kastje de opvolger van de CI module zeg maar is er ook al, enkel nog niet voor Nederland beschikbaar. 10 miljoen is wel een beetje overdreven nu er ook de Ziggo Go TV app is.

 


Ik bedoel inderdaad upload erbij.🙂

 

Ik vermoed dat 10 miljoen geen gekke gok is, 4 miljoen klanten waarvan nog een miljoen zonder kastje, inderdaad ook de Humax 5500C en CI+ en met gemiddeld 2 extra TV's, 1 op de slaapkamer en 1 op de kinderkamer, dan ben je er al.

 

Dat kastje is geen opvolger van een CI+ module, dat kastje is een mini Next op hetzelfde platvorm.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi.  schreef:

 

En ik hoop dat je Upload bedoelt, de download is al hoog genoeg.

 

Ps dat kastje de opvolger van de CI module zeg maar is er ook al, enkel nog niet voor Nederland beschikbaar. 10 miljoen is wel een beetje overdreven nu er ook de Ziggo Go TV app is.

 


Ik bedoel inderdaad upload erbij.🙂

 

Dat kastje is geen opvolger van een CI+ module, dat kastje is een mini Next op hetzelfde platvorm.


Goed dan een vervanger zodra LibertyGlobal om welke reden dan ook ooit besluit DVB-C uit te schakelen. Want waarom zou je twee systemen blijven ondersteunen, Ziggo heeft nu al meer platformen dan goed is. Dat kastje draait volledig op IPTV de Next draait op twee platformen!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.Deze 2 platvormen zitten elkaar niet in de weg en zie het als een overgang voor de komende "5 - 10 jaar"

De Next kan volledig op 2 platvormen, welk platvorm het in de toekomst meer gaat gebruiken zullen we vanzelf zien, de mini box is al volledig IPTV.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@RoWi. even ter info: de Humax 5500c is er alweer een paar jaar, maar word nu niet meer geleverd, tenzij het om omruil gaat, maar ook dat zal eens stoppen. De 5550c, gelijk aan de 5500c blijft nog even leverbaar totdat ook deze voorraad op is.

Nu maar weer on topic.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic