1
Vraag
2
Reacties
Loislane

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Radio luisteren via Mediabox XL via Harman Kardon

Hallo,

 

Ik heb een harman kardon 2.1 set waarbij ik nu nog via de kabel naar de radio kan luisteren, nu ziggo deze optie verwijderd, wil ik graag via de Mediabox naar de radio luisteren. Nu werkt dit op zich goed, alleen moet ik hiervoor nog steeds de tv aanhouden, terwijl naar mijn mening ik dit niet zou hoeven doen. Zodra de tv uitgaat en m'n screensaver gaat uit, dan komt het geluid in stukjes van een seconde om de seconde. Zodra de tv weer aangaat, heb ik weer normaal geluid. Tips? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als ik de goede heb heeft dit model 3 HDMI ingangen en een Monitor HDMI klopt dat.

Ik willen voorstellen de MBXL ook via HDMI aan te sluiten op de HK, de Monitor zal naar de HDMI ARC van de TV gaan verwacht ik, dan kunnen de tulp stekkers vervallen naar ik verwacht.

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welkom.

Hoe is de Mediabox aangesloten op de Harman Kardon? De ideale manier is om hiervoor een optische kabel te gebruiken. Een andere methode als deze set video kan doorgeven is van de XL via HDMI naar de H K, dan via  HDMI ARC van de H K naar HDMI ARC op de TV.

Loislane
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, de media box is met tulp pluggen aangesloten op de HK, ik zal checken of ik een optische kabel ergens op de kop kan tikken. Heb jij een site/artikenmr waar ik deze zou kunnen bestellen?

 

Greetz Louis 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Via de tulp stekkers werkt in principe hetzelfde, het haperen van het geluid gebeurt alleen als de TV uit staat begrijp ik dat goed. 

Hier een link om een opische kabel te bestellen. 

Welke set is het ?

 

Loislane
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het gaat aleen fout als de tv uitstaat. Dan gaat de Harman Kardon bds 270 van screensaver naar aux en dan heb ik problemen met het geluid. Zodra ik daarna de tv weer aanzet, doet het geluid het weer. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat stukje van screensaver naar aux begrijp ik niet helemaal. Hoe zit alles aangesloten?

Loislane
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

He RoWi,

 

de mediabox zit met HDMI naar de TV, de HK zit met HDMI naar de TV en de mediabox zit met tulp vn de line-out naar de line-in van de HD, dat van de screensaver was gewoon een kwestie van toevalligheid. met de screensaver optie uit gebeurd het nog steeds

 

greetz Louis

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als ik de goede heb heeft dit model 3 HDMI ingangen en een Monitor HDMI klopt dat.

Ik willen voorstellen de MBXL ook via HDMI aan te sluiten op de HK, de Monitor zal naar de HDMI ARC van de TV gaan verwacht ik, dan kunnen de tulp stekkers vervallen naar ik verwacht.

Loislane
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

He RoWi,

 

Alles werkt nu naar behoren met de configuratie die jij hebt voorgesteld

 

👏👏👏👏👏👏

 

Greetz, Louis Laan

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Graag gedaan. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat is supergoed nieuws @Loislane 
Fijn dat je door deze goede tips weer naar de radio kunt luisteren 📻

Heel veel digitaal luisterplezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic