Angela15041973

Meedenker
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Radio luisteren op B&O Beosound 9000 nu analoge kabel verdwijnt

Is het mogelijk om de B&O Beosound 9000 radio te blijven luisteren nu radio via de kabel verdwijnt? En zo ja, hoe werkt dit dan? Bij voorkeur zou ik 1 afstandsbediening willen gebruiken. Voor de volledigheid We hebben ook een Mediabox Next en de mogelijkheid om via de Aux naar de Beosound 9000 te streamen. 

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 10502Posts
  • 1957Oplossingen
  • 3408Likes

Met 1 ab zal waarschijnlijk niet gaan met deze verouderde apparatuur .

En je hebt een mini jack naar din kabel nodig.

3505748T.ILI.NEL (windows.net)

Steefb_0-1636880267273.png

Bekijk in context

Willem-A1
Expert
Expert
  • 1558Posts
  • 63Oplossingen
  • 752Likes

@Angela15041973 schreef:

"... Overigens kun je bij Ziggo ook een radio digitale ontvanger kopen is dat een soortgelijk apparaat als de Quantis? "

Dat is de Quantis @Angela15041973 .

Voordeel daarvan is het display wat de Next niet heeft. De Tv hoeft dus niet (even) aan om een zender te zoeken. Wissel je nogal eens van zender is dat wel een stuk gebruiksvriendelijker. 

Als je te weinig ingangen op je versterker/receiver o.i.d. hebt, kijk dan eens naar dit apparaat:
https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1039945/3-weg-audio-schakelaar.html

Hierop sluit je de de Next, Quantis of wat dan ook aan, en gaat met één verloopkabel naar de Beosound. En je hebt meteen de mogelijkheid nog wat meer apparaten aan te sluiten. Uiteraard zijn deze er ook met meer ingangen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb
Expert
Expert
  • 10502Posts
  • 1957Oplossingen
  • 3408Likes

Met 1 ab zal waarschijnlijk niet gaan met deze verouderde apparatuur .

En je hebt een mini jack naar din kabel nodig.

3505748T.ILI.NEL (windows.net)

Steefb_0-1636880267273.png

Bekijk in context

Frank L.

Stamgast
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb dezelfde Beosound en heb hiervoor een din naar Tulp audio kabel aangesloten op de Quantis QE317 digitale radio-ontvanger.

De aansluiting is 2 maal tulp male.

Te bestellen bij allekabels.nl

Let op: doorlussen via de Quantis naar de tv gaat niet lukken, echter wel met een splitter (POA-01-B)

Sluit deze dus aan op de tv-uitgang van de aop.

De zenders zoeken gaat met de afstandsbediening van de Quantis.

Volume instellen kan via de afstandsbediening van de Beo.

Gebruik de Aux uitgang. (dit is echter bij mijn Beo afstandsbediening de ATape)

Steefb
Expert
Expert
  • 10502Posts
  • 1957Oplossingen
  • 3408Likes

@Frank L. De Quantis is niet nodig, met alleen de next werkt het op dezelfde manier .

Frank L.

Stamgast
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Klopt🤙

Echter staat mijn Beosound aan de andere kant van de kamer en moet ik een kabel van 5 meter aanleggen.

Vandaar de keuze van de Quantis........

Via een blue tooth adapter lukte het ook, echter leverde ik dan in op het geluid van de Beo.

Angela15041973
topicstarter
Meedenker
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Frank, dank je wel voor je reactie. Je geeft aan dat het via de Next op dezelfde manier werkt. Op de Next zitten toch geen Tulp aansluitingen dus vraag me af of dit dan werkt. En in de Beosound 9000 is de AUX al verbonden met een Apple Airport Express om te kunnen streamen. De AUX is dus al in gebruik. Geen idee of je hier een AUX-splitter tussen kunt hangen. Overigens kun je bij Ziggo ook een radio digitale ontvanger kopen is dat een soortgelijk apparaat als de Quantis? 

Frank L.

Stamgast
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Ik denk dat @Steefb het beste antwoord kan geven wat betreft de aansluitingen van de Next.

In heb deze mediabox niet.

Ik ben tevreden over de digitale ontvanger (Quantis) van de Ziggo (€50)

Ontvang 61 digitale radiozenders in goede kwaliteit.

Zie: randapparatuur.ziggo.nl

Deze ontvanger heeft een tulp aansluiting.

Er bestaan idd Aux splitters, in combinatie met de Beo moet je wel even zoeken naar de juiste aansluitingen.

Steefb
Expert
Expert
  • 10502Posts
  • 1957Oplossingen
  • 3408Likes

De next heeft een mini jack audio uit.

Willem-A1
Expert
Expert
  • 1558Posts
  • 63Oplossingen
  • 752Likes

@Angela15041973 schreef:

"... Overigens kun je bij Ziggo ook een radio digitale ontvanger kopen is dat een soortgelijk apparaat als de Quantis? "

Dat is de Quantis @Angela15041973 .

Voordeel daarvan is het display wat de Next niet heeft. De Tv hoeft dus niet (even) aan om een zender te zoeken. Wissel je nogal eens van zender is dat wel een stuk gebruiksvriendelijker. 

Als je te weinig ingangen op je versterker/receiver o.i.d. hebt, kijk dan eens naar dit apparaat:
https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1039945/3-weg-audio-schakelaar.html

Hierop sluit je de de Next, Quantis of wat dan ook aan, en gaat met één verloopkabel naar de Beosound. En je hebt meteen de mogelijkheid nog wat meer apparaten aan te sluiten. Uiteraard zijn deze er ook met meer ingangen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Bekijk in context

Uitgelicht topic