1
Vraag
2
Reacties
Karin1964

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Radio luisteren met next en de Ikea Sonos?

Ik zag gisteren bij een kennis dat die radio luisterde via de Next zonder de tv in te schakelen. De muziek werd afgespeeld via een externe speaker. Nu heb ik de SYMFONISK Wifi-boekenplankspeaker van Ikea (Sonos) en vraag me af of ik de radio ook via deze speaker kan ontvangen i.c.m. de Next. Ik heb niet zoveel verstand van kabels enz, achterin de speaker is nog wel een optie voor een tp-kabel, maar weet niet of dit nodig is, en waarmee deze dan moet worden verbonden. Ben niet zo technisch helaas 🤣

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is idd een prima oplossing,

de next kun je via optical aansluiten op de soundbar 

Bekijk in context

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de sonos box inmiddels weer ingeleverd, en vanmiddag krijg ik de Bose soundbar 300. Hoop dat het mij hiermee gaat lukken. Ik lees hier genoeg tips over, dus die maar even raadplegen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Hallo Karin 1964

Misschien heb je hier al gekeken: Ga naar de site van IKEA>zoek op SYMFONISK Wifi-boekenplankspeaker > produktinformatie > montage en documenten > andere documenten, heb je die stappen al gevolgd. Heb je wel de SONOS app al gedownload. En wat die extra aansluiting betreft ik denk dat je hem ook bedraad kan installeren maar dat weet ik niet zeker.

 

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ja, dat heb ik gelezen. Ik bedien de Sonos nu idd via de app. Maar het lijkt me juist zo handig om hem via de afstandsbediening van de Next aan te sturen, en dan gewoon via 'spraak'. Het kan ook zijn dat het gewoon niet wil. Dank i.i.g. voor het meedenken 👍

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is helaas niet mogelijk, de next heeft geen mogelijkheid om draadloos naar de Sonos te streamen,

wel bestaan er kastjes zodat je de Arris next via tulp met de Sonos kan verbinden https://www.bol.com/nl/nl/p/sonos-port-audio-streamer/9200000121658687/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-13...

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

beetje te duur  😅  Maar dank voor je antwoord.

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

www.mediamarkt.nl/nl/product/_lg-dsp2-1692694.html

Is zoiets nog wél een optie? Ik lees wél dat er geen spraakbesturing op zit, maar waarschijnlijk hoeft dat ook niet als hij verbonden is met de Next. Deze heeft een iets schappelijker prijsje 🙂 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is idd een prima oplossing,

de next kun je via optical aansluiten op de soundbar 

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de sonos box inmiddels weer ingeleverd, en vanmiddag krijg ik de Bose soundbar 300. Hoop dat het mij hiermee gaat lukken. Ik lees hier genoeg tips over, dus die maar even raadplegen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic