1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Fonzie 1

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Radio luisteren met Mediabox Next

Heb sinds 2 dagen de Next. Een super box vergeleken met mijn oude XL. Twee dingen mis ik. Dat is een display op het apparaat zelf met een aanduiding waar je naar kijkt of luistert en de mogelijkheid de Next aan te zetten zonder dat het tv scherm aangaat. Dat lukte wel met mijn oude box. Je kunt het tv scherm wel weer uitzetten als de radio speelt.Toch vind ik dit omslachtig. Heeft iemand een oplossing?
29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Ricardo Ehv wrote:

stacey98 wrote:
Kun je ook radio luisteren op de mediabox next zonder tv?
Nee! Je moet eerst de tv aanzetten om vervolgens de radio app te selecteren. Dat vind ik dus een van de grote manco's van de Mediabox Next. Itt de Horizon Box, daar kon je gewoon het zendernummer van de radiozender ingeven zonder de tv aan te hoeven zetten. Dit punt heb ik al eerder aangekaart in een topic en bij Ziggo.

Ben ik helemaal met je eens. Even de radio aanzetten lukt niet meer op deze manier..helaas.
Dan maar streamen via de Chromecast.
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Willem-A wrote:
Dag Ricardo Ehv

dat heb ik inderdaad gezien. Maar er zijn toch al berichten van mensen die de radio luisteren zonder daarbij de Tv te blijven gebruiken. Verder ga ik de discussie maar niet aan, niet omdat ik die uit de weg wil gaan, maar omdat ik te weinig weet van de Next. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer...

Klopt. Als je eenmaal via de app op tv een radiozender hebt aangezet, kan uiteraard de tv zelf weer uit. Daar zijn we het samen over eens en dat is dus zeker geen punt van discussie ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk, dat bedoel ik. Fijn dat we het daar in ieder geval over eens zijn Ricardo Ehv

(Ik was al bang voor een blauw oog ...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78829Posts
  • 5325Oplossingen
  • 23555Likes
Ronald Ziggo wrote:
Hallo allemaal,
Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.
Zouden jullie eens kunnen kijken of het op andere radio zenders hetzelfde is? En ondervinden jullie ook problemen met tv signaal op sommige zenders?Ik zou dan graag weten welke radio zenders en/of televisie zenders er problemen hebben.
Gr, Ronald

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-next-radio-39144?postid=393149
Nicoris

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Ronald , dank voor je antwoord , heb idd steeds sky op staan , ik ga een andere zender proberen en hou je op de hoogte
Tweaker

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dus heb ik nu een Up2Stream multiroom audio module aangesloten op mijn receiver zodat ik met 1 knop en zonder de TV aan te zetten gewoon radio kan luisteren en nog veel meer. Ik hoef nu alleen met de afstandbediening de juiste ingang op de receiver te kiezen en voila: radio! Maar toch weer 50 euro moeten investeren.

@Ziggo:  als je wat gaat veranderen aan de infrastructuur, ga dan eerst de apparatuur in orde maken voor de gebruikers zodat ze die apparaten gewoon kunnen blijven gebruiken zoals voorheen. Eerst TV aanzetten om radio te kunnen luisteren is geen oplossing. Simpelweg de radiokanalen beschikbaar maken net zoals bij apparaten met een gewone CI+ module. Is geen grote ingreep voor jullie software mensen.

Denys

Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Beste Willem-A ik weet niet of het nog mogelijk is  een vraag te stellen  maar met wat voor kabel sluit ik mijn mediabox next aan op mijn receiver. Deze heeft b.v. geen hdmi of optische aansluiting alleen een ouderwetse kabelaansluiting doch dit werkt nu niet meer daar er geen signaal meer is op mijn radio aansluiting ziggo.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @Denys 
Goed dat je even aan de bel trekt hier als je tegen bepaalde zaken aanloopt, zoals het installeren/aansluiten van je audio apparatuur.
Hier is veel expertise te vinden onder de leden en wellicht dat @robbo tips voor je heeft.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4295Likes

@Denys Even van uitgaande 1e model next. Bij dit model is er een jack audio out aanwezig. Nu heb je een jack kabel nodig met rood/ wit tulip stekkers .

https://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1299665/jack-naar-tulp-kabel.html?gclid=CjwKCAjw... deze bij action zeer goed koop.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4295Likes

Laat ook even weten welke next je hebt. Voor exacte tips