Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ricardo Ehv wrote:stacey98 wrote:Nee! Je moet eerst de tv aanzetten om vervolgens de radio app te selecteren. Dat vind ik dus een van de grote manco's van de Mediabox Next. Itt de Horizon Box, daar kon je gewoon het zendernummer van de radiozender ingeven zonder de tv aan te hoeven zetten. Dit punt heb ik al eerder aangekaart in een topic en bij Ziggo.
Kun je ook radio luisteren op de mediabox next zonder tv?
Willem-A wrote:
Dag Ricardo Ehv
dat heb ik inderdaad gezien. Maar er zijn toch al berichten van mensen die de radio luisteren zonder daarbij de Tv te blijven gebruiken. Verder ga ik de discussie maar niet aan, niet omdat ik die uit de weg wil gaan, maar omdat ik te weinig weet van de Next. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer...
Ronald Ziggo wrote:Hallo allemaal,
Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.
Zouden jullie eens kunnen kijken of het op andere radio zenders hetzelfde is? En ondervinden jullie ook problemen met tv signaal op sommige zenders?Ik zou dan graag weten welke radio zenders en/of televisie zenders er problemen hebben.
Gr, Ronald
Dus heb ik nu een Up2Stream multiroom audio module aangesloten op mijn receiver zodat ik met 1 knop en zonder de TV aan te zetten gewoon radio kan luisteren en nog veel meer. Ik hoef nu alleen met de afstandbediening de juiste ingang op de receiver te kiezen en voila: radio! Maar toch weer 50 euro moeten investeren.
@Ziggo: als je wat gaat veranderen aan de infrastructuur, ga dan eerst de apparatuur in orde maken voor de gebruikers zodat ze die apparaten gewoon kunnen blijven gebruiken zoals voorheen. Eerst TV aanzetten om radio te kunnen luisteren is geen oplossing. Simpelweg de radiokanalen beschikbaar maken net zoals bij apparaten met een gewone CI+ module. Is geen grote ingreep voor jullie software mensen.
Beste Willem-A ik weet niet of het nog mogelijk is een vraag te stellen maar met wat voor kabel sluit ik mijn mediabox next aan op mijn receiver. Deze heeft b.v. geen hdmi of optische aansluiting alleen een ouderwetse kabelaansluiting doch dit werkt nu niet meer daar er geen signaal meer is op mijn radio aansluiting ziggo.
@Denys Even van uitgaande 1e model next. Bij dit model is er een jack audio out aanwezig. Nu heb je een jack kabel nodig met rood/ wit tulip stekkers .
https://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1299665/jack-naar-tulp-kabel.html?gclid=CjwKCAjw... deze bij action zeer goed koop.
Laat ook even weten welke next je hebt. Voor exacte tips
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.