HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sedert enkele dagen het ik het all-in-one akket van Ziggo. Allereerst: snel door ern uiterst vriendelijke installateur geregeld, uitstekende ontvangst van radio en TV alsmede vlekkeloos verlopen nummerbehoud vaste lijn KPN. Ik gebruik de Ziggo Mediabox NL met onder meer spraakbesturing. In eerste instantie wat onwennig maar het lukt aardig. Wat mij wèl opvalt - en wellicht is hierover reeds eerder op het forum gediscussieerd - is dat de afstandsbediening geen keuzetoets heeft om te wisselen tussen radio en TV. Als ik de mediabox inschakel verschijnt standaard NPO 1 TV op het display. Ondanks het voicecommando moet ik de TV inschakelen om de radio in te schakelen - in mijn ogen omslachtig. Natuurlijk kan ik apart de digitale radiobox ad € 50,00 aanschaffen zodat TV intermissie niet nodig is, maar ik vind zo'n aanschaf 'dubbel' aangezien op de genoemde mediabox ALLE zenders te kiezen zijn. Mijn vraag is dus: hoe luister ik naar radio ZONDER de TV te moeten inschakelen? NB: hiervoor had ik KPN Digitenne met op die afstandsbediening een radio/televisie keuzeknop en dat was super handig.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hai @bjvdbcdv! Ik kan mij goed voorstellen dat dit even wat lastiger werkt.
Ik heb het doorgegeven, maar aangezien het nu een radio app betreft en geen losse zenders, is dit lastiger.
Maar ik heb het in ieder geval kenbaar gemaakt! 🙂
Gaat het geluid ook via de TV of heb je een soundbar of een losse versterker of geluidsboxen?
Zo ja, hoe is de Mediabox XL aangesloten op die geluidsapparatuur?
In aanvulling op wat @Bert al schreef als er geen externe audio systeem aanwezig is heeft de aanschaf van de Digitale Radio de QE317 geen nut.
Ik ga ervan uit dat er een soundbar of andere externe audio systeem is feitelijk zal de Mediabox XL hetzelfde verbonden moeten worden als de Digitenne ontvanger was aangesloten, ook daar is een extern audio systeem voor nodig, om radio te kunnen luisteren zonder de TV aan te zetten.
Heb je dit geprobeerd?
Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo
Radio bedienen zonder de televisie aan te hebben?
Dat kan als je de mediabox hebt aangesloten op je stereo of soundbar in combinatie met de afstandsbediening met stembesturing. Dit werkt zo:
Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Blijf deze knop ingedrukt houden tot je de opdracht gegeven hebt.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio 2" of "Classic FM"'. De mediabox zal hierna de gevraagde radiozender gaan afspelen.
Als de tv automatisch aangaat bij het aanzetten van de mediabox, kun je die apart uitzetten via de afstandsbediening. Als de box aanblijft, zal het geluid te horen zijn via het aangesloten geluidssysteem.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.
Dank voor jouw reactie. Ja, de mediabox is aangesloten op mijn geluidsapparatuur. Vanaf "aux uit" achterzijde mediabox naar de twee tulpingangen versterker. Formidabel geluid overigens. Tja, ik gebruik spraakbesturing, dat lukt in veel gevallen, maar hoe ik ook spreek (rustig, duidelijk, niet snel, goed gearticuleerd) lukt het niet een zender met lange naam te krijgen (bijvoorbeeld "NPO 2 Soul & Jazz). De mediabox springt meteen naar NPO 2 standaardzender).
Merci voor jouw reactie. Zie mijn bovenstaande reactie aan Bert.
En als alleen ''Soul & Jazz'' probeert?
Duidelijk, het werkt dus wel en alles is goed verbonden, enkel de langere namen geven problemen.
Het niet kunnen kiezen van de kanaalnummers voor de radiokanalen blijft voor mij persoonlijk een minpunt.
Wat die langere namen betreft durf ik niks over te schrijven, met de QE317 kunnen we wel de kanaal nummers ingeven, echter ontvangt deze niet dezelfde radiokanalen die de Mediabox XL wel ontvangt.
Dank voor jouw reageren. Ja, het inspreken van een vrij lange zendernaam geeft een probleem. Alleen het inspreken "Soul en Jazz" geeft geen sjoege. En inderdaad is het jammer dat met de huidige afstandsbediening de (cursor-)pijltjes qua zenderkeuze niet werken. Eerlijk gedacht vind ik dit wel een hiaat, daar de Ziggo apparatuur overigens verder prima is. Enfin, allemaal geen wereldramp.
De wens van velen is om de zenders weer op vaste kanalen te krijgen op de Next en de Mediabox XL, om op die manier veel makkelijker een zender te kunnen kiezen.
Hoe vaker die wens naar voren komt, des te meer kans dat dit ook gaat gebeuren.
Samen (met velen denk ik) hoop ik dat dit t.z.t. realiseerbaar zal zijn. Nogmaals, ik kan alle radiozenders prima ontvangen, alleen de manier van keuzes is wat gecompliceerd. Allemaal nog een verder goed weekeinde (zolang het nog duurt...). 😜👍
Hai @bjvdbcdv! Ik kan mij goed voorstellen dat dit even wat lastiger werkt.
Ik heb het doorgegeven, maar aangezien het nu een radio app betreft en geen losse zenders, is dit lastiger.
Maar ik heb het in ieder geval kenbaar gemaakt! 🙂
@Maud Dan is er sinds kort iets veranderd, want ik kan garanderen en nog eens uitgebreid getest, dat de radio op de Next tegenwoordig via DVB-C binnenkomt en dat zijn losse zenders.
Als ik vroeger de netwerkkabel uit de Next trok of het modem van de stroom haalde was de radio direct stil, maar dat gebeurt niet meer, de netwerkkabel eruit of het modem van de stroom en de radio gaat gewoon door en met terug kom je in de app, zonder logo's en kleuren en kun je andere radio stations kiezen, dus die zijn gekoppeld aan de kanalen.
Als er geen internet verbinding is en je kiest dan de app, dan kom je er niet in, maar ben je erin, dan is een internet verbinding niet meer nodig.
Ben benieuwd of dat bij andere mediaboxen, als de Mediabox XL / Horizon box nu ook zo werkt.
@Bert die hebben toch dezelfde app/software dus waarom zou dat anders werken.
Ik ben het met je eens dat het gewoon 'losse' zenders zijn. Zelfs als het via IP wordt doorgegeven blijven het losse zenders. Via elke app of website zijn het losse zenders, ik ben dus zeer benieuwd waar de uitspraak van Maud op gebaseerd is.
Ook bij KPN zit NPO radio1 gewoon vanaf kanaal 801, kortom het kan echt zoveel makkelijker voor de klanten, maar de provider moet dat wel willen.
@RoWi. schreef:
@Bert die hebben toch dezelfde app/software dus waarom zou dat anders werken.
Ik ben het met je eens dat het gewoon 'losse' zenders zijn. Zelfs als het via IP wordt doorgegeven blijven het losse zenders. Via elke app of website zijn het losse zenders, ik ben dus zeer benieuwd waar de uitspraak van Maud op gebaseerd is.
Ook bij KPN zit NPO radio1 gewoon vanaf kanaal 801, kortom het kan echt zoveel makkelijker voor de klanten, maar de provider moet dat wel willen.
@RoWi. verschillende apparaten, hardwarematig, hebben verschillende apps, het kan wel hetzelfde uiterlijk zijn, maar je weet nooit aan de voorkant, hoe het in de achtergrond ingeregeld zit.
@RoWi. het waren geen losse zenders als bedoeld via kanalen, eerder luisterde je radio op de Next via de app en via een IP stream, de netwerkkabel eruit of het modem uit en de radio was per direct weg.
Nu komen de zenders wel via de DVB-C kanalen en niet meer via de IP stream, ik heb zojuist de netwerkkabel uit de Next getrokken en ik kan nu kiezen tussen alle radio zenders en ze doen het allemaal, zonder netwerkkabel in de Next.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...