Vraag
Reacties
jsmoerland
Level 4

Radio heeft onderbrekingen

Heb omdat analoog er niet meer is de digitale ontvanger QE317 aangeschaft en volgens de instructie aangesloten.  Nu heb ik twee vragen. Vraag 1, waarom onderbreekt  wordt het geluid steeds ca een seconde onderbroken na een handeling als ik of mijn iPad, of mijn iPhone, of mijn desktop via het modem TC7200.U  gebruik?  Wanneer niets automatisch wordt ingewonnen of ik niets op deze apparaten verander heb ik dus geen onderbreking. 
  Weet u wat hiervan de oorzaak kan. Zijn en hoe ik deze hinder oplossen?

m. v.g.   J.S. Moerland. 

**Klantnummer verwijderd door moderator**

0 Kudos
48 Reacties 48
Meldingen
Aan Uit
Tom Tix
Level 5

Hallo @timwijs

Zie mijn reactie van een maand geleden. Als de aansluitingen niet 100% zijn kan de upstream data van het modem door de isolatie van de splitter gaan en dan onbedoeld de radio ontvanger storen.

Om het te beoordelen zouden foto's van de AOP en de WCD helpen.

Een splitter werkt alleen goed als hij echt "75 ohm" ziet op alle poorten. Als de AOP of WCD net wat minder goed aangesloten is zou deze problemen kunnen veroorzaken.

0 Kudos
LOAERNS
Level 1

Ik had deze klacht ook. Oorzaak is storing mediabox signaal door internet gebruik. Blijkt goed als je de ziggo speedtest doet. Bij uploadtest had ik helemaal geen radio meer.

Ziggo heeft toe een nieuwe splitter gestuurd ( voor splitsen binnenkomend  signaal van kabel naar router en mediabox). Dit verbeterde de situatie aanzienlijk. Pas toen ik ook nog een versterker plaatste in de kabel voor de mediabox, was het probleem zo goed als geheel verholpen. Blijkbaar heef de radio meer signaal sterkte nodig dan de mediabox, want op de tv had en heb ik geen storingen.

timwijs
Level 4

Helaas ben ik te veel digibeet om jullie vragen (Bert, Tom Tix) te kunnen beantwoorden. Ik weet alleen dat Ziggo alles heeft vernieuwd met het oog op alle eisen die aan de installatie  gesteld worden.

Is er geen eenvoudig antwoord te geven op de vraag waarom tv en wifi probleemloos werken en de radio hapert, terwijl alles via 1 punt de huiskamer binnenkomt?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@timwijs  schreef:

Is er geen eenvoudig antwoord te geven op de vraag waarom tv en wifi probleemloos werken en de radio hapert, terwijl alles via 1 punt de huiskamer binnenkomt?

@timwijs Helaas is dat niet mogelijk als je geen zicht hebt op de situatie, een Ziggo monteur kan ook nog komen kijken waar het fout gaat, mocht het aan de Ziggo aansluitingen liggen met de eerste splitter en korte kabels, zijn de kosten voor Ziggo.

Mocht het aan verdere kabels, stekkers en splitters liggen in je huis, dan zijn de kosten voor jou.

Maar daar lijkt het in dit geval niet op.

Misschien kan @Cecilia nog eens meedenken wat nu de beste oplossing voor je wordt.

0 Kudos
timwijs
Level 4

P.S. ik heb trouwens wekenlang geen storingen gehad. Pas de laatste dagen is het weer geregeld mis.

0 Kudos
timwijs
Level 4

Als ik het goed begrijp heb je het radiosignaal doorgelust via de Mediabox. Dat is niet mogelijk met de box die ik heb.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @timwijs! Erg jammer dat je last hebt van onderbrekingen in het radio geluid. Fijn dat je je bekabeling al hebt vervangen 🙂 Je geeft aan dat de overige 2 aansluitingen het prima doen. Kun je de digitale radio ontvanger eens helemaal rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting, zonder de splitter. Hierdoor zijn de andere aansluitingen (internet en tv) even niet gekoppeld aan het signaal van Ziggo.

Mocht het niet lukken, dan kunnen we inderdaad een monteur langs sturen. De monteur komt op deze voorwaarden bij je langs. Als je daarmee akkoord bent, dan hoor ik het graag. 

0 Kudos
timwijs
Level 4

Hi Maud, het is erg moeilijk te constateren. Soms zijn er twee storingen in een uur. Soms helemaal geen. Het probleem doet zich dus niet vaak voor. Ik heb nu bv. de radio 2 uur aan een stuk aan en heb 1 1/2 hapering gehad. Als ik doe wat jij voorstelt, kan het dus ook 2 uur goed gaan en weet ik in feite  nog niks.

Ik denk dat ik het maar laat zitten. Maar raar blijft het.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Duidelijk @timwijs! Een monteur zie je niet zitten begrijp ik uit je verhaal? Dit zou zeker een optie zijn. 

0 Kudos