1
Vraag
2
Reageer en help mee
jsmoerland

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Radio heeft onderbrekingen

Heb omdat analoog er niet meer is de digitale ontvanger QE317 aangeschaft en volgens de instructie aangesloten.  Nu heb ik twee vragen. Vraag 1, waarom onderbreekt  wordt het geluid steeds ca een seconde onderbroken na een handeling als ik of mijn iPad, of mijn iPhone, of mijn desktop via het modem TC7200.U  gebruik?  Wanneer niets automatisch wordt ingewonnen of ik niets op deze apparaten verander heb ik dus geen onderbreking. 
  Weet u wat hiervan de oorzaak kan. Zijn en hoe ik deze hinder oplossen?

 m. v.g.   J.S. Moerland. 

**Klantnummer verwijderd door moderator**

48 Reacties 48
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat één en ander verouderd is.

Ziggo kan je een nieuw modem sturen.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Vrijwel zeker moeten er ook andere onderdelen vervangen worden op de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Ziggo stuurt je die ook gratis toe.

Of de hele eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt moet vernieuwd worden, dat kan een Ziggo montuer gratis voor je uitvoeren.

Maar dat is pas te zien op een foto.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Groene kabel komt hier binnenGroene kabel komt hier binnenCoax van MCP-03 splitter naar ingang  QE317 dig radio en kabels audio out naar  audio in  SA-CD/CDCoax van MCP-03 splitter naar ingang QE317 dig radio en kabels audio out naar audio in SA-CD/CDInvoer audio dig radio STR- KS-100 vanaf  dig radio ER317. (Is dit mono?)Invoer audio dig radio STR- KS-100 vanaf dig radio ER317. (Is dit mono?)Verbinding splitter ziggo MPC-03 naar modemVerbinding splitter ziggo MPC-03 naar modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Volgens mij hoort hier een nieuw modem, een nieuwe splitter en een nieuwe kabel naar je modem te komen.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

Morgen komt er een moderator langs die de nodige actie kan ondernemen.

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Tot heden hartelijk dank.  Hoop dat het goed komt.

  Gr. J.S.M.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @jsmoerland! Daar is inderdaad wel het één en ander aan vervanging toe en het lijkt me net als @Bert verstandig je modem te vervangen door ons nieuwste model en tevens een nieuwe splitter en modemkabel te monteren. Deze materialen en apparatuur komen je kant zo snel als mogelijk kosteloos op. Hopelijk lossen we hiermee het probleem met de vervelende onderbrekingen ook op. Houd je ons op de hoogte hier? 😉

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Doe ik.👍

JF de Boer

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Erik S 

 

Ik heb dezelfde problemen als de topicstarter. Donderdag de Digitale Radio Ontvanger gekregen en aangesloten. Bij mij ook onderbrekingen van het geluid bij activiteit van andere (mobiele) apparaten.

Ik heb grotendeels dezelfde apparatuur als topicstarter, de MPC-03 splitter en modem model TC 7200 U.

Kan ik dezelfde spullen ontvangen om het probleem op te lossen? Alvast bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JF de Boer Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @JF de Boer
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Goed dat je bij dit topic aanhaakt als je exact dezelfde problemen ervaart! Uiteraard kan jij dezelfde materialen ontvangen. Hopelijk is dit ook bij jou de oplossing. Bij deze heb ik een nieuw modem, nieuwe splitter en nieuwe aansluitkabel voor het modem jouw kant opgestuurd. Dit ontvang je uiteraard allemaal kosteloos van ons. Het enige addertje onder het gras is dat we stiekem wel hopen dat je ons laat weten of het probleem is opgelost! 🙂

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Heb de nieuwe splitter en het nieuwe modem geïnstalleerd maar het probleem is NIET opgelost. De onderbrekingen met de melding ‘geen signaal’ op de digitale radio blijven. (En hoe hinderlijk is dat). Wanneer ik al mijn apparaten geen , in mijn geval draadloos, iPad, iPhone of lap/desktop, verbinding met internet laat maken heb ik geen onderbrekingen. Digitale radio en tegelijkertijd gebruik van internet gaat dus fout.  Geef me s.v.p. Een andere oplossing.
  Bij het afspelen van de radiokanalen op mijn tv via de radio/versterker heb ik geen problemen. De verbinding is via optische kabel.
U ziet, ik houd u ( in dit geval erg nodig) op de hoogte zoals u vroeg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie hier nog een niet, met metaal, volledig afgeschermde oude open stekker.

Deze vangt keurig allerlei signalen 4G 5G Digitenne enz. enz. enz. op en zet ze op het coax netwerk, met allerlei storingen tot gevolg.

Mocht die stekker aan beide zijde van deze kabel zitten, dan moeten beide stekkers vervangen worden door Kabel Keur / Ziggo geschikt stekkers. (UPC / Ziggo advies sinds 2012)

 

Mogelijk is een kant en klare kabel tegen kostprijs goedkoper en makkelijker: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

Bert_0-1626010221169.png

 

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Gebruik sinds installatie nieuwe artikelen deze kabel van splitter naar dig radio. Zal dus geïsoleerd moeten zijn. Lijkt inderdaad een van buiten komen signaal. Want als deradio fout geeft  is ook het tv beel even gestoord.Gebruik sinds installatie nieuwe artikelen deze kabel van splitter naar dig radio. Zal dus geïsoleerd moeten zijn. Lijkt inderdaad een van buiten komen signaal. Want als deradio fout geeft is ook het tv beel even gestoord.

JF de Boer

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Cecilia

Dank voor het snelle opsturen van het nieuwe modem. Ik heb geen splitter en kabel ontvangen. Modem geïnstalleerd en Digitale Radio Ontvanger aangesloten. Er moesten nieuwe zenders opgehaald worden. Dat is ook gelukt, helaas vallen zenders die ik wil luisteren na de update opeens uit het aanbod (Studio Brussel en Radio Fip).

 

Maar nog erger: Net als bij topicstarter zijn bij mij de problemen ook niet weg. Digitale radio ontvanger geeft sowieso af en toe "Geen Signaal" aan, bij internetten met mijn mobiel (via WiFi) onderbreekt de Digitale radio ontvanger nog steeds één seconde het signaal. 

Niet te doen op deze manier.

N.b.: een tijdje terug (half jaar geleden) heb ik al de aansluitkabels van de wandcontactdoos naar tv en reciever vervangen door Hirschmann-kabels met Kabelkeur. Tv geeft ook aan Signaalsterkte 100 en Signaalkwaliteit 82 (allebei groen).

Hopelijk is er nog een andere optie, anders gaat de Digitale Radio Ontvanger retour.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JF de Boer Zit de Digitale Radio Ontvanger op de radio uitgang aangesloten?

Zo ja, dat gaat niet goed, hij moet op de TV aansluiting of op de 2e uitgang van een splitter die op de TV uitgang zit.

De splitter en kabel komen apart vanuit een andere locatie.

JF de Boer

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, uiteraard niet. De Digitale Radio Ontvanger is aangesloten op de tv-uitgang. Als ik vervolgens de tv aansluit op de doorlusuitgang ondervind ik ook opeens artefacten en verstoringen in het tv-beeld. Tv rechtstreeks op tv uitgang geeft prima beeld. Voor alle volledigheid: dan heeft de Digitale Radio Ontvanger uiteraard helemaal geen signaal. :P.

Ik meld me sowieso weer als de splitter en/of kabel zijn bezorgd en ik ze heb aangesloten. 

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Mhr. De Boer. 
 Treffend! Ik heb nog steeds precies dezelfde klachten met een identieke aansluiting zoals u heeft.  
Het is bij mij ook zo dat als ik mijn tv rechtstreeks op de wandcontactdoos aansluit en dus niet de dig radio gebruik geen storingen heb. Maar de de audio wordt dan via mijn versterker bij tvkanalen wel op alle (6) luidsprekers  weergegeven maar de audio wanneer ik op de radiokanalen zoals npo radio 1 of  radio 538 afstem slechts op 2 luidspreker. Alles overziend een onbevredigende en storende toestand!!!!. Verder nog dit, ik heb de splitter en kabel per postnl postbode ontvangen en het modem via pakketdienst postnl. Mogelijk komt dat nog bij u. ‘s Maandags geen bezorging hè. M.v.g. J.S. Moerland.

JF de Boer

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Splitter en kabel zijn inderdaad vanmorgen per (reguliere) post bezorgd.

Installatie zoals hoort (splitter op tv-uitgang, 1 kabel naar tv, 1 kabel naar Digitale Radio Ontvanger) levert op dat de Digitale Radio Ontvanger (DRO) helemaal geen zenders meer pakt (voortdurend melding "Geen Signaal").

Alleen de DRO op de tv-uitgang: Alle radiozenders te pakken, met af en toe "Geen signaal". Bij gebruik internet op ander apparaat: ca. 1 seconde "Geen signaal".

Alleen TV op de tv-uitgang: Alle tv-zenders in normale kwaliteit beschikbaar.

DRO en TV via splitter op tv-uitgang: "Geen signaal" op DRO en minder goede kwaliteit op TV. Bij gebruik internet op ander apparaat: ca. 1 seconde "Geen signaal".

TV via DRO op de tv-uitgang: Alle radiozenders te pakken, met af en toe "Geen signaal". Bij gebruik internet op ander apparaat: ca. 1 seconde "Geen signaal". TV-zenders vertonen artefacten in zowel beeld als geluid.

Radio via TV (aangesloten op tv-uitgang): prima ontvangst en geluid.

 

Iemand nog tips?

jsmoerland
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Vind het tijd worden voor een oplossing want dit is behelpen. Kan me ook niet voorstellen dat wij de enige twee zijn met dit identieke probleem. 😠

procee

Level 5
  • 59Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

dat je de enige bent nee hoor met de ontvangst van de digitale tuner .

ik heb het zelfde probleem alles is al vervangen .

maar het signaal probleem komt en gaat.

is nog al moeilijk op te lossen probleem schijnbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic