NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedendag,
apparatuur: next mini, Samsung TV, Sony audio installatie. Next mini met hdmi naar Samsung, Samsung met optische kabel naar Sony audio systeem.
Ik heb het volgende probleem : als ik de radiozender npo1 aanzet ( staat bijna zonder uitzonderingen overdag altijd aan ) gaat het soms dagenlang zonder verstoring goed. Maar het komt OOK voor dat het geluid wordt 'herhaald'. Hiermee bedoel ik dat er een 'lus' ontstaat die herhaald wordt. De lengte van de lus varieert, kan 15 seconden zijn, maar ook een of twee minuten. Dat herhalen kan meerdere keren voorkomen achter elkaar, in een geval viel het mij op omdat het nieuws niet op het hele uur door mij werd gehoord, maar bijna 10 minuten later. Als ik het hoor en ik schakel naar een andere zender en weer terug ben ik de lus kwijt.
Lijkt er op dat er een probleem is zoals : er wordt een 'pakket geluid' verzonden naar de next mini en er moet een acknowledge signaal terug met als inhoud 'goed ontvangen, stuur de volgende maar'. Als dat seintje er niet komt, word het 'pakket geluid' opnieuw verzonden.
In de praktijk zal het best anders werken, (de data packets zijn veel korter) maar ik probeer het te omschrijven.
Geen idee of dit elders ook wordt geconstateerd, maar nogal storend als je echt naar de radio luistert.
Hier om de haverklap exact hetzelfde probleem. Zeer irritant. Oplossing nog niet gevonden. Resetten van zowel modem als next mini geeft geen soelaas.
Wij hebben er ook last van (regio Tilburg). Next mini via wifi verbonden, geluid via Sony TV.
NPO1 t/m 3 hebben er in ieder geval last van, testen nu op commerciële zenders.
Dit is de eerste keer dat dit gebeurt, gelukkig maar, want het is knap hinderlijk radio luisteren op deze manier...
Ik heb twee next mini’s ( woonkmr & slaapkmr ) het gebeurt op beide. Kennelijk dus niet gerelateerd aan een incidenteel defect. Het zou dus een structureel next mini probleem kunnen zijn, of een systeem probleem. Het beroerde is dat je, om het te kunnen ‘pinpointen’, de hele dag geconcentreerd naar een zender moet luisteren, wat met twee mini’s al onmogelijk is. En dan ook nog proberen uit te vinden of het bij andere radio stations ook voorkomt.
@Pierre_D Begrijp ik goed dat je radio luistert dat tv aan blijft staan. Ik heb eigenlijk alles aangesloten via HDMI, Maar kan je even testen dat de functie in het menu digitale uitvoer inz tv: ook de mogelijkheid is >als men aansluiting optisch heeft< ook de doorloop geselecteerd kan Worden?
Ik heb helaas hetzelfde probleem.. de mogelijkheid bij digitale invoer zie ik niet.
Hey @Pierre_D , een hele goedemiddag!
Wat ontzettend irritant dat je steeds in een soort loop terecht komt met het geluid. Het is zoals te lezen in het topic duidelijk dat je niet de enige bent die dit probleem ervaart. Voor @deddomo en @Pckrullenbol geldt dit probleem ook.
@Huls1 jij had hier ook een topic voor aangemaakt, zie ik. Om dit probleem lekker centraal te houden hebben we jouw topic gesloten. In dit topic gaan we dit probleem verder behandelen 🙂
We hebben hier al te maken met een probleem dat meerdere mensen ervaren. Het is nu dan ook belangrijk dat we zo veel mogelijk concrete informatie verzamelen, zodat ik (of een collega moderator) dit probleem kan aanmelden bij het onderzoeksteam. Ik heb hieronder dan ook een lijstje samengesteld. Zouden jullie allemaal dit zoveel mogelijk willen aanvullen met concrete informatie? Dan kan ik daarmee aan de slag!
1. Zorg ervoor dat je postcode en huisnummer in je profiel van de Community staat.
2. Type mediabox (Next/Next Mini/Mediabox XL).
3. Softwareversie op mediabox:
4. Merk en type televisie:
5. Merk en type geluidsinstallatie:
6. Hoe is je geluidsinstallatie aangesloten? (Optisch/HDMI) En hebben jullie beide getest?
7. Op welke radiozenders speelt het probleem? (Specifieke zender/alle zenders)
Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan met radio luisteren op een Denon versterker met Heos , steaming met TuneIn ,
Luisteren veel Radio 10 en 100% NL.
Maar alle zenders hebben dit.
Als ik de internet kabel uit de versterker haal speeld de radio nog minstens een minuut of 3 door. Dus genoeg buffer van streaming dienst.
Het probleem is ontstaan na de nieuwe smartwifi modem met gigant.
Voorheen een witte modem geen problemen ervaren.
TuneIn in geeft bij opstarten reclame spotje, maar sinds smartwifi modem komt de reclame om de 20 minuten, maar dit is misschien toeval.
Dan haalt de Next Mini de streams in unicast binnen. Dit probleem zou dan softwarematig in de Next Mini moeten zitten en/of de aanvoer vanuit Ziggo.
Het probleem zou dan niet in de apparatuur zitten zoals je audio en tv.
Hi @jan63,
Balen dat jij ook tegen problemen aanloopt.
Ik verzamel graag al deze voorbeelden, zodat het doorgegeven kan worden en in onderzoek genomen kan worden.
Kun je de volgende informatie daarvoor doorgeven?
1. Zorg ervoor dat je postcode en huisnummer in je profiel van de Community staat.
2. Type mediabox (Next/Next Mini/Mediabox XL).
3. Softwareversie op mediabox:
4. Merk en type televisie:
5. Merk en type geluidsinstallatie:
6. Hoe is je geluidsinstallatie aangesloten? (Optisch/HDMI) En hebben jullie beide getest?
7. Op welke radiozenders speelt het probleem? (Specifieke zender/alle zenders)
Ook van jullie ontvang ik graag de informatie @Pierre_D , @Huls1, @deddomo en @Pckrullenbol . Of is het probleem bij jullie inmiddels verholpen?
Ik heb mijn profiel aangevuld met uw gevraagde gegevens , hoop hier voldoende te hebben geinformeerd
inmiddels enkele zenders beluisterd.
Radio 10 > het lus verschijnsel
100%NL > het lus verschijnsel
Qmuziek > valt regelmatig stil en na terug komst begind eerst de reclame
Streamen van Spotefy verloop zonder problemen
We wachten geduldig op de antwoorden van @Pierre_D @Huls1 , @deddomo n @Pckrullenbol zodat we de voorbeelden kunnen bundelen en in één keer het kunnen doorzetten voor onderzoek! 😊
@Carlien schreef:We wachten geduldig op de antwoorden van @Pierre_D@Huls1, @deddomon @Pckrullenbolzodat we de voorbeelden kunnen bundelen en in één keer het kunnen doorzetten voor onderzoek! 😊
Dat is toch wel de wereld op zijn kop !
Waarom niet direct het onderzoek starten en alle informatie die de klanten delen er later aan toevoegen ? Nu gaat Ziggo zelfs al (ver-) wijzen naar de eigen klanten !
Ik snap dat de betreffende afdeling graag zoveel mogelijk voorbeelden heeft, echter Ziggo zelf heeft ook een onderzoeks 'plicht' en kan bij problemen niet e.e.a. afhankelijk maken van wat klanten aanleveren.
Als ik mijn auto naar de garage brengen, omdat die b.v. niet start, dan vraagt de garage mij ook niet de oren van mijn hoofd, maar zoeken ze het zelf uit, want daarvoor heb ik namelijk die garage in dienst genomen. En daarvoor betalen Ziggo klanten o.a. ook hun abonnements geld.
Volgens mij heb ik ook alles ingevuld. (Dacht dat ik dat al had, sorry).
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.