1
Vraag
2
Reacties
BoeleV

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Radio analoog naar digitaal: Alleen geluid als TV aanstaat

Heb mijn mediabox XL middels Toslink aangesloten op mijn soundbar vlgns de instrukties van Ziggo, maar geen geluid. Ziggo gebeld waarbij uiteindelijk werd voorgesteld een monteur te sturen. Die kwam vandaag en zei meteen dat dat alleen werkte als ik de TV aanzette wat mij uiteraard verbaasde. Ik zou de digitale ontvanger nodig hebben. Ik had reeds een uitvoerige reactie gestuurd op de email van Ziggo waarin werd gevraagd wat ik van het bezoek vond middels de reply knop maar kreeg meteen te horen dat mijn mail niet gelezen zou worden, had dat nou eerder gezegd of "no-reply" opgenomen in het mailadres. Graag een reactie (ook) van de moderator.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo zal je waarschijnlijk naar deze pagina verwijzen.

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Radio bedienen zonder de televisie aan te hebben?
Dat kan als je de mediabox hebt aangesloten op je stereo of soundbar in combinatie met de afstandsbediening met stembesturing. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Blijf deze knop ingedrukt houden tot je de opdracht gegeven hebt.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio 2" of "Classic FM"'. De mediabox zal hierna de gevraagde radiozender gaan afspelen.
Als de tv automatisch aangaat bij het aanzetten van de mediabox, kun je die apart uitzetten via de afstandsbediening. Als de box aanblijft, zal het geluid te horen zijn via het aangesloten geluidssysteem.

 

 

Zoeken | Ziggo

 

Steefb_0-1629056508942.png

 

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Welke software staat er op de Mediabox XL?

Als het de oude is, dan kan het zijn dat je in de instellingen de optische uitgang aan moet zetten.

Met de nieuwe software zou de optische uitgang aan moeten staan.

 

De Mediabox XL kan direct zonder dat de TV aanstaat het geluid via een optische kabel op je soundbar weergeven, heb ik jaren op die manier gedaan met alleen radio en de TV uit.

 

Welke soundbar heb je in gebruik?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @BoeleV! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat jammer dat hiervoor een monteur moest komen! 😞 Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je de nieuwe software versie hebt. Kun je eens antwoord geven op de vragen van @Bert? Dan kunnen we daar op verder borduren!

BoeleV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De software versie is 4.33 en ik vind geen knop om de optische uitgang aan te zetten maar zie wel rood licht aan het andere eind van de toslink kabel dus ik denk dat hij aan staat. De kabel en de optische ingang van mijn radio zijn o.k. want de radio geeft wel het geluid middels de optische uitgang van de TV.  Mijn soundbar is de Philips HTS6120. Heb inmiddels ontdekt dat ik via het menu op het TV scherm een radiozender kan kiezen die via de radio wordt doorgegeven! Zet ik de TV uit dan blijft de radio de radiozender doorgeven. Maar het lijkt erop dat switchen naar een andere zender vereist om eerst de TV weer aan te zetten, kies radio en kies dan een andere zender. In de mail van Ziggo waarin gemeld wordt dat analoog stopt worden 5 mogelijkheden genoemd om naar digitaal te gaan, o.a. "met je stereo en mediabox", dus zonder dat je de TV nodig hebt. De stand van zaken is nu dus dat de medewerker aan de telefoon er niet uit kwam , ik volgens de monteur een rekening van €55,-- kan verwachten en alleen van zender kan wisselen via de TV en als ik dat niet wil  de tuner van €. 50,-- moet kopen. Ik wil niet switchen via de TV  (is geen doen) , wil geen extra tuner maar wil gewoon "met je stereo en mediabox" zoals Ziggo noemt.   

BoeleV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd naar de reactie van vooral Ziggo.

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo zal je waarschijnlijk naar deze pagina verwijzen.

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Radio bedienen zonder de televisie aan te hebben?
Dat kan als je de mediabox hebt aangesloten op je stereo of soundbar in combinatie met de afstandsbediening met stembesturing. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Blijf deze knop ingedrukt houden tot je de opdracht gegeven hebt.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio 2" of "Classic FM"'. De mediabox zal hierna de gevraagde radiozender gaan afspelen.
Als de tv automatisch aangaat bij het aanzetten van de mediabox, kun je die apart uitzetten via de afstandsbediening. Als de box aanblijft, zal het geluid te horen zijn via het aangesloten geluidssysteem.

 

 

Zoeken | Ziggo

 

Steefb_0-1629056508942.png

 

 

 

BoeleV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steefb en Ziggo bedankt voor de reactie. Getracht de dichtsbijzijnde Ziggo-Vodafone winkel te bellen om te horen of de AB in voorraad is, helaas bellen onmogelijk. Wel Vodafone algemeen, maar in het eindeloos lange menu zat geen enkele mogelijkheid die ook maar in de buurt kwam van mijn simpele vraag. Dus maar gewoon een willekeurige gepakt en trof een zeer welwillende jongeman die voor mij bij de winkel ging informeren met als resultaat dat de AB morgen klaar ligt. 

Dit hele gedoe, gestart reeds met mijn telefoontje met de Ziggo helpdesk op 8 augustus, is te danken aan het niet voldoende op de hoogte zijn van de medewerker. Als hij meteen had gezegd dat ik toch echt de TV nodig had en als ik dat niet wilde een nieuwe, nota bene gratis, AB nodig had, dan was ik op 9 augustus klaar geweest. Zoals bekend "stuurde" hij een monteur en die zei zelfs dat ik een nieuwe digitale ontvanger nodig had. Ik ga er wel vanuit dat ik het bezoek van de monteur (€ 55,--) niet hoef te betalen. Kan Ziggo dit laatste bevestigen? Als dit forum niet de juiste plek is om dat aan de orde te stellen dan graag jullie email adres of postadres (beide niet te vinden) opgeven zodat ik daar de zaak aan kan kaarten. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @BoeleV! Het had nog even wat voeten in de aarde lees ik maar uiteindelijk heb je de gratis afstandsbediening in huis. Super natuurlijk! Nu de afronding nog, want ik ben het met je eens dat dit veel efficiënter had gekunt. Ik ben nog even in het dossier gedoken en zie geen uiteindelijke rekening van de monteur terug, deze heb je na het bezoek wel (per mail) ontvangen? Zo niet, wacht dan de komende factuur even af. Mochten de kosten er op de factuur dan toch opstaan, horen we het graag. 

BoeleV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb gistermiddag de nieuwe AB gehaald en dat werkt! Een uur na jouw bericht ontving ik de faktuur voor idd € 55,-- die overigens  als "garantiebewijs" wordt gepresenteerd. Ik begrijp dat jij zult zorgen dat die faktuur wordt gecrediteerd waarvoor bij voorbaat mijn dank.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor de terugkoppeling @BoeleV! Goed om te horen dat het werkt! De kosten heb ik inmiddels inderdaad gecrediteerd, die verrekenen we met de eerst volgende factuur. 

 

Ik wens je een mooie dag! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic