Hallo ik heb vandaag de ziggo digitale radio ontvangen en aangesloten. Alles werkt goed behalve het ingestelde volume onthoudt de radio niet wanneer hij een tijdje op stand-by staat. De zender op zich wel. Wat doe ik verkeerd. Als ik kort aan en uit zet wordt het volume wel onthouden!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Chrisvanw Zet eens de uitgangssterke op de digitale radio ( bij de quantis volume genoemd) op max . En laat nu de volume door je versterker regelen.
Het Max volume van quantis onthoudt het apparaat niet als ik hem op stand-by zet en na enige tijd weer aanzet
Even om uit te testen . De eco functie in standby. Staat deze aan of uit? Zet deze eens uit. Om even te shecken als deze dan sneller opstart de instelling beter wordt onthouden? @Chrisvanw
Beide geprobeerd maar biedt geen soelaas!
Dag @Chrisvanw! Hopelijk heb je een fijn weekend gehad 🙂 Erg vreemd dat de volume instelling niet bewaard blijft en dat je dit telkens opnieuw moet aanpassen nadat de digitale radio ontvanger een tijdje op stand-by heeft gestaan. Voor zover ik weet zou deze instelling bewaard moeten blijven en dit maak ik ook op uit de installatiehandleiding welke hier te vinden is.
Jammer genoeg heb ik zelf niet deze ontvanger thuis en kan ik zo snel niet zaken voor je gaan testen of controleren. Heb jij misschien nog tips en/of ideeën @robbo?
Ik heb het probleem neergelegd bij quantis Nederland die zouden het voor me uitzoeken. Ik wacht het even af. Bedankt voor je reactie en tot later
mvg Chris.
De medewerker van quantis heeft gereageerd. Bij hem doet de volume regeling het goed.
Met een hoop gedoe is het gelukt om het volume hoger te krijgen (vraag me niet hoe)
dus mijn probleem is opgelost.
fijne avond en bedankt
Grtjs Chris.
Dus niet zoals het in de gebruiksaanwijzing staat?
"Volumeregeling en mute
U kunt het volume regelen door op VOL+- of ◄► te drukken. Het bijbehorende niveau wordt
op het scherm weergegeven.
Het huidige volume blijft ongewijzigd als u de radiotuner uitschakelt."
Bij mijn radiotuner doet hij dat inderdaad niet
als ik het volume harder zet en de tuner later uit dan springt hij terug na het oude volume (hij moet dan langer als 5 min uitstaan)
Maar hoe is het dan verholpen? Heb je die persoon van quantis telefonisch gesproken en moest je een fabrieksreset doen?
Even een brainwave. Het staat mij bij ( ik heb de Humax (en) alweer een tijd niet aangesloten op mijn av reciever deze staan nu in de slaap kamer) hamax idem quantis zo ver ik weet) als dolby is geselecteerd dat de volume/ uitgangsterkte geen functie heeft. Als deze ook op een dolby ondersteunend apparaat is aangesloten. Dus volume überhaupt geregeld moet worden door geluidsdrager. Ik weet het niet zeker meer ( vergeet ook wel eens wat😊 ) Als ik een keer meer tijd heb. Zal ik de humax(en) eens weer aansluiten)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.