1
Vraag
2
Reacties
Imco

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

RTL en sbs zenders vallen iedere keer weg , vanaf installatie ci module

Vanaf overstap naar ci module worden  verschillende zenders niet meer getoond; soms zwart beeld; soms melding geen signaal; soms bevroren beeld

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Even een dag aangekeken maar na montage van een Koswi 5 hirschmann connector werkt alles naar behoren, rond de 50% sterkte met 100% kwaliteit.

dank voor het meedenken.

Bekijk in context

18 Reacties 18
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

en wat heb je zelf al gedaan om het te proberen op te lossen.

Chip al eens gecleand.

Coax wel in de telvisie

zenders al eens opnieuw ingelezen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Als de TV is aangesloten op een andere contactdoos dan het AOP, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?

 

Een contactprobleem tussen TV en CAM of CAM en smartcard is inderdaad ook mogelijk, al zou ik hierbij een andere foutmelding verwachten, 'gecodeerde zender' of iets vergelijkbaars.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het lijkt erop dat je module geen goed contact maakt, je moet vaak een weerstand overwinnen voordat hij goed in de tv zit.

Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Tobias,

Bijgaand de afbeeldingen, mijn hoofd aansluiting gaat bij binnenkomst direct naar boven naar de versterker en daar naar beneden voor de tv met de CI module en tevens naar de 2e tv boven. Hoofd aansluiting en versterker met Connectoren zijn door de monteur een paar jaar geleden aangelegd. De router staat beneden ( net over op Ziggo internet) vlakbij de tv. Vandaag had ik op NL 1 vanmiddag ook plotseling dit beeld maar na even uit met eten bijvoorbeeld is het daarna weer goed…  rara 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De coaxinstallatie ziet er prima uit, alleen lijkt de kabel tussen splitter en versterker te zijn geknikt op het punt waarop deze overgaat in de IEC-stekker op de splitter.

 

Wat geeft de TV aan voor signaalsterkte en -kwaliteit wanneer er storing optreedt? Deze gegevens kun je tonen door Menu, Instellingen, Algemeen, Kanalen, Kanaalafstelling (Kanaalafstelling en instellingen), Signaaltest te kiezen. Hoop dat dit de correcte benamingen zijn, ik kon alleen zien dat je een TV van LG hebt, dus heb de handleiding van een willekeurig type LG OLED TV genomen.

Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Signaal test gedaan, zowel kanaal 14 als rtl 4 en 5 zitten op 38% lijkt mij niet te veel..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Is dat de signaalsterkte of -kwaliteit? De kwaliteit zou altijd 100% moeten zijn, een sterkte van 38% zou voldoende moeten zijn.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Kan je ook eens testen zonder de versterker ertussen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Imco

Je wilt natuurlijk alle zenders zonder problemen kunnen bekijken. Kun je antwoord geven op de vragen van @tobiastheebe en @S4R, dan kunnen we verder onderzoeken wat de oorzaak is. 

Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik laat dit weekend van mij horen uiteraard, de griep had mij dusdanig te pakken afgelopen week dat bukken en klussen niet ging..

Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Tobias,

I heb van alles nagelopen en het lijkt als boosdoener de connector achter in de tv te zijn.

ik wil deze uiteraard vervangen, welke wordt geadviseerd? Beneden zit er in als het ware geperst op de coax en bij de versterker is het een schroef verbinding.

na wat   Veranderen aan de genoemde steker zit ik bij een test op signaal sterkte 67% en kwaliteit 100% bij meerdere zenders. 
hoor het graag,

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een foto van deze stekker plaatsen? Het kan een contactprobleem in de stekker zijn, dat je door opnieuw afmonteren van de stekker (en eventueel opnieuw aansnijden van de kabel) kunt oplossen.

 

Als het om de zwarte kabel vanaf de versterker gaat, dan kun je deze in het geheel vervangen zonder een nieuwe stekker te hoeven plaatsen. Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zou de schroefverbinding als dit een F connector is ook vervangen voor een connector die zich vastklemt als je de schroefmantel aandraait.  Deze zijn ook te krijgen voor IEC aansluitingen mannetje en vrouwtje van onder andere Hirschmann.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@wewanl In dit geval zou ik dat niet doen, er zijn prima kwaliteit compressiestekkers (van PPC) gebruikt.

 

20230115-01.jpg

Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nu is het draai steker als op foto eerder  gestuurd achter op tv. Ooit van hirschmann/hemmink gehad.

vandeweek toch bij klant TU Zal kijken of er iets goeds ligt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Imco en zo zijn we zomaar weer een paar dagen verder. Heb je al meer progressie weten te boeken? Als we iets kunnen doen, meld het dan gerust! 

Imco
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Even een dag aangekeken maar na montage van een Koswi 5 hirschmann connector werkt alles naar behoren, rond de 50% sterkte met 100% kwaliteit.

dank voor het meedenken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen, dat is een connector van uitstekende kwaliteit en wordt ook door Ziggo-monteurs geplaatst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic