1
Vraag
2
Reacties
a3

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

RTL 8 geen signaal als ik een splitter gebruik

Ik gebruik Hirschmann kabels en heb op het aansluitpunt in de muur een splitter Hirschmann DPO 2104 geplaatst.

Tot een paar maanden geleden werkte dat perfect.

Echter nu kan ik geen RTL 8 meer kijken. E48-32 fout.

Haal ik nu de splitter weg, dan is er geen RTL 8 probleem.

Wat is nu de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

De radio/tv/data verdeler kan eraf, stukje linksom draaien en eraf trekken. Waarschijnlijk kun je dan de hirschmann-splitter weer gebruiken.

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Als de splitter er tussen zit en RTL 8 doet het niet. Dan zou ik zeggen dat of de splitter misschien kapot is of te veel dempt. Zouden we hier iets met de waarden van de modem kunnen afleiden (verschil met achter de splitter of zonder de splitter) ?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Splitter defect? Die dingen kunnen ook stuk gaan. Andere proberen dan weet je het.

Niet moeilijker maken dan het is.

a3
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Samsung SMT-C7140.

Geen internet van ziggo.

De aansluiting op de muur zit op zijn kop.

De splitter van de tv eraf gehaald.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

De radio/tv/data verdeler kan eraf, stukje linksom draaien en eraf trekken. Waarschijnlijk kun je dan de hirschmann-splitter weer gebruiken.

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@youriy  schreef:

De radio/tv/data verdeler kan eraf, stukje linksom draaien en eraf trekken. Waarschijnlijk kun je dan de hirschmann-splitter weer gebruiken.

 


Zeker die moet er af! vooral voor de situatie op de foto voor de kabels die op de radio uitgang zitten.  De radio uitgang was voor FM radio en alleen de FM band wordt daarop optimaal door gegeven (87,5 tot 108 MHz). Heb je niets meer aan want FM radio wordt niet meer doorgegeven op de kabel.

a3
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de radio/tv/data verdeler eraf gehaald en de Hirschmann splitter terug gezet.

Nu werkt RTL 8 weer.

Heel hartelijk dank voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic