1
Vraag
2
Reacties
pasbeer

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

RC-Doorgang actief Philips tv

Sinds deze week blijft de melding : RC-doorgang actief in beeld staan. Tot voor de melding was het alleen ff inbeeld en daarna verdween het weer. Nu krijg ik de melding via welke HDMI ik het TV-signaal krijg en blijft de melding RC-doorgang actief in beeld staan,

Is dit een Ziggo instelling?

na een paar keer de TV aan/uit is de melding verdwenen, maar dat is niet de bedoeling

gr,

 

Wytze

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
z0z0

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Die knop (i) had bij mij geen effect op die informatiemelding, maar wel op andere informatieve teksten in het scherm. Bij mij werkte de stroom er volledig afhalen. Als het probleem er weer is dan kan ik kijken of er andere toetsen zijn die werken, maar ik hoop eigenlijk dat de melding nu gewoon wegblijft.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @pasbeer

Het is zeker niet de bedoeling dat je de melding continu in beeld ziet staan en deze pas verdwijnt na een aantal keer aan en uitschakelen van je televisie. We zijn een aantal dagen verder, heb je je antwoord kunnen vinden met behulp van de zoekopdracht van @Steefb? Hoe gaat het nu? 

pasbeer
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoihoi,

 

Gisteren spontaan uit beeld, wachten vanavond maar ff af. De link opzich wel nuttig, maar de directe oplossing daar niet gevonden. Ik heb op Philips tv forum ook dezelfde vraag gesteld. Daar kreeg ik de opmerking terug,vdat ik dat in kon stellen. Maar dat moet ik nog ff

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat is te begrijpen en voor nu dan maar weer afwachten  We horen heel graag van je wat je ervaringen zijn na het aanpassen van de instellingen. 

z0z0

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De melding rc-doorgang actief blijft in beeld staan zolang de tv ook de mediabox als bron heeft geselecteerd via hdmi. De melding verandert in rc niet gevonden zodra je een andere bron selecteert. De melding zou daarna na enkele tellen behoren te verdwijnen maar doet dit niet altijd. 

aan en uitzetten werkt bij mij als oplossing, waarbij ik daarbij bedoel dat ik de netvoeding van de tv verwijder (stekker eruit) en na 20 seconden terugplaats. De tv wordt dan volledig herstart in plaats van de standby optie die de uitknop op de afstandsbediening realiseert.

z0z0

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mariska, het aanpassen van instellingen via de philps tv had bij mij tv geen effect. de handleiding is niet op alle types hetzelfde waardoor de optie rc-doorgang niet altijd aanwezig is.
Volledig de stroom van de tv afhalen is het enige wat wel effect had vooralsnog.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke Philips TV is het precies?

Graag model, letters, cijfers en de achterste letters van het model nummer.

z0z0

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Modelnummer 43PFS5803/12

remotecontrol (rc) heeft daarbij een netflix knop. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@z0z0 Bedankt voor de volledige informatie! Ik loop hier echter ook een beetje vast. Je hebt het meeste al geprobeerd/nagekeken. 

 

 

 Misschien heeft @Teun hier ervaring mee? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@z0z0 @Lotte Al weer een tijdje terug, inz Philips . Maar staat mij bij dat bij de meeste ab's van Philips een toets zat met een beeldje met daar in een+ of een i. Om deze een paar sec in te drukken activeerde en de -activeerde je deze info op het scherm. Wellicht bij jou ook?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @z0z0. Heb je al eens geprobeerd om CEC uit te schakelen?  

 

Teun.

z0z0

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Easylink/cec uitschakelen heb ik wel geprobeerd, maar dat had niet de gewenste oplossing.

Volledig de stroom eraf werkte wel.

z0z0

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Die knop (i) had bij mij geen effect op die informatiemelding, maar wel op andere informatieve teksten in het scherm. Bij mij werkte de stroom er volledig afhalen. Als het probleem er weer is dan kan ik kijken of er andere toetsen zijn die werken, maar ik hoop eigenlijk dat de melding nu gewoon wegblijft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic