1
Vraag
2
Reacties
Van Houten

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Quantus QE317 valt weg na installatie Mediabox

Ik heb een jaar geleden bij ziggo de quantus QE317 aangeschaft om toch radio te kunnen luisteren.  Nu heb ik van het weekend de nieuwe mediabox next  erbij aangesloten op de manier hoe het in de boekjes staat. Maar nu valt steeds het signaal van de quantus weg. Ik heb na een tip van hier een extra splitter erbij gekocht en de mediabox en de quantus allebei een eigen aansluiting gegeven,  dus niet meer in serie.

Maar het signaal op de quantus blijft wegvallen. Ik las ook hier op dit forum dat er een "stopfilter" goed zou werken en dat het erbij geleverd zou kunnen worden.  Bij mij zat hij helaas niet in de doos. Is het mogelijk om alsnog de juiste stopfilter te krijgen ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Goedemorgen @Van Houten

Natuurlijk stuur ik je graag een stopfilter toe om te testen of dit het probleem oplost, wil je mij ook eens meenemen in de rest van de aansluiting? Je kan eventueel een foto invoegen 😄 

Het stopfilter zorgt ervoor dat er geen signaalinvloeden van buitenaf op het signaal v.d. Quantis ontvanger storen. Dit kunnen ook signaalinvloeden zijn van andere apparaten dan een Mediabox XL 😄 

Je ontvangt het stopfilter in enkele dagen in huis! 
 

Bekijk in context

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag het filter binnen gekregen,  gelijk er tussen gezet en.......het werkt.

Helemaal geweldig. 

Iedereen bedankt voor de reacties 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Van Houten  Ik kan bij een Ziggo Medewerker vragen of ze er een opsturen.

 

Je kan ook in de Ziggo Randapparatuur shop kijken, daar heb je ook vele producten, maar niet wat je zoek staat er helaas bij.

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Dave, bedankt voor je snelle reactie.

Ik zou idd graag het originele onderdeel willen aansluiten om te kijken of ik dan van de storing af ben. Ik weet zelf niet welke ik nodig heb.

Met vriendelijke groet, 

H van Houten

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb het vermeld aan een Ziggo Medewerker voorgelegd en die komen morgen in het topic en geven voor u dan antwoord, ik kan niet doen, ik ben een klant die klant helpt. En zo waar topic kan doorgeven. 

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo dave , bedankt voor het melden bij ziggo.

Ik hoop idd antwoord te krijgen van ziggo.

M vr gr

H van Houten 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat "stopfilter" is voor de mediabox xl, die stoort met zijn retour signaal op de Quantis.

De next heeft dat niet en dus ook geen filter nodig.

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb idd alleen problemen met de quintis. De next doet het prima.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Goedemorgen @Van Houten

Natuurlijk stuur ik je graag een stopfilter toe om te testen of dit het probleem oplost, wil je mij ook eens meenemen in de rest van de aansluiting? Je kan eventueel een foto invoegen 😄 

Het stopfilter zorgt ervoor dat er geen signaalinvloeden van buitenaf op het signaal v.d. Quantis ontvanger storen. Dit kunnen ook signaalinvloeden zijn van andere apparaten dan een Mediabox XL 😄 

Je ontvangt het stopfilter in enkele dagen in huis! 
 

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Madelon,

Ik heb op dit forum gezocht naar tips. En heb nu alles aangesloten zoals op deze tekening. 

Maar het signaal bij de Quantis blijft een paar keer per minuut wegvallen.

M vr gr

H van Houten

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ah @Van Houten, dan is het maar goed dat het stopfilter nu onderweg is 😄

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke, Hartelijk dank voor de snelle service. Hopen dat we dan weer gewoon naar de radio kunnen luisteren.

Van Houten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag het filter binnen gekregen,  gelijk er tussen gezet en.......het werkt.

Helemaal geweldig. 

Iedereen bedankt voor de reacties 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ahhh, kijk aan! Wat fijn dat het werkt 😄 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic