1
Vraag
2
Reacties
HAM Koenen

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Quantis valt soms weg

Quantis valt soms uit,alle bedrading ,stekkers en splinters nagelopen,teruggezet naar de fabrieksinstellingen,maar zender is soms ineens weg en komt na korte tijd weer terug.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Het issue kan ook (uiteraard) nog  komen door signaalverlies. Is de installatie up-to-date? Welke splitters zijn er gebruikt? De radio dient op de Tv aansluiting van het AOP aangesloten te worden, en daarop zit vaak een splitter POA01, die tevens het modem van signaal voorziet. Kan je van het AOP en de splitters en kabels een foto maken? Als je ook de mediabox XL (Horizon) hebt is het simpel: dan is een filter nodig waar @Ronald B. naar verwijst. Maar desondanks is het zaak dat de rest in orde is. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Splinters moet zijn splitters,werd door de automatische correctie veranderd.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Het issue kan ook (uiteraard) nog  komen door signaalverlies. Is de installatie up-to-date? Welke splitters zijn er gebruikt? De radio dient op de Tv aansluiting van het AOP aangesloten te worden, en daarop zit vaak een splitter POA01, die tevens het modem van signaal voorziet. Kan je van het AOP en de splitters en kabels een foto maken? Als je ook de mediabox XL (Horizon) hebt is het simpel: dan is een filter nodig waar @Ronald B. naar verwijst. Maar desondanks is het zaak dat de rest in orde is. 

HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

POA-01-UPC splitter zit op mijn systeem,destijds voorgeschreven door Ziggo.Al eerder werd hier in de community gezegd dat dat de POA-01-B moet zijn.Weer een andere community bezoeker verzekerde me dat ik een sperfilter(3 onderdelen)moest hebben wegens retour van mijn CI+ module.Het wordt me allemaal erg tijdrovend,kostbaar en heel technisch.Heb dus een monteur besteld,laat hem maar eens doormeten en misschien komt hij tot een hele andere conclusie.Toch allemaal bedankt voor het meedenken,ik geef het uit handen.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@HAM Koenen  wat is er nou kostbaar, tijdrovend en technisch aan 3 "plugjes" in een zakje van @Willem-A1 (fUPC) of een POA-01-B splittertje ? De hele dag wachten op een monteur die vervolgens een plugje of splittertje monteert dat schiet op 😁😂.  Het leven bestaat uit dingen uitzoeken, zelf uitproberen en advies inwinnen.  Als ik voor elke druppelende kraan een monteur had laten komen dan was ik al failliet geweest 😃.

Dat is ook de reden dat Ziggo u de titel "onderzoeker"  heeft toebedeeld, zit allemaal een reden achter. En het meest ironische is vervolgens dat u zelf de kampioensbeker aan uzelf overhandigt 🎃

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HAM Koenen De POA-01-UPC en de POA-01-B zijn technisch gezien en qua werking, exact gelijk.

Alleen zat er bij de POA-01-UPC een te diep wit kapje, waardoor de splitter te diep in het witte kapje kon komen en niet diep genoeg in de wandcontactdoos kon komen.

 

In ieder geval succes gewenst.🙂

HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Pas 1 dag bij deze community gekomen.Lekkere site!Lijkt Twitter wel.Mis nog wat gescheld.

De reden is deze:Ik hoor verschillende oplossingen.Ben al flink bezig geweest met nalopen en vervangen van bedrading en stekkers.Ik geef toch even de voorkeur aan iemand die beroepsmatig en met speciale apparatuur kan nakijken waar het probleem bij mijn installatie zit,dan zelf zonder echte technische kennis hier en daar een splitter of een sper te vervangen met de kans dat ik mijn systeem van slag help en dan ineens blokjes op mijn digitale TV zie,of nog erger.Het spijt me dat ik nu ineens de oplosser van het probleem word genoemd,ik had het jou echt gegund!

HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Met deze goedbedoelde opmerking hebben we duidelijk wat ik bedoelde:Dit gaat echt boven mijn pet,het kan toch niet de bedoeling zijn dat een doorsnee klant deze specifieke kennis heeft.Dan kunnen we allemaal monteur worden bij Ziggo!Nee,bedankt,ik laat een monteur langskomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HAM Koenen  schreef:

Met deze goedbedoelde opmerking hebben we duidelijk wat ik bedoelde:Dit gaat echt boven mijn pet,het kan toch niet de bedoeling zijn dat een doorsnee klant deze specifieke kennis heeft.Dan kunnen we allemaal monteur worden bij Ziggo!Nee,bedankt,ik laat een monteur langskomen.


Veel klanten wel, veel klanten niet, die hebben weer andere kennis.

 

In ieder geval succes gewenst met de monteur.🙂

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@HAM Koenen 

jammer dat je zo reageert. Ik snap niet helemaal waarom je dan je vraag voorlegt, als je het allemaal niet ziet zitten. Nu staat het topic op 'opgelost' terwijl het dat niet is. 

Ten 1e: De POA die je nu hebt is prima. Maar je kan eventueel zelfs gratis een nieuwe ontvangen van Ziggo.

Ten 2e: Een CI module heeft helemaal geen retoursignaal via de coax. Dat doet deze via het Internet. En alleen in oud Ziggo gebied kan je gebruik maken van Interactieve Tv met de daarbij behorende opties. Maar een sperfilter is hier dus niet voor nodig. Het gaat dan overigens om een retourband stopfilter, zoals je in mijn topic hebt kunnen lezen. En daar praat ik geen onzin, want dan zou ik niet al zo'n 17 jaar ondersteuning verlenen voor Humax/Quantis. 

Maar fijn dat je toch even een bedankje plaatst. Dit is echter geen Twitter, gescheld is er helaas ook weleens, maar velen komen hier wel verder met de gegeven adviezen. Echter vraag ik me wel af waar die mensen je de adviezen hebben gegeven die je hier noemt. Ik kan nl. niets vinden. Of gaat het om hetgeen je hier hebt gelezen, of waarnaar je bent verwezen? Weet je, lang niet iedereen is technisch, maar men stelt hier vaak wel vragen, waarmee men toch door kan. Natuurlijk geeft iemand het ook weleens op, maar nu gebeurt dat wel erg snel. 

Met het plaatsen van een splitter, of het filter achter de Quantis QE317 help je niets om zeep. Of een splitter wel nodig is, weet ik ook niet, maar met het filter doe je sowieso niets verkeerd. Maar ik gaf aan dat deze vaak alleen nodig is als je een mediabox XL gebruikt, en zie de laatste tijd ook dat dit ook nodig kan zijn vanwege het retoursignaal van een modem. Dat heb ik dus ook kortgesloten met Quantis. 

Echter levert Ziggo dit filter nog niet kosteloos na, maar stuurt kosteloos een monteur naar je toe bij dergelijke issues. Plaatst deze dan het filter is ook dat gratis. Maar het kan dus ook om een te zwak signaal gaan, of, zoals genoemd, de invloed van het modem. 

Ik hoop op het beste. Zal vast goedkomen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Met deze goedbedoelde opmerking hebben we duidelijk wat ik bedoelde:Dit gaat echt boven mijn pet,het kan toch niet de bedoeling zijn dat een doorsnee klant deze specifieke kennis heeft".

Maar als iedereen zo zou denken zou er geen enkel forum of helpdesk bestaan. Er stellen miljoenen mensen op deze manier hun vragen. Ook jij had kunnen weten dat je bepaalde reacties zou krijgen. En daarom is het mij niet duidelijk waarom je de vraag hier hebt voorgelegd. We helpen met de beste bedoelingen en gelukkig leid dat heel vaak tot een oplossing. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert schreef:

 

"Veel klanten wel, veel klanten niet, die hebben weer andere kennis".

 

Zo heb jij veel verstand van tijgers ... 😉

HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Eigenlijk zeg je toch ook zelf in het laatste stuk van je bericht,dat nog uitgezocht moet worden of het om een zwak signaal gaat en of er een filter moet worden geplaatst.Ik heb daar de kennis niet voor,een monteur wel.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat zeg ik ook, want het kan beiden zijn. Maar een zwak signaal kun je zo uitlezen op de Tv. En als dat in orde is, blijft er weinig over. Maar daar het probleem nog vrij nieuw is, zal zelfs een monteur moeten uitproberen of het sperfilter werkt. Word deze geplaatst, en het gaat goed, laat men deze zitten. 

Ik heb er zelf een gekocht voor een testapparaat van de Quantis QE317, en dat werkt uitstekend. Maar hier staat naast Humax ook een XL. En als ik daar de coax kabel uit verwijderde was het issue verholpen. Dan is het dus helder waar het aan ligt. Dat kan ook met het modem: Even loskoppelen van de splitter/POA en je kan zo horen of het probleem is verholpen. Zo ja, dan is een filter nodig, en plaatst Ziggo deze is dat gratis. 

Binnenkort zit het filter bij de Quantis in de doos, in ieder geval bij Ziggo, maar helaas is dat nu nog niet het geval. Maar ik wil hier aar mee zeggen dat het niet allemaal vreselijk moeilijk hoeft te zijn, als je maar doorvraagt en wat uitprobeert. En dat hoeft uit de eerste hand niets te kosten. Het is gewoon een kwestie van dingen utsluiten; De Quantis stoort of heeft last van geluidsonderbrekingen. Heb je een XL, haal dan de coax daar even uit. Heb je geen XL, koppel het modem even los. Over? dan is het het retoursignaal van het modem en is een filter nodig. Helpt het niet? Sluit de Quantis dan eens rechtstreeks aan op het AOP, zonder andere zaken aan te sluiten. Gaat dat goed? Sluit dan de Quantis samen met het modem aan op de POA. Gaat ook dat goed, sluit dan ook de Tv weer aan... stap voor stap bereik je vaak wel het goede. 

Maar ik verwacht niet dat iedereen daar de kennis voor heeft. Maar stel je een vraag op een forum komt er niet even iemand naar je toe en zal men je op deze manier willen helpen. 


HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Helaas moet ik toegeven dat ik met gefronste wenkbrauwen het stukje na “dingen uitsluiten” zit door te lezen.Ik snap dit echt niet,heb ook nooit in mijn 43 jarige werkzame leven werk gehad wat hier enigszins mee te maken had.Ben ook bang iets onherstelbaar verkeerd te doen.Vandaar dat ik al zo snel opgeef!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HAM Koenen  schreef:

Helaas moet ik toegeven dat ik met gefronste wenkbrauwen het stukje na “dingen uitsluiten” zit door te lezen.Ik snap dit echt niet,heb ook nooit in mijn 43 jarige werkzame leven werk gehad wat hier enigszins mee te maken had.Ben ook bang iets onherstelbaar verkeerd te doen.Vandaar dat ik al zo snel opgeef!


@HAM Koenen dat is te begrijpen, ik heb 20 jaar in de gezondheidszorg gewerkt, maar ik moet er niet aan denken om te gaan opereren.

Ieder zijn kennis en vakgebied.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@HAM Koenen, is de monteur inmiddels al langs geweest en heeft deze nog andere suggesties voorgedragen en is het probleem inmiddels opgelost?

HAM Koenen
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

De suggestie van Willem om een sperfilter te monteren was de oplossing.Monteur hierna afgebeld omdat ik het probleem “Quantis valt soms weg” daardoor zelf heb kunnen oplossen.

Dit topic mag afgesloten worden,bedankt Ziggo Community.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes
@HAM Koenen  schreef:

Helaas moet ik toegeven dat ik met gefronste wenkbrauwen het stukje na “dingen uitsluiten” zit door te lezen.Ik snap dit echt niet,heb ook nooit in mijn 43 jarige werkzame leven werk gehad wat hier enigszins mee te maken had.Ben ook bang iets onherstelbaar verkeerd te doen.Vandaar dat ik al zo snel opgeef!

@HAM Koenen dat is te begrijpen, ik heb 20 jaar in de gezondheidszorg gewerkt, maar ik moet er niet aan denken om te gaan opereren.

Ieder zijn kennis en vakgebied.

Maar toch heeft ie de monteur afgezegd...? Nou ja, het is gelukt. Nu moeten de moderators de beste oplossingen nog eens onder de loep nemen. Zoals het nu gaat slaat vaak nergens op. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic