1
Vraag
2
Reacties
LinuxDutch

Raadgever
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Quantis qe317 geen signaal en tv stoort

Goedemiddag,

Vanmiddag een Quantis qe317 gekocht bij een winkel, aangezien Ziggo het kastje niet meer verkoopt. Nu heb ik het volgende probleem, de Quantis vindt de radio kanalen en die werken even en daarna krijg ik met regelmaat de "geen signaal" melding. Daarna vervolgt de muziek even en begint het weer.

Tevens heb ik ook storing op de tv. Heb het op 2 manieren geprobeerd eerst de coax rechtstreeks in de Quantis en dan een coax naar de tv en de tulp naar mijn yahama receiver. Hierna ook nog geprobeerd met een splitter op de wandcontactdoos in mijn woonkamer, en coax naar de tv en een coaxkabel naar de quantis, ook weer hetzelfde probleem. De splitter oplossing kwam de winkel mee aanzetten aangezien volgens hen de door lus functie van de quantis niet goed functioneert.

In de meterkast heb ik een poa 1b splitter ivm eerdere modemproblemen, en in de woonkamer een normale tv splitter.

Als ik de tv rechtstreeks aansluit op de coax in de woonkamer heb ik geen storing meer.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. 

Met vriendelijke groet,

Linuxdutch

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Dan is dat de volgende die je mogelijk moet vervangen, als die niet goed is afgeschermd tegen allerlei nieuwe mobiele zenders als 4G 5G enz., dan kan dat heel goed een oorzaak zijn.

Hij is hier te koop: Braun telecom Coax stopcontact btv01-UPC enkelgats einddoos incl. afd - Type: Einddoos - Retourgesch...

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Het lijkt erop dat het signaal te zwak wordt met al die splitsingen.

Om één en ander goed in beeld te hebben met wat precies en hoe, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV en Quantis op aangesloten zit.

LinuxDutch
topicstarter
Raadgever
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Goedenavond @Bert,

Bedankt voor je snelle reactie, had inmiddels alles alweer afgekoppeld aangezien het niet werkte, en mijn kinderen graag weer normaal tv wilden kijken;) Heb even foto's bijgevoegd, van de aop in de meterkast, en de wandcontactdoos en de gebruikte splitter in de woonkamer. Misschien dat je hier wat mee kan? Ik heb de handleiding gevolgd in eerste instantie met de doorlus van het tv signaal, op aanraden van de winkel de splitter gebruikt wat ook niet werkte.... Ik heb trouwens een TV met CI module dus verder geen boxjes van Ziggo.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Mogelijk dat die splitter niet meer goed werkt, het lijkt al een splitter van 7 jaar of ouder?

LinuxDutch
topicstarter
Raadgever
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Deze splitter heb ik vandaag gekocht in dezelfde winkel... Je bedoelt toch de foto van de tv splitter en niet die in de meterkast deze heb ik namelijk dit jaar nog vervangen via Ziggo. 

Moet ik dan nog een POA 1b splitter hebben en die in de woonkamer plaatsen?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

OK, duidelijke een nieuwe splitter, dat kan de oorzaak dan niet zijn.

Hoe oud is de wandcontactdoos in de kamer?

LinuxDutch
topicstarter
Raadgever
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Misschien 6/7 jaar oud, weet eigenlijk niet als toen de monteur hem heeft vervangen. Kan ook wel nog veel ouder zijn.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Dan is dat de volgende die je mogelijk moet vervangen, als die niet goed is afgeschermd tegen allerlei nieuwe mobiele zenders als 4G 5G enz., dan kan dat heel goed een oorzaak zijn.

Hij is hier te koop: Braun telecom Coax stopcontact btv01-UPC enkelgats einddoos incl. afd - Type: Einddoos - Retourgesch...

LinuxDutch
topicstarter
Raadgever
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ok nou ik zal eens kijken. Kan ik deze zelf gemakkelijk vervangen? Zonder risico's..?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Kijk even goed naar de werkwijze van coax aansluiten.

Het is een andere wandcontactdoos, maar het principe blijft hetzelfde.

LinuxDutch
topicstarter
Raadgever
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Dat lijkt nog mee te vallen, aangezien de kabel al gestript is. Ik zal vandaag even zo'n doos bestellen dan kan ik er mee aan de slag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic