1
Vraag
2
Reacties
yoshimura

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Quantis qe317 digitale tuner

hallo een vraag, kan ik 2 anologe fm tuners op de Quantis qe317 digitale tuner aansluiten,

 

of eventueel doorlussen ?

 

of heb ik 2 aparte nodig ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Nou, nou @yoshimura je bent wel erg fel hoor. En waarom meteen je account verwijderen? Er is hier echt wel kennis, maar je stelt de vragen niet bepaald duidelijk. En dan is het voor iedereen moeilijk. 

 

Maar je vraagt dit:

"kan ik 2 anologe fm tuners op de Quantis qe317 digitale tuner aansluiten". 

-->Deze vraag is zeer onduidelijk, maar je zal een receiver o.i.d. bedoelen. En nee, wat je wilt kan niet. Je zal voor elke receiver een Quantis moeten hebben. 

"en de  antenne out doorlus functie van de qe317 , is alleen voor tv signaal ?"

-->Dat gaat niet werken. Er komt uiteraard wel een antenne signaal uit de RF/coax uitgang van de Quantis, maar daar kan de andere receiver niets mee. 

"Quantis qe317 RCA (tulp) splitsen kan dat van l en r out naar 2 receivers?"

-->Nee, als je de RCA aansluitingen gaat splitsen naar 2 receivers, ga je de impedantie veranderen, en zal het geluid worden gedempt. Je zou wel een receiver middels een RCA/tulp kabel kunnen aansluiten, en de ander middels de digitaal optische uitgang van de Quantis. Maar je gaat dan op beide receivers natuurlijk wel dezelfde zenders horen, en deze kunnen niet heel ver uit elkaar staan, al zijn er wel lange tulp kabels. Werken met een optische splitter kan ook, maar dan moet je niet al te lange optische kabels gebruiken. En de receivers moeten natuurlijk dan wel over een optische ingang beschikken. 
Maar het best is het gebruik van 2 Quantis radio tuners, waarbij je dan op elke receiver een Quantis kan aansluiten en dan ook op beide receivers een andere zender kan beluisteren. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

@Mariska kijk even naar de berichten. @yoshimura wil zijn account opgeheven willen zien, al lijkt me dat niet echt de juiste beslissing. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je kunt geen losse tuners op een Quantis aansluiten, op meerdere versterkers oid. zal wel gaan,  met een splitter.

Of de audio out van de ene versterker nar de audio in van de volgende .

Je kunt echter maar 1 radiostation tegelijk ontvangen met een Quantis.

 

 

yoshimura
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

ik bedoel tuner/versterker receiver , nu werkt er een maar wil in een andere kamer ook fm  geluid.

yoshimura
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

werk via een mengpaneel dat werkt

 

dus via de qe317   2 receivers tuner/versterkers  van fm signaal voorzien niet mogelijk?

 

en de  antenne out doorlus functie van de qe317 , is alleen voor tv signaal ?

yoshimura
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Quantis qe317 RCA (tulp) splitsen kan dat van l en r out naar 2 receivers?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit zijn de aansluitingen, de mogelijkheden zijn daarna afhankelijk van je eigen apparatuur.

 

Steefb_0-1646124071539.png

 

yoshimura
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

dat begrijp ik 

 

zoals de vraag aangeeft , kan ik nr 5  rca/tulp splitsen dat ik naar receiver1 en naar receiver 2 kan ?

 

yoshimura
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

geen oplossing dus er onbreekt kennis ik kap ermee

yoshimura
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zou iemand mijn Ziggo community account definitief kunnen verwijderen

 

dit schiet niet op 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Nou, nou @yoshimura je bent wel erg fel hoor. En waarom meteen je account verwijderen? Er is hier echt wel kennis, maar je stelt de vragen niet bepaald duidelijk. En dan is het voor iedereen moeilijk. 

 

Maar je vraagt dit:

"kan ik 2 anologe fm tuners op de Quantis qe317 digitale tuner aansluiten". 

-->Deze vraag is zeer onduidelijk, maar je zal een receiver o.i.d. bedoelen. En nee, wat je wilt kan niet. Je zal voor elke receiver een Quantis moeten hebben. 

"en de  antenne out doorlus functie van de qe317 , is alleen voor tv signaal ?"

-->Dat gaat niet werken. Er komt uiteraard wel een antenne signaal uit de RF/coax uitgang van de Quantis, maar daar kan de andere receiver niets mee. 

"Quantis qe317 RCA (tulp) splitsen kan dat van l en r out naar 2 receivers?"

-->Nee, als je de RCA aansluitingen gaat splitsen naar 2 receivers, ga je de impedantie veranderen, en zal het geluid worden gedempt. Je zou wel een receiver middels een RCA/tulp kabel kunnen aansluiten, en de ander middels de digitaal optische uitgang van de Quantis. Maar je gaat dan op beide receivers natuurlijk wel dezelfde zenders horen, en deze kunnen niet heel ver uit elkaar staan, al zijn er wel lange tulp kabels. Werken met een optische splitter kan ook, maar dan moet je niet al te lange optische kabels gebruiken. En de receivers moeten natuurlijk dan wel over een optische ingang beschikken. 
Maar het best is het gebruik van 2 Quantis radio tuners, waarbij je dan op elke receiver een Quantis kan aansluiten en dan ook op beide receivers een andere zender kan beluisteren. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

@Mariska kijk even naar de berichten. @yoshimura wil zijn account opgeheven willen zien, al lijkt me dat niet echt de juiste beslissing. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @yoshimura

 

Zo te zien krijg je juist goede hulp en ook @Willem-A1 geeft nog een aantal tips. Weet je zeker dat je je account definitief wilt laten verwijderen?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

We gaan niets meer horen denk ik @Madelon Er lopen toch bijzondere mensen op deze wereld rond.

Ik laat het hier maar bij. @yoshimura weet nu wel hoe het in elkaar zit denk ik. Maar zijn reacties raken me wel, want we kunnen vaak juist zeer goede hulp bieden. Kan de een dat niet altijd, pakt een ander het wel op, maar daar krijgen we nu niet eens de kans voor... 😔

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic