"ik begrijp dat jullie streng zijn op de bekabeling, want dat is inderdaad vaak de reden van klachten".
-->Ook ik ben een klant, maar verleen wel ondersteuning voor Humax/Quantis. En ja, we zijn best wel geënt op een goede installatie, want dat is absoluut zeer belangrijk, En je kan het AOP en de splitter daarop dan ook gratis laten vervangen door Ziggo. Zelfs al zou dat in dit geval niet helpen voor de Quantis, die ook zonder signaal gewoon iets moet laten zien. Zo simpel is dat.
"Maar bij mij heeft het echt niets met de bekabeling te maken: zowel mijn TV als mijn radio hebben altijd perfect signaal".
-->Ook zonder signaal mag er geen 'boot' blijven staan. Als een apparaat blijft 'booten' is er iets mis. Dat kan een software issue zijn, wat je kan verhelpen door een fabrieksreset, maar dan zal je wel een display moeten zien, of een fout in het apparaat. Vroeger zagen we dat m.n. terug bij de Humax 5000c.
"Desondanks heb ik die splitter er even ertussen uitgehaald en de Quantis rechtstreeks aangesloten, maar maakt niets uit"
-->Nee, dat begrijp ik ook wel in dit geval. Ligt het aan het signaal zal de Quantis aangeven dat deze geen zenders vind of geen signaal heeft.
"Ook heb ik dat door Ziggo aanbevolen sperfiltertje er even tussenuit gehaald bij de Quantis, maakt ook niets uit".
-->Nu raad Ziggo dit aan, maar zie hier:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...
"Maar mag ik twee voorstellen doen ? :
Zet bij jullie even een Quantis aan en probeer dan zelf eens een volledig zwart schermpje te krijgen na het ‘Boot’ bericht".
-->Lukt niet... Ik heb er hier uiteraard een staan. Bert heeft deze niet.
..."er verschijnt altijd wel een tekst op het schermpje".
-->Correct!
"Bij mij verschijnt er helemaal niets, dus het apparaat is echt defect.
Is het anders mogelijk dat jullie een monteur sturen met een nieuwe Quantis ?
Indien mijn Quantis dan toch niét defect is betaal ik netjes de monteurskosten
Als mijn Quantis wél defect is ga ik ervan uit dat de nieuwe Quantis gratis wordt geïnstalleerd".
-->Je hebt @Jiri al getagt, maar hij kan wel iets voor je regelen. @Jiri wil je sowieso het oude AOP en de splitter daarop laten vervangen? De monteur kan dan meteen een andere Quantis aansluiten, want dit is sowieso niet in orde.
@MarcGW Het kan zijn dat een andere moderator reageert, maar het komt hopelijk helemaal in orde. Anders zit ik er wel weer even bovenop...
Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics