1
Vraag
2
Reacties
MarcGW

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Quantis qe 317 start niet meer op

Hallo,

 

Sinds vanochtend start mijn Quantis qe 317 niet meer op.
Het rode ledje brandt nog wel, en ook het groenwitte ledje reageert netje op de afstandbediening, waar ik alle knoppen al van geprobeerd heb.

Indien ik de voeding er enige minuten afhaal en weer aansluit zie ik circa 5 seconden ‘BOOT’ op het schermpje en dan weer geheel zwart.

En dan wederom totaal geen reactie op de afstandbediening, behalve het knipperende groengele ledje.

 

Vragen:

- Zijn er meer die dit euvel gehad hebben ?

- Is er wellicht iets aan te doen ?

- Heeft deze Quantis nog garantie ? (heb hem op 13 okt 2021 bij Ziggo gekocht)

 

(misschien kan ook @Willem-A1 hier iets over zeggen ?)

 

Hartelijk dank alvast,

Marc

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @MarcGW. Zo te lezen heb je al aardig wat tips gehad van @Bert en @Willem-A1, waarvoor dank natuurlijk. Voor zover ik kan achterhalen is de Quantis niet via onze klantenservice maar via de randapparatuur webshop aangeschaft. Klopt dat? De ontvanger moet dan ook door hen worden omgeruild, wij kunnen dat in dergelijke gevallen niet regelen. Zou je hiervoor een mailtje willen sturen naar ZiggoWebshop@vodafoneziggo.com met je gegevens en, waar mogelijk, de bevestiging van de bestelde ontvanger? Dan kunnen zij aan de hand daarvan de ontvanger voor je omruilen. 

Wil je daarnaast nog een monteur langs laten komen voor het vervangen van de hoofdaansluiting? Als ik het zo zie, zou dat geen overbodige luxe zijn. We kunnen eventueel ook wachten met een monteur plannen tot je de vervangende Quantis in huis hebt. Dan kan de monteur de hoofdaansluiting vervangen en direct de Quantis aansluiten + testen. Twee vliegen in één klap zullen we maar zeggen! 🙂

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik lees dit euvel verder niet op het forum.

De Quantis qe 317 heeft 2 jaar garantie.

Digitale radio ontvanger | Ziggo

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis qe 317 op aangesloten zit?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ongeacht de ontvangst moet de Quantis sowieso iets laten zien op het scherm. Dat de ontvanger even 'boot' laat zien kan kloppen, maar moet dan wel doorstarten. Maar zet het apparaat eens wat langer spanningsloos, bv. een half uur. Als je dat te kort doet, kan dat mogelijk geen effect hebben. 

Is het apparaat defect, dan kan bv. @Jiri (moderator) deze omruilen, want je hebt nog garantie. Let er dus ook op dat je bij omruil voor een nieuwe ook weer de volledige garantie behoort te krijgen.

Nieuw apparaat=nieuwe garantieperiode! 

PS: dank voor de vraag naar mij. Maar ik denk er weer over de community te verlaten, en mijn ondersteuning aan Humax/Quantis geheel te stoppen. Dit heeft niets met Humax/Quantis van doen maar met Ziggo. 

MarcGW
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Bert 

 

Ik heb de foto’s bijgesloten:

*

De eerste foto laat de Ziggo wandcontactdoos zien met de Ziggo UPC sllitter, en daarachter op OUT 1 een Ziggo gecertificeerde kabel naar  mijn Quantis.

*
De tweede foto laat de Quantis zien waar bovengenoemde kabel rechtstreeks naar toeloopt. Ook zie je daar het door Ziggo aanbevolen sperfiltertje tegen storende modem-signalen.


Maar met de bekabeling is niks mis: de radio heeft altijd goed gewerkt.

Als er iets met de bekabeling was geweest dan had er minimaal wel ‘geen signaal’ op het scherm gestaan o.i.d., maar het scherm blijft na het booten helemaal zwart.

(lees ook even de mening van Willem-A1 in dit zelfde topic)

 

@Willem-A1 

 

Dank voor je analyse, en inderdaad lijkt het of mijn Quantis niet meer wil doorbooten.

Op jouw advies heb ik de spanning er nu 45 minuten helemaal af gehad. 
Maar helaas start de Quantis nog steeds niet op. Dus ik vrees dat de Quantis kapot is.

 

 

@Jiri 

 

Ik begrijp van Willem-A1 dat ik mijn defecte Quantis via jou kan laten omruilen voor een werkend exemplaar ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een verouderd AOP = Abonnee Overname Punt 1 met een verouderde splitter 2

 

1 kan signalen mogelijk niet goed doorgeven door de leeftijd.

 

Bert_0-1649337600511.png

 

Ik vraag me af of de constructie zoals die nu zit wel goed werkt.

 

Bert_2-1649338090939.png

 

MarcGW
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hi Bert,

 

ik begrijp dat jullie streng zijn op de bekabeling, want dat is inderdaad vaak de reden van klachten.

 

Maar bij mij heeft het echt niets met de bekabeling te maken: zowel mijn TV als mijn radio hebben altijd perfect signaal.

Desondanks heb ik die splitter er even ertussen uitgehaald en de Quantis rechtstreeks aangesloten, maar maakt niets uit

 


Ook heb ik dat door Ziggo aanbevolen sperfiltertje er even tussenuit gehaald bij de Quantis, maakt ook niets uit.

 

Maar mag ik twee voorstellen doen ? :

 

Zet bij jullie even een Quantis aan en probeer dan zelf eens een volledig zwart schermpje te krijgen na het ‘Boot’ bericht.

Je zult zien dat je dat niet lukt bij een goedwerkende Quantis, bekabeling of geen bekabelibg, er verschijnt altijd wel een tekst op het schermpje.

Bij mij verschijnt er helemaal niets, dus het apparaat is echt defect.

 

Is het anders mogelijk dat jullie een monteur sturen met een nieuwe Quantis ?


Indien mijn Quantis dan toch niét defect is betaal ik netjes de monteurskosten

 

Als mijn Quantis wél defect is ga ik ervan uit dat de nieuwe Quantis gratis wordt geïnstalleerd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"ik begrijp dat jullie streng zijn op de bekabeling"

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

MarcGW
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Aha Bert, ik had even de indruk dat jij zelf een Ziggo medewerker was… 🙂

 

Dan hierbij alsnog mijn vraag aan @Jiri  :

 

Ik begrijp van Willem-A1 dat ik mijn defecte Quantis via jou kan laten omruilen voor een werkend exemplaar ?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"ik begrijp dat jullie streng zijn op de bekabeling, want dat is inderdaad vaak de reden van klachten".

-->Ook ik ben een klant, maar verleen wel ondersteuning voor Humax/Quantis. En ja, we zijn best wel geënt op een goede installatie, want dat is absoluut zeer belangrijk, En je kan het AOP en de splitter daarop dan ook gratis laten vervangen door Ziggo. Zelfs al zou dat in dit geval niet helpen voor de Quantis, die ook zonder signaal gewoon iets moet laten zien. Zo simpel is dat. 

 

"Maar bij mij heeft het echt niets met de bekabeling te maken: zowel mijn TV als mijn radio hebben altijd perfect signaal".

-->Ook zonder signaal mag er geen 'boot' blijven staan. Als een apparaat blijft 'booten' is er iets mis. Dat kan een software issue zijn, wat je kan verhelpen door een fabrieksreset, maar dan zal je wel een display moeten zien, of een fout in het apparaat. Vroeger zagen we dat m.n. terug bij de Humax 5000c. 

"Desondanks heb ik die splitter er even ertussen uitgehaald en de Quantis rechtstreeks aangesloten, maar maakt niets uit"

-->Nee, dat begrijp ik ook wel in dit geval. Ligt het aan het signaal zal de Quantis aangeven dat deze geen zenders vind of geen signaal heeft. 

 

"Ook heb ik dat door Ziggo aanbevolen sperfiltertje er even tussenuit gehaald bij de Quantis, maakt ook niets uit".

-->Nu raad Ziggo dit aan, maar zie hier:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...

 

"Maar mag ik twee voorstellen doen ? :

Zet bij jullie even een Quantis aan en probeer dan zelf eens een volledig zwart schermpje te krijgen na het ‘Boot’ bericht".

-->Lukt niet... Ik heb er hier uiteraard een staan. Bert heeft deze niet. 

 

..."er verschijnt altijd wel een tekst op het schermpje".

-->Correct!

 

"Bij mij verschijnt er helemaal niets, dus het apparaat is echt defect.

Is het anders mogelijk dat jullie een monteur sturen met een nieuwe Quantis ?

Indien mijn Quantis dan toch niét defect is betaal ik netjes de monteurskosten

Als mijn Quantis wél defect is ga ik ervan uit dat de nieuwe Quantis gratis wordt geïnstalleerd".

-->Je hebt @Jiri al getagt, maar hij kan wel iets voor je regelen. @Jiri wil je sowieso het oude AOP en de splitter daarop laten vervangen? De monteur kan dan meteen een andere Quantis aansluiten, want dit is sowieso niet in orde. 

@MarcGW Het kan zijn dat een andere moderator reageert, maar het komt hopelijk helemaal in orde. Anders zit ik er wel weer even bovenop... 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics


Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert maar ook wij zijn toch streng op de bekabeling? Is maar goed ook, want dit is vaak de oorzaak van de vele klachten. Maar niet altijd speelt dit, en in dit geval is dat ook het geval. 

MarcGW
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hartelijk dank alvast Willem voor al je adviezen en hulp, erg prettig !

 

Wacht ik nu even rustig tot  @Jiri  even naar dit topic en mijn vraag heeft gekeken... 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Graag gedaan @MarcGW eb ik hoop dat er snel een moderator langskomt. Had er al een beetje op gerekend, maar het is kennelijk erg druk. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @MarcGW. Zo te lezen heb je al aardig wat tips gehad van @Bert en @Willem-A1, waarvoor dank natuurlijk. Voor zover ik kan achterhalen is de Quantis niet via onze klantenservice maar via de randapparatuur webshop aangeschaft. Klopt dat? De ontvanger moet dan ook door hen worden omgeruild, wij kunnen dat in dergelijke gevallen niet regelen. Zou je hiervoor een mailtje willen sturen naar ZiggoWebshop@vodafoneziggo.com met je gegevens en, waar mogelijk, de bevestiging van de bestelde ontvanger? Dan kunnen zij aan de hand daarvan de ontvanger voor je omruilen. 

Wil je daarnaast nog een monteur langs laten komen voor het vervangen van de hoofdaansluiting? Als ik het zo zie, zou dat geen overbodige luxe zijn. We kunnen eventueel ook wachten met een monteur plannen tot je de vervangende Quantis in huis hebt. Dan kan de monteur de hoofdaansluiting vervangen en direct de Quantis aansluiten + testen. Twee vliegen in één klap zullen we maar zeggen! 🙂

MarcGW
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Monica,

 

Dank alvast voor je reactie.

 

En ik begrijp dat hier dus verkeerd zit en ik even naar de webshop moet mailen, dus dat ga ik dan even doen.

 

Nadat de nieuwe Quantis dan (hopelijk) binnen is geef ik wel even een seintje betreffende die AOP.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MarcGW helemaal goed inderdaad. Ik haak ook even in, ik ben benieuwd of er al meer nieuws is? Kunnen we nog iets doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic