1
Vraag
2
Reacties
heleenkooi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Quantis lsw-1 koppelen aan afstandsbediening Next Mini

Ls

ik heb sinds twee dagen de Next Mini. Momenteel gebruik ik voor het geluid van de tv de quantis lsw-1. Ik wilde deze graag koppelen aan de afstandsbediening van de Next Mini. 

Ik zie deze echter niet in de lijst met audio apparaten terug. Heeft iemand dit wellicht werkend gekregen?

18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

https://tweakers.net/pricewatch/379300/quantis-3d-soundsystem-lsw-1/specificaties/

Afgaande op de specificaties met name geen HDMI aansluiting zal dat niet gaan lukken.

De afstandsbediening van de Next Mini heeft geen IR transmitter kortom dat wordt het ook niet.

Reageert deze soundbar wel via de afstandsbediening van de TV met name de volume regeling?

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

De afstandsbediening van de Next Mini heeft geen IR transmitter kortom dat wordt het ook niet.

ik denk van toch wel de afstandbediening heeft bluetooth en ir blaster voor externe apparatuur (denk dat wel aan audio harder of zachter ) ik kan namelijk mijn soundbar geluid bedienen met die afstandsbediening ookal staat de next zelf uit (dus geen hdmi cec oid ) 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Ik lees daar verschillende uitleg over. De bediening van de Next had zover ik weet nog wel een IR de bediening bij de Mini zover ik het hier lees niet.

@MR_CHIP hoe is jouw soundbar aangesloten direct op de TV of tussen de TV en je mediabox?

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

idd direct op de tv via HDMI eARC

Steefb

Level 20
  • 16660Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7905Likes

De afstandsbediening van de mini heeft ook ir. Hij zou anders geen volume kunnen regelen, (dat gaat altijd via tv of adio apparaat).

De mini heeft geen infrarood ontvanger. Hierdoor is de Next Mini niet te bedienen met een universele afstandsbediening zoals bijvoorbeeld een Logitech Harmony.

Ziggo Next Mini: de afstandsbediening met Voice Co... - Ziggo Community

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Dan heb ik wat zaken door elkaar gehaald. 

Volume sturing gaat bij mij echt via HDMI vanuit de TV.

In het geval van de topicstarter kan de volume alleen via IR op de soundbar zelf worden geregeld.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP  schreef:

idd direct op de tv via HDMI eARC

Dan gaat de volume regeling vanuit de TV via HDMI naar je soundbar. Of kan  je de volume ook regelen als de TV uit staat?

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

ik kan met de next ab het volume alleen bedienen als de tv aanstaan maar de next zelf hoeft niet aan te staan

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP  schreef:

ik kan met de next ab het volume alleen bedienen als de tv aanstaan maar de next zelf hoeft niet aan te staan

Die Next heeft ook geen invloed, als de Soundbar aan je TV hangt. De afstandsbediening van de Next hoeft enkel gekoppeld te worden aan de TV deze stuurt via HDMI je soundbar aan.

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

maar dan nog zal de koppeling met de tv via ir gaan toch ?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP  schreef:

maar dan nog zal de koppeling met de tv via ir gaan toch ?

Dat wel ja. Hoewel weet jij wat er wel of niet actief is als de Next in standby staat ik niet.

Want wat bedoel je met uit? Standby, Eco stand of volledig stroomloos?

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

mijn next mini staat altijd in snelle start dus denk standby 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP  schreef:

mijn next mini staat altijd in snelle start dus denk standby 

En dat heb ik eerder al gevraagd en of het antwoord vergeten of het is nooit beantwoord.

Voor IR zijn er code tabellen, nu kies je in De Next of de Mini apparaat x of y hoe krijgt die afstandsbediening die code tabel binnen? We hoeven geen cijfercode in te voeren zoals dat met de afstandsbediening van een Humax nog wel kan/moet.

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

ik zelf heb werkelijk geen idee ik heb alleen de next boxen gehad sorry 

misschien kan ziggo hier wat meer duidelijkheid/transparant in zijn

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP  schreef:

ik zelf heb werkelijk geen idee ik heb alleen de next boxen gehad sorry 

misschien kan ziggo hier wat meer duidelijkheid/transparant in zijn

De reden waarom ik deels twijfel of er een IR transmitter in zit is deze zin op deze pagina.

Bij stap H staat : Het is mogelijk dat de mediabox sommige oudere televisie niet volledig kan bedienen.

Mischien lees ik het te letterlijk maar als de Mediabox de TV bedient kan dit enkel via HDMI.

Terug on topic als de Quantis niet in de Keuze lijst staat gaat het niet lukken.

MR_CHIP

Level 19
  • 12818Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

jij denkt dus ook dat als de next mini ver genoeg in standby staat dat die wel is waar niet volledig aangaat maar wel hdmi opdrachten door kan geven aan de tv (en dat ze dus eerst naar de next mini wordt gestuurd en dan naar de tv via hdmi)

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP  schreef:

jij denkt dus ook dat als de next mini ver genoeg in standby staat dat die wel is waar niet volledig aangaat maar wel hdmi opdrachten door kan geven aan de tv (en dat ze dus eerst naar de next mini wordt gestuurd en dan naar de tv via hdmi)

Ik heb  geen idee, maar door de formulering van dat zinnetje denk ik dat wel. Plak de voorkant van jouw afstandsbediening eens af reageert  de TV of soundbar dan ?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2820Posts
  • 297Oplossingen
  • 1356Likes

@heleenkooi, hoi! Heb je nog wat gehad aan de reacties hierboven? 🙂