waardeloos

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Quantis aansluiten met RJ11 ipv coax?

Hallo, ik gebruik momenteel de mediabox next aangesloten met coax kabel en daarnaast een quantis qe317 ook aangesloten met coax kabel. De quantis is verbonden naar mijn stereo installatie voor het omzetten van digitale naar analoge radio.

Ik overweeg om de next mini te laten plaatsen omdat deze wordt aangesloten op een internetkabel.

Zodoende kan ik dan de coax kabel tussen de woonkamer en meterkast laten vervangen voor een internetkabel en aangesloten op het ziggo modem. 

Op de achterzijde van de quantis zit ook een rj11 aansluiting.

Kan de quantis ook met een internetkabel  (rj11) de digitale radiosignalen ontvangen en omzetten naar analoog en doorsturen naar mijn stereo?

Want als dat niet werkt kan ik niet meer op die manier naar de radio luisteren via mijn stereo.

Het geluid van de sony stereo is veel beter dan via de tv. Bovendien speelt de sony ook movie bestanden af.

Kan de tv ook maar is niet zo goed als mijn bluray stereo installatie.

 

Ja er is een omslachtige manier waarop dat wel kan. Ik moet dan de next mini aanzetten en de tv. Vervolgens via de radio app via de tv de gewenste radiozender kiezen en het geluid dan van de tv naar de stereo. 

Omslachtig en het kost teveel stroom als ik daarvoor ook de tv moet aanzetten.

Dan laat ik liever de coaxkabel zitten en hou ik de mediabox next. 

Ik wil ook geen extra digitale radio kopen die dan weer aangesloten moet worden op de stereo.

De optie om de next mini te gebruiken via wifi tezamen met de quantis via coax lijkt me ook geen goed plan.

Want die next mini is zo klein daar zitten volgens mij geen goede antennes in voor goede wifi ontvangst.

Dan moet ik weer een mesh systeem of wifi versterker erbij gaan zetten.

Ik wil ook geen nieuwe stereo gaan kopen (versterker met internetradio) want dan moet ik ook weer een lossen mediaplayer erbij kopen. Dus nog meer apparaten.

Heeft iemand anders een goede oplossing? 

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, dat kan de quantis niet.

 

Fu V.023 (myhumax.info)

 

3 RJ11-aansluiting: aansluiting voor een infraroodmuis en voor software-update

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De QE317 zet geen digitale radio naar om naar analoge radio, 'analoog' heeft alleen betrekking op de audio-uitgang. De RJ11-aansluiting op de QE317 is alleen te gebruiken voor een externe IR-ontvanger.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Bekijk de Mini als een uitgeklede Next met weinig externe aansluitingen en herzie dan nog een keer je keuze om de Next te vervangen door een Mini.

 

Even terug wisselen wordt ook een lastig iets. 

 

Ik zou als ik om zou gaan naar een Mini de quantis niet meer gebruiken. Er zijn erg handige Internet Radio boxjes die meer kunnen en via Wifi werken.

 

Maar herdenk eerst je keuze voor een Mini.

Uitgelicht topic