1
Vraag
2
Reacties
spoddhermans

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Quantis QE317 hinderlijk uitval.

Een tijd terug de QE317 aangeschaft, niet direct via de actie van Ziggo maar via Kinq. De aansluiting rechtstreeks op de tv aansluiting van de wandcontactdoos. Vanaf het begin last van hinderlijke uitval van het signaal. Ben daarom gaan informeren bij de leverancier legt deze de bal terug bij Ziggo met de mededeling dat dit een bekend euvel is. Daarom eens wat gaan rond googelen en tot mijn verbazing is dit inderdaad een bekend probleem waarvoor zelfs "stopfilters" al dan niet gratis  worden afgeleverd en soms zelfs al direct bij de digitale ontvanger.

Eerlijk gezegd voel ik mij als eenvoudige consument (die noodgedwongen de digitale overstap moest maken) een beetje in de kou gezet. Dus beste Ziggo hoe gaan we dit klantvriendelijk oplossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @spoddhermans

 

Goed dat je even een update geeft, want hoewel ik het bericht hierboven ook zie, kan ik geen bestelling of bevestiging van het filter terugvinden. Er lijkt ergens iets mis te zijn gegaan. Ik heb hem daarom zojuist opnieuw voor je aangevraagd! Ik verwacht dat hij er volgende week is.

Bekijk in context

16 Reacties 16
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het retoursignaal (upstream) vanuit een modem of oudere interactieve decoders zoals de Mediabox XL en UPC Mediabox HD kan storing veroorzaken op de QE317. Een high-pass- of sperfilter, aangesloten op de QE317, blokkeert de betreffende frequentieband en lost deze storing op.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een high-pass-filter (HPFX258-IECFM) toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@tobiastheebe  schreef:

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een high-pass-filter (HPFX258-IECFM) toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.


Zou de POA-254 hier ook de oplossing zijn?

Misschien is de HPFX258-IECFM een goedkopere oplossing, maar al die 'tussenstekkers' kunnen ook problemen veroorzaken en zo is de POA ook weer jaren toekomst bestendig !

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De POA-254 kan alleen (als eerste splitter) worden gebruikt als er niet een van de eerder genoemde interactieve decoders in gebruik is. De HPFX258-IECFM is daarentegen een universele oplossing. Overigens heb je gelijk: de POA-254 filtert hetzelfde frequentiegebied (5-254 MHz). Als het modem de storing veroorzaakt, dan kan de QE317 op de TV-uitgang hiervan worden aangesloten om dit op te lossen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@spoddhermans  schreef:

Een tijd terug de QE317 aangeschaft, niet direct via de actie van Ziggo maar via Kinq. De aansluiting rechtstreeks op de tv aansluiting van de wandcontactdoos. Vanaf het begin last van hinderlijke uitval van het signaal. Ben daarom gaan informeren bij de leverancier legt deze de bal terug bij Ziggo met de mededeling dat dit een bekend euvel is. Daarom eens wat gaan rond googelen en tot mijn verbazing is dit inderdaad een bekend probleem waarvoor zelfs "stopfilters" al dan niet gratis  worden afgeleverd en soms zelfs al direct bij de digitale ontvanger.

Eerlijk gezegd voel ik mij als eenvoudige consument (die noodgedwongen de digitale overstap moest maken) een beetje in de kou gezet. Dus beste Ziggo hoe gaan we dit klantvriendelijk oplossen.


Ziggo heeft een tijdje, speciaal daarvoor een gratis filter ( 'tussenstekker' ) meegeleverd, dat deze problemen verhelpt. Helaas is die gratis verstrekking redelijk snel gestopt, maar misschien is een Ziggo moderator genegen u er toch één gratis toe te sturen. Anders moet u deze zelf betalen, wat natuurlijk ook geen kapitalen kost, maar óók klanten denken "...ieder duppie is er één...".

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @spoddhermans,

Welkom op de Community! De aanleiding is natuurlijk minder, maar fijn dat er al zo goed met je is meegedacht om het uitval van het signaal te stoppen. Je schrijft immers niet voor niets dat uitvallen van signaal hinderlijk is.

Bij deze heb ik daarom -kosteloos- een filter voor je aangevraagd. PostNL bezorgt dit filter zo snel mogelijk. Laat je weten hoe het gaat met het signaal als dit filter is geplaatst?
 

spoddhermans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reactie. Een Ziggo medewerker heeft inmiddels toegezegd mij een filter op te sturen.

spoddhermans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reactie. Een Ziggo medewerker heeft inmiddels toegezegd mij een filter op te sturen.

spoddhermans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor uw reactie. Moet toch zeggen dat Ziggo hier een beetje de piep-methode volgt. Hij die niet klaagt doen ze niets mee en degene die van zich laat horen daar bieden ze een oplossing. Het zou heel klantvriendelijk zijn als ze voor een bekend probleem ook standaard de oplossing meesturen. 

spoddhermans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik.

Bedankt voor deze handreiking. Zodra ik de filter ontvangen heb en enkele dagen heb kunnen testen, zal ik zeker een reactie geven.

VanAken

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag, 

Ik ervaar hetzelfde probleem met upstream internet signaal dat stoort op de Qe317. Kunt u mij ook het filter opsturen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@VanAken Ik heb je verzoek doorgestuurd naar de moderators.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @VanAken, welkom op de Ziggo Community!

 

Irritant dat je dit ook ervaart, ik heb de filter naar je opgestuurd. Fijne jaarwisseling alvast!

VanAken

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank u wel, ook een prettig 2023!

spoddhermans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb toegezegd om mijn bevindingen te posten. Heb echter nog geen filter ontvangen dus nog even geduld.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @spoddhermans

 

Goed dat je even een update geeft, want hoewel ik het bericht hierboven ook zie, kan ik geen bestelling of bevestiging van het filter terugvinden. Er lijkt ergens iets mis te zijn gegaan. Ik heb hem daarom zojuist opnieuw voor je aangevraagd! Ik verwacht dat hij er volgende week is.

spoddhermans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zoals toegezegd zou ik mijn bevindingen doorgeven. De filter mogen ontvangen en tussen de wcd en kabel gestoken. Zoals verwacht ontvang ik nu zonder problemen het radiosignaal. Iedereen bedankt die mij met raad en daad heeft geholpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic