1
Vraag
2
Reacties
Boborato

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Quantis QE317 d igitaal radio signaal valt steeds weg

Sinds een paar weken valt het digitale radiosignaal heel vaak weg. Het gebeurt vele malen gedurende de dag, soms heel vaak. De Quantis QE317 ontvanger geeft "geen signaal" aan en het gebeurt op de meeste radiostations. Ik heb een Mediabox XL en de Connectbox/Smart Wifi.

 

Zie de bijlagen om de aansluitingen in mijn appartement te zien. Aan de bekabeling in huis is sinds aanschaf van de Quantis receiver niets veranderd. Het huidige probleem is erg vervelend.

 

Ik heb over andere topics (https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/digitaal-radio-signaal-Quantis-QE317-valt-steeds-weg/td-p/899...) gelezen dat de installatie van een filter het probleem zou oplossen. Zou dit het geval zijn? Een technicus kwam enkele maanden geleden omdat het probleem van "geen signaal" nog erger was, hij veranderde wat dingen aan de bekabeling buiten en installeerde een splitter die de signaalniveaus verhoogde en het probleem oploste.

 

Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Een XL en Quantis samen geeft vaak onderbrekingen in ontvangst.

Daarvoor is het filter dat de storing wegneemt.

 

Ik heb het onder de aandacht gebracht vsn het mod team.

Die komen langs en zullen het verder oppakken. Zorg wel dat je postcode bekend is.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Boborato
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de foto's vergeten!

 

IMG-2134.jpg

 

 

MeterkastMeterkast

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Een XL en Quantis samen geeft vaak onderbrekingen in ontvangst.

Daarvoor is het filter dat de storing wegneemt.

 

Ik heb het onder de aandacht gebracht vsn het mod team.

Die komen langs en zullen het verder oppakken. Zorg wel dat je postcode bekend is.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1323Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

Dat filter komt jouw kant op! Dank voor het aanmelden @bloemen64 zo kunnen we ook deze weer snel voorzien van het juiste materiaal. 

Boborato
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk bedankt! Moet ik je nog iets geven? Of heb je alles wat je nodig hebt om het filter naar mijn huis te sturen? 😁

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Nee hoor, we weten alles al 😄

De adresgegevens staan in je profiel, dit is uitsluitend voor ons zichtbaar. Niet voor collega community leden 😉

Boborato
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk bedankt! Het filter arriveerde in een heel korte tijd en het loste mijn probleem volledig op. Zeer gewaardeerd!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic