1
Vraag
2
Reacties
JBoers1948

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Quantis QE 317 stoort op mijn AVR en Blu-Ray speler

Ik had mijn Quantis QE317 eerst analoog aangesloten op mijn Harman Hardon AVR . Dat gaf vreemde verstoringen zoals het compleet wegvallen van o.m.  mijn rechter front kanaal.  Deze AVR is een complex apparaat dat vele digitale protocollen aankan en dan vervolgens  omzet naar een aantal Dolby mogelijkheden afhankelijk van het gedetecteerde signaal.

Ik ben daarom maar overgestapt op de ook mogelijke TosLink verbinding. Dat gaat een stuk beter,  maar wel zoals verwacht, zonder de volumeregeling op de Quantis etc. Er wordt door de AVR  nu een PCM signaal gedetecteerd en omgezet naar Dolby PL II .

Maar:...   Ik constateer nu dat de afstandsbediening ( Viel al ookal een keertje uit, maar doet het weer na behandeling intern met een contactspray)  stoort op zowel mijn AVR, als op de eveneens via de AVR aangesloten Samsung BlueRay speler. De AVR zet signaal dan door naar mij TV via HDMI.

Als  de QE312 als ingang is geselecteerd, werkt de afstandsbediening van de AVR nog maar gedeeltelijk. Die werkt pas weer normaal, zoals onder meer aan- en uitzetten, als ik op de AVR een andere ingang selecteer.

Ik constateer ook dat  als ik mijn Samsung Blu-Ray speler,  die via HDMI en Toslink (Audio)  is aangesloten op een andere ingang van de AVR,  ook niet goed werkt zolang  de Quantis QE312  spanning  heeft ( aan of uit) .

Als de Quantis AE317 uit staat werkt de Blu-Ray speler naar behoren.

De Quantis IQE312 IR reageert kennelijk ook op de signalen van de beide andere afstandsbedieningen.

De TV gebruikt ook een Toslink koppeling om audiosignaal naar de AVR te sturen

Iemand een suggestie?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nader: Ik heb daarom net contact gezocht met Quantis en hun gevraagd, of een van hun technici er naar wil kijken. Dit probleem is, denk, ik gezien de symptomen, duidelijk IR Quantis 317 gerelateerd.  Wellicht is het door hun oplosbaar via bijvoorbeeld een firmware aanpassing? Ik wacht het evenaf.

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JBoers1948 Goed dat je het filter geplaatst hebt! Ik wil je vragen om de reactie van Quantis af te wachten. Op hun site staat ook een e-mailadres, heb je hier al heen gemaild? 

Bekijk in context

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb helaas helemaal niets vernmomen van Quantis. Jammer!!

Maar ik ben ondertussen nog wel wat wijzer geworden:

Na het grondig doorspitten van het uitgebreide manual van mijn Harman Kardon AVR.  De AVR afstand bediening heeft ook een AVR knop. Als je die gebruikt, krijg dfe AVR de controle terug . Ik kan de AVR dan, als Het Quantis kanaal in staat ook gewoon weer uitzetten. Ook is de toonregeling van de AVR dan weer te bedienen.  Ik moet nog wel testen of dat ook helpt  als ik mijn BluRay speler actief gebruik. Duidelijk is dat de Quantis IR , voor mij,  ongewenst  de AVR beinvloed en de controle overneemt .  Leve de AVR knop!!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @JBoers1948,

Jammer dat het niet helemaal lekker gaat i.c.m. de externe apparatuur. Ik zie dat het hier heel rustig is gebleven. Heb je inmiddels een oplossing kunnen vinden?

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nee geen reacties nog. Ik was benieuwd, of de koppeling via de kabelaansluiting en het plaatsen van een sperfilter weliicht toch  iets  kan betekenen. Dat is de galvanische koppeling . Duidelijk is  dat de IR reageert op de afstandsbedieninegn van mijn Samsun Bluray speler en de AVR.  Ik kan de AVR niet uitschakelen al die op de oipt pport van de Qantis staat (aan of of stand by). We al ik een andere ingan actief  maak. De  Samsung Blu Ray speler wil een film niet opstarten als de Quantis aan staat  (Disk beperking ) . Lukt wel als die op stand by staat of als ik de Quantis spanningsloos maak . Vreemd probleem. Als de Quantis spaningsloos is  zijn er ook geen problemen met de AVR en de Blu Ray speler.

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nader: Ik heb daarom net contact gezocht met Quantis en hun gevraagd, of een van hun technici er naar wil kijken. Dit probleem is, denk, ik gezien de symptomen, duidelijk IR Quantis 317 gerelateerd.  Wellicht is het door hun oplosbaar via bijvoorbeeld een firmware aanpassing? Ik wacht het evenaf.

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de vraag  nu al weer ruim een week geleden ook rechtreeks bij Quantis neergelegd , via een formulier op hun site. Ik kreeg helaas nog geen enkele reaktie van Quantis.

De verstoringen blijven. Ik ga anders toch maar proberen of een scheidingsfilter, wellicht ,verbetering geeft. Via de antenne ingang is ernu  in ieder geval nog galvanisch verbinding  mogelijk  via de TV ingang en de HDMI koppeling en Toslink koppeling van de TV naar de AVR.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @JBoers1948, heb je inmiddels een reactie van Quantis ontvangen? Wij hopen in ieder geval van wel! Mochten we iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag. 

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nee helaas niet. Ik wacht nu  op het bestelde  scheidingsfilter.

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Scheidinsgfilter geplaatst. Probleem blijft.  

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JBoers1948 Goed dat je het filter geplaatst hebt! Ik wil je vragen om de reactie van Quantis af te wachten. Op hun site staat ook een e-mailadres, heb je hier al heen gemaild? 

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb helaas helemaal niets vernmomen van Quantis. Jammer!!

Maar ik ben ondertussen nog wel wat wijzer geworden:

Na het grondig doorspitten van het uitgebreide manual van mijn Harman Kardon AVR.  De AVR afstand bediening heeft ook een AVR knop. Als je die gebruikt, krijg dfe AVR de controle terug . Ik kan de AVR dan, als Het Quantis kanaal in staat ook gewoon weer uitzetten. Ook is de toonregeling van de AVR dan weer te bedienen.  Ik moet nog wel testen of dat ook helpt  als ik mijn BluRay speler actief gebruik. Duidelijk is dat de Quantis IR , voor mij,  ongewenst  de AVR beinvloed en de controle overneemt .  Leve de AVR knop!!

JBoers1948
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Toch nog een kleine aanvulling. Via Toslink is de geluidskwaliteit (Surround) nu heel goed, meet heel veel helderheid  en duidelijk hoorbare basspartijen , tot vel in het laag. Via de "AVR" knop van de AVR afstandsbediening krijgt de Harman Kardon de controle  weer grotendeels terug. Alleen de "Tone" knop  van de AVR afstandsbediening geeft dan wel alleen "Tone off"( dus recht)  en kan niet doorschakelen  naar de mogelijkheden om de Treble en Bass instellingen nog te beïnvloeden.  Het laag bij sommige reclames kan soms toch  best wat minder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic