1
Vraag
2
Reacties
Wiemsche

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Quantis CI+ module werkt niet meer

Tijdens het tv kijken op mijn smart tv met CI+ module, merk Quantis, (beiden pas enkele weken oud) sprong opeens het beeld weg, waardoor ik enkel en alleen nog np1, npo2, npo3 en nog enkele zenders ontvang. 

Nedflix e.d werkt prima. Eerder werkte alles prima en kon ik alle zenders digitaal ontvangen. Omdat de storing zich plotseling voordeed, vermoed ik dat de CI+module het heeft begeven. Ik ben het gehele storingsstappenplan van Ziggo doorlopen. De CI+-kaart doet het niet meer. De smartcard werkt gewoon in mijn humax 5200C!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Wiemsche, het spijt me dat je deze ervaring hebt met onze Klantenservice. Ik kan er persoonlijk weinig aan veranderen, maar ik geef je feedback zeker door.

 

In mijn ervaring gaat een CI+ module zelden stuk, eens zal het gebeuren maar ik hoop dat ik gelijk heb en dat we dit sneller op kunnen lossen.

Je kunt een CI+ module niet zomaar in een tv-toestel steken om te testen of hij wel goed werkt, daarvoor moet je vaak de eerste installatie van het tv-toestel opnieuw doen (zónder CI+ module in het toestel!) en als je weer beeld hebt op NPO1, daarna pas de CI+ module invoeren. Heb je dit thuis al gedaan?

Als het opnieuw uitvoeren van de eerste installatie het niet oplost ruil ik graag je CI+ module om!
(En als het daarna nog niet werkt vrees ik voor de CI+ aansluiting in de tv...)

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ook gecontroleerd of de module nog goed in de tv zit?

Maak de contacten eventueel even voorzichtig schoon.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wiemsche welkom op dit klant helpt klant forum.

Kan je nog wel in het instellingen menu van de smartcard komen? Of is dat ook onderdeel van het stappen plan.

De smart apps op je TV hebben verder niks met de CI module te maken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Via deze Link kan je zien hoe de CI+ module geïnstalleerd kan worden.

Zoals @Steefb  of hij goed om zit,  de Oranje Logo van van de Quantis naar jou toe en de Chip ook in de module dan zit hij goed in de TV.

 

Quantis Interactieve CI+ Module

Wiemsche
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Steefb, Dave, RoWi,

hartstikke bedankt voor jullie tips. Ik heb n.a.v. daarvan vanmiddag alles nog eens gecheckt, maar vrees toch dat de CI+module het heeft begeven. Hij deed het immers in eerste instantie ook probleem, toen op een gegeven moment midden in een uitzending het beeld wegviel. De enige melding die ik nu ontvang is “ voer CI+ module in” terwijl deze er al inziet. Het lijkt alsof de tv de kaart niet meer herkent.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Wiemsche 

Geeft de TV melding geen Live TV

Ga even TV instellingen dan Zenders kijken of je de Zender kan instellen naar de gegevens op het plaatje.

 

Soms wil een Module nog wel eens met smartcard een update ontvangen.

 

Ik had dit laatst ook en heb opnieuw de zenders via de TV ingesteld en éénmaal ingesteld via 474.000 ID 5555 was de module er weer eb daarna ook werkzaam 

Je kan ook naar Mijn Ziggo

Dan naar producten en kies tabblad Televisie > bekijk even wel nummer de smartcard heb dan haal zenders op.

 

 


Alternatief Netwerk-ID of 

Handige Stappenplan

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hoi @Wiemsche,

Welkom op de Community! Wat merkwaardig dat je nog maar zo'n beperkt aanbod hebt. Gelukkig ben je goed op weg geholpen dankzij onder andere @Dave-! Heeft het geholpen? 

Aan de smartcard lijkt het in ieder geval niet te liggen, aangezien het wel via een box werkt. Goed dat je dit hebt uitgesloten! ​​Hieruit maken we op dat de communicatie tussen de kaart + module en tv dus niet lekker loopt. Heb je een andere module in huis die je wellicht in de tv kunt schuiven? Of een andere gecertificeerde tv waar je huidige module inpast? Hiermee sluit je je de modules en de tv uit. We zijn benieuwd naar je uitkomst :-)!

Wiemsche
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Vincent,

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de interactie CI+ 1.3 module (Quantis) stuk is. Zoals ik al aangaf werkte de TV met CI+ module probleemloos, tot plotseling tijdens het kijken naar een tv-program het beeld spontaan weg viel. Daarna heb ik alles geprobeerd om het probleem zelf op te lossen, ook door de kaart in een andere tv te steken. Ik ben zelfs naar Ziggo-stand in de MediaMarkt in Heerlen gegaan, waar ik de kaart ook heb aangeschaft. Helaas kon men mij hier niet meer dan doorverwijzen naar de klantenservice van Ziggo. ze zijn alleen maar een verkooppunt, geen servicepunt.

Bij de klantenservice lukt het me niet om in contact te komen, minutenlang hang ik in de wacht, ik heb hier door mijn drukke baan echt geen tijd voor, vandaar dat ik me een beetje radeloos tot deze Ziggo community heb gewend. Met de service/dienstverlening en dan met name de bereikbaarheid van Ziggo is het droevig gesteld. Men graaft zich in achter allerhande selfservice hulpmiddelen, fysiek contact wordt haast onmogelijk gemaakt.

bijna tot wanhoop gedreven probeer ik dan maar via Ziggo contact te leggen met een servicemonteur, die E50,-- wil ik ook nog wel betalen, als het probleem uiteindelijk maar wordt opgelost, dan raak ik weer verzeild in een chatfunctie (de volgende drempel die wordt opgegooid) die vervolgens op dat moment niet bereikbaar is, verzocht wordt om het op een later moment opnieuw te proberen.Eigenlijk ben ik een ontevreden klant, ik betaal maandelijks Euro 102,-- (!) voor mijn Ziggo abonnement met “razendsnel internet”, weliswaar Foxsports, daarbovenop nog een Netflix abonnement. De dienstverlening is diep triest.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Jammer dat u de service van Ziggo niet goed vind, hier op de Community doen we er alles aan om dit te verhelpen.

 

De enige vraag om wat voor TV gaat het en hoe zit de Quantis module in de TV.

Is er niet per ongeluk met de Source/bron knop van de TV naar een ander output geschakeld.

Foto 1 is de module met Smartcard

Foto 2 is hoe de Quantis in de TV gestopt wordt welke kant. Misschien even klein zetje aandrukken.

 

Omdat de Quantis bij de Media Markt is gekocht zal daar de Garantie verhaald moeten worden, hier staat Ziggo geheel buiten.

 

Wat misschien wel mogelijk is dat u een nieuwe CI+ Module deze kan je voor € 2,- per maand huren kijken of die werkt, unkrijgt van Ziggo dan 1 met nieuwe smartcard.

 

Of dat zal ik even na moeten vragen aan @Vincent Ziggo  kan hij eventueel de module omruilen ter compensatie (Ik kan dit niet beloven, ik ben geen Ziggo Medewerker) ik ga dat even aan de moderators voorleggen en dan komen ze er op terug.

Wat ook nog kan is dat de moderator u even een berichtje via PB stuurt en een bel afspraak maakt. Op de community kunnen we veel voor de klant doen, het is niet voor niets een klant helpt klant forum,

 

Aan kosten, ik betaal ook € 100,50 en heb ook diverse producten, en het kan een keer defect raken, waaronder ik een eigen Quantis module heb, en een eigen Smit module als reserve.

 

Ik begrijp het punt, en zal uw bericht aan Vincent of collega voorleggen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Wiemsche, het spijt me dat je deze ervaring hebt met onze Klantenservice. Ik kan er persoonlijk weinig aan veranderen, maar ik geef je feedback zeker door.

 

In mijn ervaring gaat een CI+ module zelden stuk, eens zal het gebeuren maar ik hoop dat ik gelijk heb en dat we dit sneller op kunnen lossen.

Je kunt een CI+ module niet zomaar in een tv-toestel steken om te testen of hij wel goed werkt, daarvoor moet je vaak de eerste installatie van het tv-toestel opnieuw doen (zónder CI+ module in het toestel!) en als je weer beeld hebt op NPO1, daarna pas de CI+ module invoeren. Heb je dit thuis al gedaan?

Als het opnieuw uitvoeren van de eerste installatie het niet oplost ruil ik graag je CI+ module om!
(En als het daarna nog niet werkt vrees ik voor de CI+ aansluiting in de tv...)

Wiemsche
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Dave, Mark,

 

het is een misverstand dat ik de CI+ 1.3 module van Quantis van de Mediamarkt in Heerlen is gekocht. Ik heb de bestelling hiervan enkele maanden geleden via het Ziggo verkooppunt dat in de Mediamarkt Heerlen is gevestigd, gedaan, waarna ik enkele dagen later de betreffende module via Ziggo thuis heb gekregen. Ik betaal hier inderdaad Euro 2,-- per maand voor. De module is dus geen prive-aankoop. 

Zoals gezegd heeft deze het ook enkele weken probleemloos gedaan en is deze tijdens het tv-kijken spontaan rond 21.00uur uitgesprongen en heeft het daarna nooit meer gedaan. Ik heb alle instellingsprocedures, zoals ook op de Ziggo-community en op de Ziggo-site worden genoemd meermaals doorlopen, telkens zonder resultaat. 

Het betreft een smart tv van het merk solora die zelfs in een doos met het opdruk “Ziggo-logo” en “Netflix” werd verkocht. De TV hangt op mijn slaapkamer. Ik heb vervolgens ook diverse malen gepoogd om de module aan de gang te krijgen op de Samsung op de slaapkamer van mijn zoon. Eveneens geen beeld.

Mijn conclusies is dat de CI+ 1.3 module van Quantis defect moet zijn. Ik zag graag dat ik een vervangend exemplaar krijg toegestuurd.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie adviezen en hulp.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Check, dan sturen we je een nieuwe toe. Ik heb de huidige Extra CI+ module opgezegd en een nieuwe besteld, levering volgt z.s.m.!

Wiemsche
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Mark, ik heb de nieuwe CI+ ontvangen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Dank daarvoor. Het resultaat is echter ongewijzigd. Alle installatie stappen wederom opnieuw doorlopen.  NPO1,2 en3 ontvang ik. Wel ben ik er achter gekomen dat nagenoeg alle overige zenders te vinden zijn op Ziggo kanaal 900 en verder. Behalve Fox Sports 1, 2 en 3  en de Ziggo kanalen. 
deze laatste ontvang overigens wel als vanouds op mijn mediabox en de humax (met Samsung tv) van mijn zoon (kanalen 421,422 en 423 resp. 401t/m404). Ook met de smartcard die met de nieuwe CI+ module is meegeleverd. Om moedeloos van te worden. 

Supernaus

Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

@Wiemsche Wat gebeurt er als je een tijdje op kanaal 4 de tv aan laat? In het verleden werd wel eens deze tip gegeven. 5 a 10 minuten later was er weer beeld.

Andere tip is om even de tv spanningsloos te maken dan de installatie opnieuw uit te voeren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Wat zie je in beeld op de zenders die niet werken? De foutmelding geeft aan waar het probleem zit.

Fred Ottenhof

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had ook het probleem dat het CI-module steeds uitviel. Het blijkt dat de aansluiting tussen de pennetjes in de TV en de busjes in het CI-module niet goed is. Enig proberen later bleek dat als ik een wigje plaats tussen de TV en het module dat ding kennelijk zodanig wordt scheefgedrukt dat die aansluiting wel goed genoeg wordt. Klungelig van beide fabrikanten, natuurlijk, maar het geheel werkt inmiddels wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic