Jobi

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

QLED 4K 55QN92A met CI module 1.4

Hallo, zojuist een nieuwe tv gekocht 

55" Neo QLED 4K 55QN92A (2021)

Op de tv wil ik graag de kanalen kunnen laden via een module 1.4.

Dat lukt mij niet omdat deze module niet door ziggo wordt verkocht.

De kanalen lade via de coax kabel gaat ook al niet.

Ik wilde mogelijkheid hebben dat ik niet via de mediabox kijkt maar gewoon via de samsung tv.

Kan iemend mij daat bij helpen?

52 Reacties 52
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fijn dat dit gelukt is, dan de CI module, de methode die eerder wordt beschreven is de aanbevolen manier.

Waar ik op dit moment benieuwd naar ben als u de TV uit zet en de module er zonder smartcard in stopt, wat ziet u dan bij de systeem instellingen zenders Algemene Interface?

En bij de Expert instellingen wordt daar een CAM genoemd?

 

Als u aan deze kanalen genoeg heeft prima, uiteraard betaalt u voor meer kanalen daar is die smartcard en module voor.

 

Als ik hier mijn oude ci module in de Samsung doe krijg ik ook geen melding dat deze er in zit, de instellingen van de module zijn wel zichtbaar in het zenderzoek menu.

Stel u stopt de module er in zonder smartcard en gebruikt netwerk ID 5555 dan zult u normaliter op rtl 4 een melding krijgen dat de smartcard ontbreekt. Als u dan de smartcard er in stopt zou dat kanaal en verder ook zichtbaar moeten zijn.

 

Dit schijf ik puur ter informatie als u nu tevreden bent niks meer doen.

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, rowi, ik dacht dat alles geladen was, na het doorlopen van de kanalen bleef ik al steken op rtl4 die niet in beeld kwam. Wel werd er gevraagd naar de module. Module 1.3 gebruikt. Gaf aan dat er een update was voor deze module  maar hij bleef op o.o% staan en starte niet op . Heb het opgegeven. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ah het update probleem dat lijkt ergens aan de Ziggo kant fout te gaan.

 

Dan maar de ongecodeerde kanalen.

Digi1946

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zou dit ook werken op een LG Oled 55G36LA? 

Zie zou ook moeten werken  met een Quantis versie 1.4 of blokkeerd Ziggo ook deze mogelijkheid

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Digi1946 waar haal je de info vandaan dat ziggo iets blokkeert?

1.4 modules zijn niet beschikbaar.

 

Je hebt alleen wel een smartcard nodig, deze is enkel in combinatie met een ci+ module te huur bij ziggo.

Op andere manier verkregen smartcards worden niet geactiveerd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@Digi1946 Dit type is nog 'te nieuw' en daardoor nog niet door Ziggo getest. De TV is echter wel geschikt voor DVB-C van Ziggo met CI+ 1.3. CI+ 1.4 wordt vooralsnog alleen door KPN gebruikt voor Digitenne (DVB-T2).

Digi1946

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Deze kaart is wel beschikbaar. Ik ben nog in het bezit van een ziggo kaart welke ik destijds met een Humax heb aangechaft maar dit ik door een kabel storing al heel lang niet meer heb gebruikt

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op de quantis 1.3 modules staat dat ze geschikt zijn voor 1.4 tv's en dat is correct, het blijven echter 1.3 modules.

 

Quantis Interactieve CI+ Module | Klantenservice | Ziggo

Digi1946

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dank je wel

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Digi1946  schreef:

Deze kaart is wel beschikbaar. Ik ben nog in het bezit van een ziggo kaart welke ik destijds met een Humax heb aangechaft maar dit ik door een kabel storing al heel lang niet meer heb gebruikt


Staat die nog wel in Mijn Ziggo onder Producten Internet?

Zo ja, installeer de TV, zoek de zenders, stop de CI+ module erin met de smartcard en klik achter de smartcard in Mijn Ziggo en haal de zenders opnieuw op, dan wordt er binnen 15 minuten een signaal naar de smartcard welk abonnement je hebt.

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

@tobiastheebe  schreef:

@Digi1946Dit type is nog 'te nieuw' en daardoor nog niet door Ziggo getest. De TV is echter wel geschikt voor DVB-C van Ziggo met CI+ 1.3. CI+ 1.4 wordt vooralsnog alleen door KPN gebruikt voor Digitenne (DVB-T2).


Ik verwacht niet dat KPN/Digitenne het potentieel van de 1.4 definitie beschikbaar zal stellen. 

Vreemd genoeg wordt de insteek kaart op de eigen site 2.0 genoemd.

Dat potentiel  is 1 kanaal kijken en een ander kanaal kunnen opnemen. Het is in dit topic al eerder genoemd dit is helemaal niet 'te nieuw' de 1.4 definitie bestaat al sinds 2012.  Bron. Het is ook maar de vraag of de televisies dit wel kunnen.

We zijn al bij 2.0 usb CI modules  bron 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@Garihd Zie deze pagina voor meer informatie over de CI+ 1.4 CAM van KPN. Voor Digitenne wordt HEVC (H.265) gebruikt, onderstaande functies vereisen mogelijk ook CI+ 1.4:

 

20230505-01.PNG

 

Met CI+ 2.0 wordt inderdaad de USB CAM bedoeld. Met 'te nieuw' refereerde ik tenslotte aan de TV, niet de CI+ 1.4 CAM van Quantis waar Digi1946 op doelde.

Digi1946

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Vanmorgen nog eens nagelezen en  jouw bericht klopt

Bedankt voor je reactie

Uitgelicht topic