Jobi

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

QLED 4K 55QN92A met CI module 1.4

Hallo, zojuist een nieuwe tv gekocht 

55" Neo QLED 4K 55QN92A (2021)

Op de tv wil ik graag de kanalen kunnen laden via een module 1.4.

Dat lukt mij niet omdat deze module niet door ziggo wordt verkocht.

De kanalen lade via de coax kabel gaat ook al niet.

Ik wilde mogelijkheid hebben dat ik niet via de mediabox kijkt maar gewoon via de samsung tv.

Kan iemend mij daat bij helpen?

52 Reacties 52
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Indien je de installatie met module nog eens wil proberen, dan kun je naar mijn eerste reactie in dit topic kijken, daar had ik ook een paar vragen gesteld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In ieder geval de Nederlandse markt wereldwijd is een ander verhaal. Vergeet niet dat voor reguliere TV het moeilijk werdt gemaakt een CI module met smartcard te kopen.

Zelfs nu heeft Ziggo de mogelijkheid niet enkel een smart card te huren. De fabrikanten zullen voor Nederland de nodige licenties niet willen betalen als de 'enige' dvb-c provider 1.4 niet ondersteund.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

Als je TV kiest op de Samsung als ingang, dan zou je de 56 kanalen moeten kunnen zien.


56? Veel meer toch want voor de ongecodeerde kanalen is die module en smartcard niet nodig.

Dan wordt netwerk ID (0)4444 gebruikt ik vermoed dat @Jobi die kanalen heeft gevonden.

 

Inderdaad via de Home/Source knop zou er een menu balk in beeld moeten komen.

Dan Live tv Kabel kiezen. Op mijn Samsung ziet dat er zo uit.

16581602206115633224146282630371.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Dat melde TS: "Hoi, Ik heb het geprobeerd , alles verwijderd, tv opnieuw opgestart, kon nu wel de kanalen zoeken en het lukt om 56 kanalen op te slaan althans dat zegt de tv."

En dat lijkt op Kabel TV: Kabel TV: voordelig tv kijken | Ziggo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Dat melde TS: "Hoi, Ik heb het geprobeerd , alles verwijderd, tv opnieuw opgestart, kon nu wel de kanalen zoeken en het lukt om 56 kanalen op te slaan althans dat zegt de tv."

En dat lijkt op Kabel TV: Kabel TV: voordelig tv kijken | Ziggo


Dat had ik ook gelezen aangezien de topic starter wel een CI module en smartcard lijkt te hebben zou deze meer kanalen ter beschikking moeten hebben met de instellingen die Thobias gaf. Het is mij nu niet duidelijk of er wel of geen module en smartcard bij de topic start aanwezig is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Hoewel het vreemd blijft dat ik er maar geen kanalen erop krijg metmijn module 1.3

Zolang de CAM en smartcard geschikt zijn voor het gebied (Quantis/Smit/Neotion + Irdeto voor fZiggo, SmarDTV + Nagravision voor fUPC) zou het moeten werken.

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er is een knop bron, daar kan je de hmdi zien welke is aangesloten

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jobi  schreef:

Er is een knop bron, daar kan je de hmdi zien welke is aangesloten


Probeer eens de Home knop Live TV zit in het apps menu verstopt zie de afbeelding. Samsung noemt dat de smart Hub.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jobi Druk dan eens een paar maal achter elkaar op de bron knop, als het goed is wisselt dan de ingang.

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, ik zie geen melding dat de module is gezien door de tv, kan hem dan ook niet instellen. Heb deze module in een andere tv gedaan en hij werd herkent. de module is 1.3 plus

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Rowi, je ziet bij mij niet de app in de onderste balk, kun je mij dat uitleggen?

of zit het in het probleem dat de tv de module niet herkend

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jobi  schreef:

Hallo Rowi, je ziet bij mij niet de app in de onderste balk, kun je mij dat uitleggen?

of zit het in het probleem dat de tv de module niet herkend

 


Voor live TV kunt u die module er zelfs uit laten dan ziet u alleen de 56 ongecodeerde kanalen. Dat de module niet wordt herkend  kan meerdere redenen hebben niet goed aangedrukt bijvoorbeeld of de verkeerde adapter waar de module in gaat dat heeft met het aantal pinnen te maken, dat mag u voorlopig even vergeten.

 

Ziet u de apps balk wel als u de TV aanzet? Of ziet u het item live tv niet? Voor de vorm wel even vragen de TV is via Coax verbonden aan het Ziggo punt?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jobi Nu wordt het heel verwarrend, je wilt TV kijken en hebt zenders gevonden, maar die kun je niet zien en nu komt een CI+ 1.3 om de hoek kijken.

Ik zou alles even stap voor stap uitzoeken, want nu weet ik niet meer waar ik antwoord op moet geven.

In ieder geval succes gewenst.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als de 56 (ongecodeerde) zenders voldoende zijn, dan zou ik de module verwijderen uit de TV en verder negeren.

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oké.heb nu alles er uit gehaald met alleen de coax kabel er nog in. Heb wel de balk maar niet de live tv app.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@Jobi Nu wordt het heel verwarrend, je wilt TV kijken en hebt zenders gevonden, maar die kun je niet zien en nu komt een CI+ 1.3 om de hoek kijken.

Ik zou alles even stap voor stap uitzoeken, want nu weet ik niet meer waar ik antwoord op moet geven.

In ieder geval succes gewenst.


Mee eens eerst de nu gevonden kanalen in beeld brengen.

 

Het genoemde aantal kanalen 56 is van Samsung zelf dat heet TV Plus.

 

De ongecodeerde Ziggo TV kanalen zijn er 65 op dit moment

 

Het lijkt er nu op dat de juiste zender zoek procedure nog niet is gevolgd.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Voor het toevoegen van de ongecodeerde zenders kun je onderstaande instellingen gebruiken:

 

  • Frequentie: 474 MHz (moet soms als 474000 ingevoerd worden)
  • Modulatie: 64-QAM
  • Netwerk-ID: 4444 (moet soms als 04444 ingevoerd worden)
  • Symboolsnelheid: 6875 ks/s (6900 indien je in voormalig UPC-gebied woont)
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jobi Nu u alles er uit heeft kunt u naar het instellingen menu gaan, optie 3 zou zenders moeten zijn.

Daar kiest u automatisch afstemmen 

Druk op start

Zet antenne op Kabel

Type kanaal Digitaal

Operator Ziggo of upc

Netwerk handmatig

Dan de gegevens die Thobias heeft gepost.

Als alles is ingevuld druk op scannen

 

Is het scannen klaar ziet u 135 bij digitaal

65 TV

70 Radio

56 tvplus.

 

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klasse, het heeft gewerkt heb alle kanalen en de app live tv. Hartelijk dank aan iedereen die mee geholpen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Top, fijn om te lezen.

Uitgelicht topic