1
Vraag
2
Reageer en help mee
ThijsO.

Level 1
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Programmering Ziggo Sport Racing

Goedemorgen, 

 

Door enkele problemen heb ik vorig jaar over moeten stappen van Ziggo naar KPN, waarbij ik naar tevredenheid ben geholpen door de Ziggo-medewerkers op dit forum. Bij KPN maak ik gebruik van het extra zenderpakket van Ziggo Sport, vooral vanwege de zender Ziggo Sport Racing. 

Nu vraag ik me af op basis waarvan de programmering van Ziggo Sport Racing wordt bepaald. Na maandenlange stilte is twee weken geleden de Formule 1 weer begonnen, met daarbij ook de Formule 2 en Formule 3, waarvoor Ziggo de uitzendrechten heeft. 

Wat me de afgelopen twee weekenden opviel, valt me voor komend weekend ook weer op. De Formule 1 vrijdag-trainingen worden live uitgezonden op Select, en hoeven dus niet worden uitgezonden op Ziggo Sport Racing, wat begrijpelijk is.

Verder zijn er op vrijdag ook Formule 2- en Formule 3-trainingen en -kwalificaties. Deze sessies worden echter nergens uitgezonden. Dat ze niet op Select worden uitgezonden snap ik, maar zulke sessies zijn toch juist perfect om op Ziggo Sport Racing uit te zenden? Op deze tijdstippen zie ik in de programmering dat er Hoogtepunten worden uitgezonden van de races in Oostenrijk. Is hier een reden voor? Ik kan me voorstellen dat er minder mensen naar deze trainingen/kwalificaties kijken, dus vind het begrijpelijk dat Ziggo er geen commentator voor gaat neerzetten, maar als ik het goed heb ontvangt Ziggo de beelden inclusief het Engelse commentaar (dit viel me afgelopen weekend op, toen er op sommige momenten Engels commentaar te horen was). 

Als er een reden voor is, hoor ik het natuurlijk graag, maar ik betaal een mooi bedrag per maand om de Ziggo Sport-zenders te ontvangen, en zou het zonde vinden om voor deze sessies ook nog F1TV te moeten aanschaffen.

Verder ben ik overigens erg tevreden, maar hier ben ik wel nieuwsgierig naar.

Alvast bedankt voor de reactie! 

4 Reacties 4
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ThijsO.,

Absoluut een goede vraag! Ik zie inderdaad dat van de F2 en F3 alleen de races zelf worden uitgezonden. Ik zie op dit moment ook geen geplande uitzendingen voor latere vrije trainingen & kwalificaties. De reden daarvan is dan meestal afspraken en contracten, en dat wordt weer tevens gebaseerd op interesse.  Ik denk dat Ziggo Sport op dit moment dus alleen de rechten heeft voor de races zelf. Zoals je al aangeeft zal het niet altijd aan de ruimte in de programmering liggen, hoewel we uiteraard nu wel even in een uitzonderlijke situatie zaten/zitten. 

Met diverse Nederlandse successen (Hoi Max, Nyck, Veekay) in alle verschillende autosporten, worden de mogelijkheden altijd onderzocht om dit uit te gaan zenden/uit te breiden, dus wie weet volgt het alsnog in de toekomst 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ThijsO. F1TV hoef je niet aan te schaffen, die krijg je van Ziggo.

Klik op de link en koppel je abonnement volgens de stappen op die pagina.

https://www.ziggo.nl/entertainment/f1-tv-pro-activeren

Activeer gratis F1 TV Pro

Speciaal voor Ziggo klanten met een Ziggo Sport Totaal-pakket

 

Dit Formule 1-seizoen is je Ziggo Sport Totaal-pakket nóg beter, mooier en intenser. Activeer gratis het F1 TV Pro abonnement en kom nog dichter bij de races. Kijk online of via de app mee met je favoriete coureur en luister naar de teamradio’s. Beleef racing alsof je er zelf bij bent.

@Alex Ziggo 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Absoluut goede toevoeging, @Be rt, alleen zit @ThijsO. op dit moment bij KPN 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ah, dat is jammer, daar heb ik overheen gelezen. @Alex Ziggo 

Ach ja, zo heeft iedere provider zijn voordelen en/of nadelen. @ThijsO. 

Het moet bij beiden uit de lengte of uit de breedte komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic