Herman Sloothaa

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Programmalijst in Mediabox Next onjuist

Sinds enkele weken is de programmalijst van de Mediabox Next niet meer correct. De programma's van Ned. 1, Ned. 3, SBS 6, Veronica, Net 5, SBS 9 en Eurosport geven aan: Geen info beschikbaar.

Hierdoor kunnen er van deze zenders ook geen programma's opgenomen worden. Resetten en zelfs terugzetten naar fabrieksinstelling hebben geen resultaat. 

Weet iemand of dit een vaker voorkomend probleem is dan wel wat de oplossing hiervoor is?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Herman Sloothaa
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vanmiddag ben ik er met horten en stoten in geslaagd een update uit te laten voeren. Werd enkele malen gemeld dat updaten onmogelijk was (met melding CS1028 en CS1020) en de mediabox reageerde nergens meer op, vreesde dat ik helemaal zonder zou komen te zitten, , maar na lang wachten ging toch vanzelf de update van start. De programmalijst is nu weer compleet. Wat me wel opvalt: de mediabox had vóór de update versie 4.19 en na de update (er werd gemeld dat er een update was uitgevoerd) nog 4.19, terwijl ik gisteren las dat er vanaf vandaag een versie 4.22 beschikbaar is. Ra, Ra, waar zijn al de tussenliggende updates?? Maar voorlopig ben ik dus weer compleet...

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@trebor66 om dezelfde vragen en verwarring te voorkomen, lijkt het handiger om in  je 1e topic over hetzelfde onderwerp te blijven reageren: Sorry het downloaden van de CS1020 software is nie... - Ziggo Community

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de box ook al eens even uitgezet met het knopje achterop?

Hoe is je box met het internet verbonden?

Ook een router herstart wil misschien wel helpen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Herman Sloothaak, welkom op de Community! 

Had je inmiddels al tijd gehad om de tips van @Steefb te doorlopen? Zo ja, hoe staat het er momenteel voor? 

Herman Sloothaa
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vanmiddag ben ik er met horten en stoten in geslaagd een update uit te laten voeren. Werd enkele malen gemeld dat updaten onmogelijk was (met melding CS1028 en CS1020) en de mediabox reageerde nergens meer op, vreesde dat ik helemaal zonder zou komen te zitten, , maar na lang wachten ging toch vanzelf de update van start. De programmalijst is nu weer compleet. Wat me wel opvalt: de mediabox had vóór de update versie 4.19 en na de update (er werd gemeld dat er een update was uitgevoerd) nog 4.19, terwijl ik gisteren las dat er vanaf vandaag een versie 4.22 beschikbaar is. Ra, Ra, waar zijn al de tussenliggende updates?? Maar voorlopig ben ik dus weer compleet...

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het is even zweten geweest, als ik het zo lees @Herman Sloothaak ! Gelukkig dat de box zichzelf nu toch heeft herpakt en de update is uitgevoerd. Het allerbelangrijkste: Je programmagids doet weer wat deze hoort te doen. 

 

Wat betreft de updates van de box en waarom deze van 4.19 naar 4.22 gaat is omdat de updates daar tussenin wel zijn ontwikkelt, maar niet zijn uitgebracht. Het lijkt daarom ook dat je ineens een gat hebt van meerdere updates, maar eigenlijk heb je niets gemist. Sommige updates worden door ons niet uitgebracht omdat hier bijvoorbeeld bepaalde bugs in ontdekt worden. Deze worden er dan weer uitgehaald en verder ontwikkelt tot dus de update komt waarin dat allemaal is opgelost. In dit geval is dat 4.22 🙂

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

ik heb hetzelfde nu. Dan met versie 5.01. Terwijl 5.02 er al is. Ik lees nergens dat de starter zegt dat 4.22 heeft. Ja die zou het moeten zijn. Ook bij mij zie je, na resetten , terug naar de fabrieksinstellingen dat er een software wordt geïnstalleerd, maar niet naar de laatste versie.  In de periode dat de box geupdate moest worden kon het niet, omdat de box waarschijnlijk een aantal nachten niet online was.  En nu is de box al een tijdje online in de nacht, maar de update van versie 5.02 vindt nog steeds niet plaats. Sorry dat ik reageer op een bericht van meer dan drie jaar geleden:-) maar ja herkende het vandaar de reactie. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@trebor66 om dezelfde vragen en verwarring te voorkomen, lijkt het handiger om in  je 1e topic over hetzelfde onderwerp te blijven reageren: Sorry het downloaden van de CS1020 software is nie... - Ziggo Community

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

ja je hebt gelijk, had ik ook al gedaan, tikkie ongeduldig soms:-) kan er slecht tegen als iets niet werkt:-) heb het ook al besproken via twitter, maar ze verwezen me uiteindelijk weer door naar de community.

Uitgelicht topic