1
Vraag
2
Reageer en help mee
Laguna

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Programma terugkijken: hoor een enorm gekraak en krijg zwart beeld.

Wanneer ik een programma terug wil kijken hoor ik een enorm gekraak en krijg zwart beeld. 

17 Reacties 17
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @Laguna,

Welkom op de Community!
Gekraak met terugkijken is natuurlijk behoorlijk irritant!
Helemaal als dit in combinatie met zwart beeld is.

Dit wordt doorgaans veroorzaakt door een probleem in het signaal.
Zelf zie ik dat er ondertussen contact is geweest en er een EHBO-pakket met een nieuwe splitter en coaxkabel wordt bezorgd.

Laat je weten of het daarmee beter gaat?
En kun je anders een foto delen van hoe de box is aangesloten?

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren zowel verkeerde splitter als kabel ontvangen. Afstandsbediening die vervangen zou worden ivm niet werkzame knopjes zat er niet bij. 
Vanmorgen telefonisch kontakt gehad, en fout wordt hersteld. Keurig geholpen, we wachten af. Ik snap alleen niet waarom toesturen 2 tot 5 werkdagen moet duren. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @Laguna,

Het spijt me dat je in eerste instantie verkeerde aansluitmaterialen ontvangen had.. Dat is niet handig. Hopelijk heb je inmiddels alle juiste materialen in huis en zijn de problemen verholpen. Laat het ons weten zou ik zeggen! 

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag eindelijk pakketje ontvangen met weer de verkeerde splitter. Uberhaupt de vraag of het aan de splitter/bekabeling ligt omdat we sedert 7 wkn verhuisd zijn en euvel zich ook al in vorige huis voordeed. Ze hebben notabene foto van de splitter en sturen nog de verkeerde tot 2 maal toe. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dat gaat lekker, @Laguna.. 😞 Het spijt me dat je nu al tweemaal een verkeerde splitter toegezonden hebt gekregen ondanks dat mijn collega's een foto hebben van je huidige splitter. Dit schiet niet op zo. Ik zie in het systeem dat er gisteren opnieuw een splitter besteld is en hoop toch echt dat dit de juiste is 

Heb je de afstandsbediening daarnaast al in huis? Zo niet, laat het weten! Dan zorgen wij ervoor dat er alsnog een vervangende afstandsbediening je kant op komt.

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na 10 dgn weer verkeerde splitter ontvangen. Hoe moeilijk kan het zijn. Aardige dames aan de telefoon, maar zonder kennis. Uberhaupt theoretische exercitie, want ligt niet aan splitter of kabel, want in vorige huis zelfde probleem. Wel afstandsbediening ontvangen, hoera. 
hoe lang gaat het nog duren voordat ik door iemand met verstand van zaken geholpen wordt?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Laguna . Laten we even de splitters loslaten en gewoon terug naar de basis en onderzoeken wat er nu precies aan de hand is. Meer dan “Wanneer ik een programma terug wil kijken hoor ik een enorm gekraak en krijg zwart beeld. “  weten we nu niet van je. 

Waarop ervaar je dit? De mediabox XL of op Ziggo GO? Hoe lang ervaar je dit al? En voor de duidelijkheid; je kunt dus niets terugkijken? 
Probeer je programma's terug te kijken via de tv gids, of via het menu/zoeken? En gaat het in beide gevallen fout? 
 

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem bestaat al enkele maanden, ook al in vorige huis. Probleem wordt erger, nu terugkijken gaat helemaal niet meer, aanvankelijk ging het wel als je het aantal malen achter elkaar probeerde. Zwart beeld en hoop gekraak. 
kijk terug via mediabox XL via tv gids. Kan helemaal niets meer terug kijken. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heel vreemd. Zou je ons voor de zekerheid willen laten zien waar de mediabox momenteel op aangesloten is? Het liefst een foto van de achterkant van de mediabox (met de kabels die er in zitten) en een foto van de splitter waar de andere kant van de kabel in zit. 

Ik ben het met je eens dat de kans groot is dat het niet in de aansluitingen zit, gezien het op het vorige adres ook speelde. Toch wil ik nog graag het 1 en ander checken. 
Voor mij is een volgende stap dan een nieuwe mediabox toesturen of, uiteindelijk, een monteur langs sturen. 

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijgaand de foto,s

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oeh, dat zijn een boel kabels. Ik weet nu niet wat waarmee verbonden is. Welke van de kabels op de 2e foto is de kabel die naar de mediabox gaat? 🙂

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kastje is antenneversterker. Kabel naar mediabox is 2e van links. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Laguna Hartelijk dank voor je reactie. Kun je de Ziggo Mediabox XL ook eens (tijdelijk) rechtstreeks aansluiten op het eerste aansluitpunt (Abonnee overname punt / AOP)? 
Zo sluiten we eenvoudig een mogelijke oorzaak uit in de binnenhuisinstallatie. Op de foto die je stuurt valt mij de omcirkelde kabel op die op een multitap  /splitter lijkt te zitten.
Kan het zijn dat daar de connector op ontbreekt? 

 

 

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb kabel naar mediabox rechtstreeks op kastje aangesloten waar signaal met groene kabel in huis komt. Resultaat: ene zender  npo 1,2,3)foutcode 8040, met op pagina 750 het ziggologo. Op andere zender ( rtl4) bekende gekraak en zwart beeld. 
in oude situatie viel het mij enkele dgn geleden op dat op net5 ook alleen maar gekraak en zwart beeld was bij normaal kijken. 
 

nog suggesties??

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Duidelijk. Hierbij is de verdeler ( met 3 aansluitingen) ook verwijderd? Dus echt rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting. Het liefste met een nieuwe coax kabel. Als het dan nog niet werkzaam is heb je de binnenhuisbekabeling uitgesloten en zal er een monteur ingepland moeten worden. 

Laguna
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe coax kabel aangesloten, probleem opgelost. Dank voor de hulp. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Fijn om te lezen, Laguna! Bedankt voor de terugkoppeling en veel kijkplezier! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic