Casagris17
Gedreven Meedenker
  • 51Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Programma's overzetten van harde schijf Mediabox XL.

Ik heb bericht van Ziggo gekregen dat mijn huidige Mediabox XL wordt geupgrade naar een Mediabox Next maar dat de programma's dan van de harde schijf worden verwijderd.

Vanmorgen met Ziggo gesproken en die gaven aan dat ik de programma's ook eventueel via een HDMI kabel kan overzetten naar een laptop.

Nu zie ik hier veel vragen over langskomen, maar is dit inderdaad een mogelijkheid?

Want er staan namelijk op de harde schijf van de Mediabox XL programma's die we zeer zeker niet kwijt willen.

Ik hoor graag de adviezen.

6 Reacties 6
Steefb
Expert
Expert
  • 8410Reacties
  • 1492Oplossingen
  • 2415Likes

De klantenservice weet weer niet waar ze over praten.

Ik zou het zo fijn vinden als ze daar niet zomaar met slecht onderbouwde adviezen komen.

Via HDMI gaat je dat niet lukken. En zeker niet naar een laptop.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Kan-ik-opnames-verplaatsen-van-Mediabox-XL-naar-de-Mediabox-N...

Misschien gaat het via de SCART naar een DVD of videorecorder.

Ga er maar vanuit dat je opnames niet geback-upped kunnen worden.

RoWi.
Expert
Expert
  • 5662Reacties
  • 248Oplossingen
  • 1374Likes

Wat je eigenlijk nodig hebt om video op een pc over te brengen is een videograbber, het probleem is daar gaat tijd in zitten, je zal alles moeten afspelen. Een andere optie is een Game capture apparaat, het probleem als je HDMI gebruikt kan zijn dat de kopieerbeveiliging(HDCP) roet in het eten gooit.

Steefb
Expert
Expert
  • 8410Reacties
  • 1492Oplossingen
  • 2415Likes

Fijn plan @RoWi.  Het probleem is dat ik nog niet ben tegengekomen dat iemand dat heeft kunnen doen.

Via HDMI zal vast de HDCP roet in het eten gooien

Vroeger waren er goedkope Chinese onderdelen die de HDCP sloopten. Die lijken nu niet meer verkrijgbaar.

Daarom de SCART optie, die is niet zo goed beveiligd. Maar niet alle boxen hebben die uitgang.

Casagris17
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 51Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ok dus ik moet er van uit gaan dat de zo nodige te bewaren programma's niet meer te redden zijn.

Waarom kiest Ziggo voor een dergelijke oplossing dat je direct alles kwijt bent ??!!

Kunnen ze geen oplossing aandragen ??

Want anders wil ik die upgrade helemaal niet !!!!

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 42558Reacties
  • 2456Oplossingen
  • 8992Likes

@Casagris17 De mogelijkheid om programma's voor jezelf te bewaren of te kopiëren, willen de makers en eigenaren van de beelden zo veel mogelijk blokkeren.

Vandaar dat dit geblokt is en nog veel moeilijker gemaakt wordt met HDCP:

Wat doet HDCP?

Het protocol brengt een “handshake”, de eerste verbinding, tot stand tussen de bron en andere apparatuur om te controleren of deze geautoriseerd en beveiligd is tegen illegaal kopiëren.

Wat is HDCP en waarom is het belangrijk bij 4K content? | BenQ Nederland

HDCP 1.4 is gemaakt voor full HD content, terwijl HDCP 2.2 is bedoeld voor ultra HD 4K. Nu HDMI 2.1 in 2020 op grotere schaal op de markt gaat komen, zal HDCP 2.2 cruciaal blijven om van 4K te kunnen genieten. En het is te verwachten dat er nieuwe versies van HDCP gaan komen als 8K content gangbaarder wordt. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 5662Reacties
  • 248Oplossingen
  • 1374Likes

Ik weet dat het bij een andere provider zo gelukt is, maar zeker geen garantie.

De versie waar ik naar link met een verloop via scart zal bijna zeker werken. 

@Casagris17 

Het probleem is dat de content leveranciers niet willen dat we hun programma's permanent bewaren. Het cloud gebeuren, is deels klant gemak, je kan overal bij de "opname's" en deels het belang van de content leveranciers.

Uitgelicht topic