1
Vraag
2
Reacties
Karin Hofman

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Programma Gemist via CI+ module - foutmelding USB

Hallo, ik, a-technisch, probeer deze vraag hier beantwoord te krijgen... ik heb al router opnieuw opgestart, gebeld met ziggo, tv opnieuw geïnstalleerd, alles wat ik kan verzinnen. Ik kan geen uitzending gemist meer kijken, hij stelt geen internetverbinding te hebben. Deze is er wel als ik via configuratie kijk, dan ziet hij mijn verbinding, geen probleem, lijkt het. Maar bij verbinding maken met internet loopt alles goed, thuisnetwerk geïnstalleerd. En dán gaat hij vragen om usb. Deze heb ik niet, want ik heb alleen CI+ module. Ik kan daardoor niet verder, aanmelden (bij ?) gaat niet. Iemand een idee? Foto van de melding op mijn tv stuur ik mee. Hartelijke groet, Karin

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Over welk merk en model TV gaat?

Via het Smart menu komt u bij de apps daar probeert u de NPO Start app te openen?

 

De afbeelding die u laat zien heeft bijna zeker niks met de NPO app te maken, ook heeft een CI+ module en smartcard daar niks mee te maken.

 

Ik zou adviseren de TV bedraad met het internet te verbinden enkele merken moeten constant opnieuw worden verbonden vooral oudere modellen.

 

Bekijk in context

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Of het helpt of niet, ik zou de laatste software van 8 januari 2018 toch zeker op de tv zetten. Zorg dat je precies de instructies volgt.

Bekijk in context

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

En gelukt!!! USB stick gekocht, het werkte! De tekst over hoe de update moet worden geplaatst werkte niet. Hij doorliep het menu niet vanzelf, liet even 1 sec iets zien en sloot het weer af, ik kon het niet aanklikken. Eerste poging duurde 3 kwartier, maar dat leek me echt te lang voor een update. Dus usb eruit gehaald, ook al mocht dat absoluut niet van de beschrijving op internet.  Op de USB een start bestandje erop gezet door iets aan te klikken en na 3 keer opnieuw proberen kreeg ik een goed te volgen menu op mijn tv te zien. En daarna met enige onzekerheid SmartTV aangeklikt op de afstandsbediening ... en ja hoor!! Het staat er weer!! Dank voor het meedenken!!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je probeert een programma te pauzeren of op te nemen. Dat is niet iets wat een ci module kan.

 

Met je internet verbinding heeft dit niets te maken.

 

Je moet daarvoor een usb harde schijf of usb stick aansluiten.

Lees de gebruiksaanwijzing van de tv hoe dat gaat.

 

Ga je niet verder als je op annuleren klikt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je de rode knop om Uitzending gemist te kunnen bekijken?

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Steefb, nee, ik probeer niet te pauzeren of op te nemen, ik weet dat dit niet kan bij CI+. Ik probeer de app bij Smart tv te openen van npo uitzending gemist. Hij zegt dat ik geen internetverbinding heb. De wifi rechtsboven in het scherm staat ook met een klein kruisje. Volgens configuratie is wifi echter wel aangesloten. En hij gaat inderdaad niet verder als ik op annuleren klik. Een usb harde schijf heb ik geprobeerd, maar deze accepteert hij niet, is beveiligd lees ik op fora.

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert, nee ik gebruik geen rode knop, ik gebruik een knop Smart TV op mijn afstandbediening en dan zegt hij steeds 'dit is een demo' omdat hij geen verbinding maakt.

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het gaat dus niet om Ziggo on Demand of zoiets

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Plaats dan eens foto's betreffende de internetaansluiting in het menu vd tv.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

knop op de afstandbediening van de TV.

heb jij zelf de npo app geinstalleerd ?

Verwijder die van de tv en zet het er eens opnieuw op.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Over welk merk en model TV gaat?

Via het Smart menu komt u bij de apps daar probeert u de NPO Start app te openen?

 

De afbeelding die u laat zien heeft bijna zeker niks met de NPO app te maken, ook heeft een CI+ module en smartcard daar niks mee te maken.

 

Ik zou adviseren de TV bedraad met het internet te verbinden enkele merken moeten constant opnieuw worden verbonden vooral oudere modellen.

 

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Youriy, hierbij de foto waaruit blijkt dat ie wel verbinding heeft.

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Puppie, nee, die app stond er al op. Alles deed het gewoon vanzelf, en nu in ene niet meer. Er is niks gewijzigd. 

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi RoWi, Het gaat om een Philips toestel 32 PFK 6509/12. Ik heb gekeken op internet naar de handleiding van de tv. Ik heb de tv al een paar jaar en zonder problemen (behalve dat ie zomaar aan kan gaan midden in de nacht 🙂 ) . Een van de problemen kan zijn dat ie demo laat zien. Stappenplan gevolgd, niet opgelost. Nu zegt tv dat update in orde is, van software, maar op site van Philips zie ik vele updates na mijn versie. Ik kan dit volgens de site met een USB flash van de computer naar de tv krijgen. Ik ga van de week zo'n USB komen om dat uit te proberen. Het lijkt er dus op dat het aan de tv software ligt, voorlopig. Wat kost dit een tijd zeg, ik ga nu van mijn vrije zondag verder genieten...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd in principe zou een update gewoon via het internet binnen gehaald kunnen worden.

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden over dit model.

 

Op basis van wat ik vind heeft of had deze TV de oude uitzending gemist variant in zich dat is dus niet de NPO Start app. Hoogstwaarschijnlijk is de NPO met de ondersteuning hiervan gestopt en zal dat niet meer gaan werken ook niet na het updaten van de TV. Stap 7 is nog het proberen waard.

 

Mijn voorzichtig advies is dit model vervangen voor een recente smart TV gebaseerd op AndroidTV.

 

Link

 

7. Herinstalleer de TV

Wees er van bewust dat opnames en zenderinformatie verloren kan gaan tijdens herinstallatie van de TV.

• Druk op de [Home] toets op de afstandsbediening van de TV en selecteer:

[Configuratie] > [TV instellingen] > [TV opnieuw installeren]

Of

[Configuratie] > [TV instellingen] > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren]

• Volg de isntructie op het scherm.

Link

 

Neemt u Internet en TV af via Ziggo? Zo ja welk abonnement? 

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Of het helpt of niet, ik zou de laatste software van 8 januari 2018 toch zeker op de tv zetten. Zorg dat je precies de instructies volgt.

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Helaas, de tv handleiding heb ik helemaal gevolgd, ook terug naar fabrieksinstelling gedaan, naaat herinstalleer tv. En tussendoor van stroom af. Helpt niet. .. 

Ook youtube, ook voorgeprogrammeerd op tv (zonder mijn actie ooit) geeft hetzelfde probleem..

 

Internet van kpn en tv Ziggo start.

Karin Hofman
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

En gelukt!!! USB stick gekocht, het werkte! De tekst over hoe de update moet worden geplaatst werkte niet. Hij doorliep het menu niet vanzelf, liet even 1 sec iets zien en sloot het weer af, ik kon het niet aanklikken. Eerste poging duurde 3 kwartier, maar dat leek me echt te lang voor een update. Dus usb eruit gehaald, ook al mocht dat absoluut niet van de beschrijving op internet.  Op de USB een start bestandje erop gezet door iets aan te klikken en na 3 keer opnieuw proberen kreeg ik een goed te volgen menu op mijn tv te zien. En daarna met enige onzekerheid SmartTV aangeklikt op de afstandsbediening ... en ja hoor!! Het staat er weer!! Dank voor het meedenken!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic