Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Problemen oplossen Videoland op Mediabox Next

Omdat Videoland al een paar keer een grote storing hebt gehad, en gebruikers de volgende problemen heb ondervonden op de Media Box Next zoals:


  • Serie die begint opnieuw bij afspelen
  • Onthoud niet waar serie/film is gebleven
  • Valt af en toe uit

dit is wat ik met Videoland hebt gemaild en besproken, en deze tips deel ik graag mee voor de Next gebruikers.

Mensen die een Media Box XL gebruiken kunnen in dit topic Videoland Foutmeldingen

Oplossing geboden door Videoland!

Hoi Dave,

Dank voor je bericht!

We willen natuurlijk dat je ook op je beide smart-tv zonder problemen kunt genieten van Videoland. Daarom hebben we enkele tips voor je.

Hiermee kan het probleem vaak opgelost worden:

  • Zit je in de app op de smart-tv? Log dan eens uit en koppel je televisie opnieuw. Hier vind je hoe je dat kunt doen.
  • Probeer de tv eens 60 seconden van de stroom af te halen door de stekker van de smart-tv uit het stopcontact te halen.
  • Indien mogelijk, probeer de Videoland app eens opnieuw te installeren.
  • Het is van belang dat de firmware van je televisie up-to-date is. Controleer of dit het geval is. Als je niet weet waar je dit kunt vinden, ga dan naar de website van de fabrikant.
  • Omdat we continu bezig zijn met het verbeteren van onze diensten, kan het zijn dat er een nieuwe(re) versie van de app beschikbaar is. Kijk dit na.
  • Gebruik je een homeplug? Dan kan het zijn dat Videoland niet optimaal werkt. We adviseren dan om je televisie bekabeld met het internet te verbinden.
  • Je kunt het werkgeheugen van je smart-tv legen. Om erachter te komen hoe dit moet, kun je het beste contact met de fabrikant opnemen.

Kom je er met deze stappen niet uit? Dan duiken wij er graag wat dieper in. Hiervoor hebben we wel extra informatie van je nodig, zonder deze informatie kunnen we jouw melding niet doorzetten:

  • Een uitgebreide uitleg van het probleem
  • Het modelnummer van je televisie
  • De firm- en softwareversie die op je televisie staan
  • Videoland app versie (te vinden via de 'klantenservice button' in de app)
  • Bij welke film en/of serie ervaar je afspeel problemen
  • Wat is het tijdstip waarop je afspeel problemen ervaart
  • Je IP adres (www.watismijnip.nl)
  • Is je smart-tv met een kabel direct op het modem aangesloten?
  • Een schermafdruk van je internetsnelheid (www.speedtest.net)
  • Heb je ook op andere apparaten, zoals op je computer of telefoon/tablet, last van dit probleem?


De vraag naar Beta-testers hebben we voorlopig nog niet. Maar wie weet wat we daar in de toekomst voor nodig hebben.

Heb je nog andere vragen?
Neem dan gerust opnieuw contact op. Je kunt ook hier klikken om naar onze hulppagina te gaan. Daar vind je overigens ook op welke manieren je ons nog meer kunt bereiken.

Groet,

Dennis

Videoland Klantenservice
www.videoland.com
15 Reacties 15
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hey Dave- ,

Wat een prachtige informatie! Super bedankt voor het delen hiervan, want hier kunnen een hoop andere mensen hun profijt uit halen 😉
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De reaktie van Videoland gaat over problemen met de Videoland App op een Smart TV.
Niet over idem op de Next.
Aan de meeste Tips heb je niet zoveel, als je problemen ervaart met de Videoland App op de Next.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Geld ook voor de Next en andere apps hanh dit is de standaard info wat ze geven, want ook de Next en de MBXL hebben het probleem. Ik moest dit delen van Videoland
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok, maar bv door de gebruiker een andere versie plaatsen is op de Next niet aan de orde. Updates van de Next staan niet ergens klaar, maar komen vanzelf, als het goed is.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Kan een moderator doorzetten in Videoland, als je ergens bent gebleven en je wilt verder kijken, dat de Film/serie weer geheel opnieuw begint.

Op de Smart TV's is het probleem verholpen maar op de Next en ik denk ook de Media Box XL niet.
Dennis Kleijn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi.

Ik heb sinds dat ik de Next box heb problemen houden met de Videoland App. Als ik een film stop zet of een serie. En op een latere tijdstip verder wil kijken start de film en of serie opnieuw op, vanaf het begin. Ik moet dan elke keer een foto maken. Gisteren contact gehad met Videoland hier over. Je raad het al ze sturen mij naar Ziggo. Ziggo stuurt me weer naar Videoland. Kastje muur. Ik contact opnemen met Videoland. En jaar hoor (Videoland zegt, wij als Videoland morgen niks doen aan de App. Het is het Ziggo platform. Om hun product en privé van de klant te waarborgen) Beetje vreemd antwoord. Een colegga van Ziggo heeft mee aangeraden om hier wat neer te zetten. misschien kunnen zei wat doen? Laat dat misschien maar weg. Ik mag toch aannemen van Ziggo dat er iets aan gedaan word? Ik heb het vermoeden dat die App verouderd is. Op andere apparaten werkt het namelijk wel gewoon. Als ik GTST stop zet op me telefoon kan ik op de tablet gewoon verder kijken. Wat een verhaal. Ik vertrouw er op dat Ziggo wat doet aan dit probleem. (Let aub niet op de spelling) dat is nog al een dingetje.

Met Vriendelijke Groet.

Dennis Kleijn.
Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Wordt inderdaad tijd dat dit probleem opgelost wordt. Tevens het probleem dat als je een aflevering van een serie gekeken hebt en door wil naar de volgende aflevering dat het zwarte beeld met laden blijft .

 

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik kreeg de Videoland Mail die ik ook even met Ziggo wil delen, er zijn wat storingen betreft de Smart TV Apps maar dit kan ook de Next betreffen, daarom deel ik hem graag.

Dit betreft geen Spam mail want hij komt op mijn Abonnement mail binnen.

 

 

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Vandaag mail gekregen van Videoland dat de Abonnementen gaan veranderen voor Nieuwe abonnee’s of voor wijzigende abonnementen.

 

Als Videoland Abonnement 5 schermen heeft dan ben je automatisch Premium account houder en blijft alles zoals het is.

 

Maar je kan nu een Basis, Plus en een Premium account maken, (Als je dit wijzigt betaal je nieuwe kosten) Als je abonnementen zo laat behoud je de huidige kosten.

 

Zie ook de bijlage die ik heb meegezonden.

 

Als je meer wilt weten over de wijzigingen en andere nieuwtjes dan kan je !Hier klikken!

Rensie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb zelf een  mediabox van Ziggo en Videoland werkte altijd maar nu krijg ik deze melding 

Hij kan de benodigde data niet ophalen 

Progress/3428677

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Rensie Vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt wanneer je de Videoland app op de Mediabox probeert te starten! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat je de Ziggo Mediabox Next hebt. 
Kun je de Mediabox Next eens resetten door de stroom 30 seconden van het apparaat te halen door de schakelaar aan de achterkant om te halen. Zet de Next na 30 seconden weer aan. Controleer vervolgens of de Mediabox Next
liefst d.m.v. een netwerkkabel rechtstreeks verbonden is met het modem. Stel daarna de Next opnieuw in voor interactieve diensten met behulp van deze stappen. 

Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je hier graag verder. 
Nog een fijne avond!

Groeten,

Paul 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Paul Ziggo 

 

Er was vanmiddag een storing bij Videoland gaande. Ik zie dat deze inmiddels weer weg is van hun storingspagina, dus hopelijk werkt dat allemaal weer. Zo niet, dan herstart de Mediabox dan even voor de zekerheid.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Steefb Dankjewel voor het delen van deze extra informatie!  Hiervan was ik niet op de hoogte. Als de melding van hun storingspagina verdwenen is, ga ik er vanuit dat het inmiddels weer moet werken.
Werkt het bij @Rensie nog niet, dan zou het herstarten van de Mediabox voldoende moeten zijn. 
 

Rensie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Paul Ziggo wrote:

@Rensie Vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt wanneer je de Videoland app op de Mediabox probeert te starten! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat je de Ziggo Mediabox Next hebt. 
Kun je de Mediabox Next eens resetten door de stroom 30 seconden van het apparaat te halen door de schakelaar aan de achterkant om te halen. Zet de Next na 30 seconden weer aan. Controleer vervolgens of de Mediabox Next
liefst d.m.v. een netwerkkabel rechtstreeks verbonden is met het modem. Stel daarna de Next opnieuw in voor interactieve diensten met behulp van deze stappen. 

Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je hier graag verder. 
Nog een fijne avond!

Groeten,

Paul

 

 

Hoi paul

 

Hij doet het inmiddels 

Thanks 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Rensie Kijk aan! Ontzettend bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben blij dat het inmiddels werkt. 
Heel veel kijkplezier gewenst! 
Groeten,

Paul

Uitgelicht topic