Sinds aantal dagen continue problemen met verbinding, zowel voor TV als internet als telefonie. TV geeft veel "ruis", internet "hangt" frequent kort of langere tijd, telefonische verbinding valt af en toe weg tijdens gesprek.
Als test de TV direct met nieuwe COAX kabel (5m) aangesloten op AOP, maar nog steeds continue haperingen.
In Netwerk Historie vaak de critical error "SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:12:95:8b;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2f:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;".
De Ziggo Helpdesk gisteren gebeld, die zag niets vreemds toen ik ze vroeg of ze mijn connectie konden uitlezen, ze sturen met ehbo-kit op... denk echter niet dat ik daar iets mee kan bereiken, gezien volgens mij het issue in de connectie zit buiten mijn AOP...
Wie kan me helpen en deze verstoring fixen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vanmiddag heeft kennelijk Ziggo het (vanaf afstand?) gefixed, eindelijk... In de log geen Sync errors meer en "Fouten naar RS" eindelijk weer op "0".
Jammer dat het zo lang moest duren, hopelijk dat Ziggo dit voortaan proactief fixed, in plaats de klanten diverse dagen met problemen laat wachten.
Voor nu: case closed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Door veel ruis wat binnenkomt met je signaal zijn er heel veel data pakketten die niet meer gerepareerd kunnen worden en die ruis zorgt ook voor veel problemen in je TV.
De Fouten na RS zouden 0 moeten zijn.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
@Bert ik heb alle componenten (zoals versterker/splitter) er tussenuit gehaald, dus (korte) kabel direct van (Ziggo) AOP naar SmartWifi modem en vervolgens het eerder bijgevoegde downstream/upstream report gemaakt. Ook heb ik getest met Coax kabel direct van AOP naar TV (5METER), echter ook veel ruis. Foto maken zal mijn ruis niet oplossen... Heb je andere oplossing om deze verstoring op TV + Telefoon + internet te fixen?
De andere oplossing kan gegeven worden als je een foto plaatst, want er zijn nogal flink wat verschillen in eerste aansluitingen- van Ziggo in verschillende gebieden.
Kun je toch een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kan gekeken worden of er een monteur moet komen of dat alleen nieuwe aansluitmaterialen gestuurd kunnen worden en dan vooral welke aansluitmaterialen precies.
@Bert inmiddels is op de storingen pagina nu wel een algemene storing bij ons in de wijk geregistreerd. Waarschijnlijk morgenmiddag opgelost. Even afwachten dan maar...
Zuur dat er een algemene storing is/was bij jullie in de wijk @Pim_1, hoe gaat het nu? Ben je intussen weer helemaal online?
Vanmiddag heeft kennelijk Ziggo het (vanaf afstand?) gefixed, eindelijk... In de log geen Sync errors meer en "Fouten naar RS" eindelijk weer op "0".
Jammer dat het zo lang moest duren, hopelijk dat Ziggo dit voortaan proactief fixed, in plaats de klanten diverse dagen met problemen laat wachten.
Voor nu: case closed.
@Pim_1 "Vanmiddag heeft kennelijk Ziggo het (vanaf afstand?) gefixed, eindelijk.."
Dit soort wijkstoringen zit meestal in de wijkkast of in een straatkast en dan moet eerst de oorzaak gevonden worden en de reparatie uitgevoerd worden.
Of een stekker of een andere aansluiting of een kapotte versterker of iemand die enthousiast bij graafwerkzaamheden een kabel heeft geraakt ergens in de wijk, dat geeft verstoring in een deel van de wijk.
Als er veel storing op een netwerk zit, dan kan Ziggo dit al zien en gaat Ziggo proactief al kijken, maar afhankelijk van de oorzaak, is de duur van de oplossing.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.