Janke1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met nieuwe Mediabox Next

Wij hebben sinds 2 dagen de nieuwe Mediabox Next in gebruik en ondervinden daarmee 2 problemen

waarmee Ziggo ons niet kan helpen.

Het 1e probleem is dat tijdens het afkijken van opgenomen programma's het afspelen stopt met de

mededeling "Oeps, de internetverbinding is verbroken".  Dit gebeurt diverse malen en bij diverse programma's.

Pogramma dan opnieuw opstarten en maar hopen dat het programma afgekeken kan worden zonder

diverse onderbrekingen.

Wij hebben een Sony Bravia SmartTV en een Sony soundbar, omdat bij de Bravia de luidspeakers aan de achterkant van de TV zitten en het geluid daardoor erg slecht is.

Een koppeling van de soundbar met de Mediabox Next lukt niet omdat de box het typenummer van de soundbar niet hekent. Het gevolg is dat tijdens het TV kijken het geluid afwisselend uit de soundbar en uit de TV komt, dit wijzigen gebeurt om de paar minuten. Er verschijnt op de TV de mededeling "communicätiefout".

We hebben geprobeerd de "oude" Mediabox XL weer te activeren, maar Ziggo zegt dat die gedeactiveerd is en niet meer geactiveerd kan worden.

Ik hoop dat iemand uit de community kan vertellen wat wij kunnen doen om weer met plezier TV te kunnen kijken, want wij weten geen oplossing meer.

 

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Is je next via wifi verbonden? Aangeraden wordt dat met een utp kabel naar je modem te doen.

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Met mijn NEXT ervaar ik dezelfde problemen als hierboven onder (1) genoemd, van het plotseling stoppen van hetgeen ik aan het kijken ben op vnl. Videoland, maar dan zonder de genoemde waarschuwing in beeld.

De NEXT start dan helemaal opnieuw op (duurt even een paar minuten) en komt dan terug op NPO1, en kan het betreffende programma op Videoland weer gestart worden. Gebeurt dan wel op het moment dat het programma onderbroken werd. Komt tijdens dezelfde sessie niet meer voor, maar op andere dagen is het altijd afwachten. Vaak gaat dit wel goed, maar toch...

Is dit nou een hik op Videoland (ervaring met andere programma's heb ik nog niet) of zit dit in de NEXT, omdat deze dus weer helemaal van voor af aan opstart met alle berichten en logo's die erbij voorbij komen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je het probleem alleen bij opnames of ook bij replay-tv Movies en Series streamingdiensten etc ?

 

welk type soundbar heb je

 

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

Uitgelicht topic