okkie-66

Level 4
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Problemen met mediabox xl na laatste udate

Hallo sinds de laatste update doet de mediabox xl raar.

Te pas en te onpas krijg ik het ziggo logo in beeld, dit gebeurd tijdens live tv kijken, maar ook bij het terug kijken en bij het kijken naar opnames, zelfs bij het kijken in de tv-gids kan het gebeuren.

Het geluid loopt eerst wel door maar het beeld verdwijnt en het ziggo logo komt in beeld. Heel af en toe gaat het beeld gewoon verder, maar meestal valt alles uit en blijft het ziggo logo staan.

Soms kan ik de box uitzetten met de AB maar soms doet ook deze niets meer en kan ik de box alleen weer aan de praat krijgen door deze van de stroom te halen.

Hebben meer mensen hier last van of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Soms helpt het bij vreemde issues na een update om de box 30 seconden van de stroom te halen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Soms helpt het bij vreemde issues na een update om de box 30 seconden van de stroom te halen.

okkie-66
Topicstarter
Level 4
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ga ik proberen bedankt Bert

okkie-66
Topicstarter
Level 4
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert ik kom nog even terug op jouw oplossing, deze was perfect.
Normaal de laatste dagen 1 tot 2 keer een vastloper, maar nadat ik de stroom 30 sec van de mediabox heb gehaald nog geen storing weer gehad.

Ook werkt de voice functie van de AB weer perfect b.v. 7 minuten vooruit bij opnames werkte niet meer maar is na de stroom onderbreking ook weer opgelost.

Bedankt voor deze oplossing.

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wij hebben sinds enkele weken hetzelfde. Soms meerdere keren per dag alleen nog het oranje logo op grijs scherm in beeld. Meestal wel geluid. Afstandbediening reageert soms nog (aan/uit) maar meestal niet en dan kun je alleen nog de stroom eraf halen, 10 seconden wachten en weer stroom erop, maar dat is toch geen oplossing.

 

Applicatieversie 59_2022060

Versie is 4.41

 

 

Piet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Pietdeb Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20220817_235017.jpg

 

Hier komt de kabel het huis binnen. Direct op de splitter de kabel met groen die in de Mediabox XL gaat

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Pietdeb Dat is niet meer hedendaags.

De inhoud van de wandcontactdoos is niet hedendaags en de splitter ook niet meer.

 

De witte stekker moet vervangen worden voor een afgeschermde tegen zenders als 4G 5G Digitenne enz. die allerlei storingssignalen op je hele coax netwerk kunnen zetten met allerlei storingen tot gevolg.

 

Een Ziggo moderator, die hier langs gaat komen kan de nodige stappen zetten om één en ander in orde te maken.

 

Vervangen van de inhoud van de wandcontactdoos door een monteur is gratis met de 1e splitter en korte kabels.

De rest in je woning is voor jezelf of kan een monteur, zo nodig, voor je vervangen tegen kostprijs.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

@Pietdeb, hoi! Laten we maar gauw een monteur inplannen om de boel bij je thuis even te vervangen. Als je hier voor open staat natuurlijk! @Bert heeft uitgelegd hoe het in zijn werk gaat. Als je akkoord bent, zet je dan je postcode en huisnummer onder je gegevens? Dan kan ik een afspraak maken voor je.

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan @Carlien . Bedankt voor de suggestie @Bert
Ben benieuwd, op die witte kabels na is de rest nu ca. 5 jaar oud? Da's toch niet echt lang

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dank @Pietdeb! Nog even een vraagje, is dit de enige aansluiting die je hebt in je woning? Of zit er toevallig nog eentje in de meterkast verstopt? 

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20220823_114342.jpg

 dit is de aansluiting in de meterkast. Kabel gaat via kruipruimte naar de wandcontactdoos. Verder nergens coax aansluitingen in het huis

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als daar geen kabelbreuk of losgetrokken kern in de witte gehoekte kabel is, is dat een klein wonder.

Daar moet de monteur ook maar gelijk naar kijken.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Thanks voor je bericht, @Pietdeb. Ik heb een afspraak met je gemaakt met de monteur voor vrijdag 2 september tussen 08:00 en 13:00 uur. Je krijgt hiervan een bevestiging per mail. 

 

Komt deze afspraak je niet uit, dan kun je via Mijn Ziggo eenvoudig de afspraak wijzigen naar een andere datum of tijd. 

 

Laat je hier weten hoe het eraan toe gaat na de monteur is geweest? 🙂 

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@MarijeIk heb de afspraak getracht te wijzigen. Eerst 2x door op de pc in te loggen in Mijn Ziggo, de afspraak te verplaatsen. Beide keren blijft die op 2-9 staan, ookal wordt er getoond dat verplaatsen gelukt is. Vervolgens via de link in de SMS en ook toen gewijzigd, krijg melding dat ie verplaatst is, maar bij controle staat die nog steeds op 2-9 en krijg ik niet de bevestiging van de wijziging per mail door, ookal komen de andere berichten over de community wel door. Hoe krijg ik die afspraak gewijzigd, want via 0900 1884 kom ik er ook niet door, maar krijg ik te horen dat ik de link in de SMS moet volgen 😞
Ik weet het niet meer...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry voor mijn veel te late reactie, @Pietdeb
Is het allemaal nog goed gekomen?

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja @Jiri monteur is geweest op gewijzigde dag / tijdstip. Perfect verlopen, tot nu toe geen uitval van apparaat meer gehad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Wat was de oorzaak @Pietdeb ?

Pietdeb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertZowel in de meterkast (zie boven met die knik) als in de wandcontactdoos zat e.e.a. niet goed. Verder onnodige kabels verwijderd en nieuwe standaard wandcontactdoos aangebracht, dus ook zonder de oude radio aansluiting. Die is immers niet meer nodig en kon ook extra interferentie veroorzaken. Monteur heeft netjes per stap uitgelegd wat hij deed en waarom

Uitgelicht topic