Beste Leden.
Ik heb een probleem met het instellen (zoeken naar kanalen) en ik weet niet wat ik (misschien fout doe met het instellen)
Eerst: Mijn tv is een Samsung UE43RU7179U CI+ gecertificeerd en is up to date, ook de CI+module is up to date.
Vandaag heb ik een TV reset uitgevoerd omdat ik al enige tijd een melding ontving op mijn TV CI+MODULE niet comptabel met deze TV deze melding kreeg ik al geruime tijd, maar ja zoiets klik je snel weg en kijk je niet meer naar om 🙂
Op een gegeven moment toch op internet gekeken hoe ik dit kon verhelpen en heb toen een stappenplan van Ziggo uitgevoerd zoals een tv reset en het opnieuw installeren van de CI+ module.
Toen ik mijn tv resette kwam in het eerste scherm (zie bijlage foto) de melding UW LAND SELECTEREN hier word alleen aangegeven Oostenrijk Duitsland en Zwitserland alleen deze 3 landen staan in het rijtje, ik heb toen Oostenrijk maar geselecteerd (geen idee wat ik 2 jaar geleden heb geselecteerd) Vervolgens kom je in het menu KANALEN ZOEKEN bij Antenne word weergeven ANT en KABEL, kabel heb ik geselecteerd, vervolgens Type kanaal Digitaal en analoog, Digitaal&Analoog heb ik hier geselecteerd.
Vervolgens kom je bij Operator selecteren hier je kiezen uit UPC en Ander, UPC heb ik geselecteerd, dan kom je bij de zoekmodus, hier word alleen aangeven de functie SNEL.
Dan kom je bij de volgende functie NETWERK, deze heb ik ingesteld naar de gegevens die Ziggo mij verstrekte, Netwerk handm. Netwerk-ID 4444 en Frequentie 47400khz
Dan ga ik scannen naar de tv zenders en vind hij maar 1 analoge zender?
Als ik bij OPERATOR selecteer ANDER in het menu en bij ZOEKMODUS NETWERK VOLLEDIG en of SNEL aanvink hij kanalen wel vind. Het probleem wat zich dan voordoet en wat mij enorm stoort is dat net 1 2 & 3 van goede kwaliteit is, alleen de rest van de zenders is van slechte kwaliteit.
In de TV menu bij het afstellen van de kanalen kun je ook handmatig de gegevens invoeren zoals
NetwerkID: 444
Frequentie: 47400KHZ
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6875 KS/S
Na deze gegevens ook te hebben ingevoerd en op kanalen zoeken vind hij geen enkele kanaal.
Ik ben radeloos en weet verder ook niets meer hoe ik dit probleem kan verhelpen, ik heb ook al geprobeerd het land te wijzigen naar Duitsland en Zwitserland, bij Zwitserland hetzelfde probleem de instellingen en bij Duitsland is het beeld ook nog van slechte kwaliteit.
Wat kan de oorzaak zijn, hiervoor deed het alles top en na de reset zijn deze problemen ontstaan, ik weet niet meer precies hoe ik dit een paar jaar geleden allemaal heb ingesteld, wel herinner ik mij dat het een hoop gekloot was.
Ik heb Ziggo al gesproken en zij adviseerden mij om dit probleem hier op het community te bespreken alvorens een monteur in te schakelen of Samsung te raadplegen.